Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2648
Noen som vet hvor lenge etter inntak disse stoffene vil vises på en spyttprøve?

Tenker da mest på diazepam og alprazolam.
Minimum ei uke for diazepam. Vesentlig kortere for alprazolam. Men du vil neppe miste førerkortet ved blodprøve etter ei uke såfremt du ikke har inntatt veldig høye doser. Men tester du positivt vil det antageligvis bli midlertidig beslag frem til de får svar på blodprøve.
xx
Trådstarter
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Minimum ei uke for diazepam. Vesentlig kortere for alprazolam. Men du vil neppe miste førerkortet ved blodprøve etter ei uke såfremt du ikke har inntatt veldig høye doser. Men tester du positivt vil det antageligvis bli midlertidig beslag frem til de får svar på blodprøve.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for kjapt svar.

Skal sone med fotlenke etterhvert og det vil da muligens bli foretatt spyttprøver. Vet du hva slags reaksjoner det hadde blitt om jeg evt hadde testet positivt på diazepam?

Og vet du hvor lenge etter inntak alprazolam kan påvises?
Jeg kan fint lite om soning så det må nok noen andre svare på.

Et par dager vil jeg tippe.
På spyttprøver er det meste max 3-4 dager. Men så var det alle disse individuelle Fordkjellene på oss da
xx
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
På spyttprøver er det meste max 3-4 dager. Men så var det alle disse individuelle Fordkjellene på oss da
Vis hele sitatet...
Ok, takk.

Da tenker jeg det er lurest å bare holde seg unna! Men så er spørsmålet om man klarer det da..
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Minimum ei uke for diazepam. Vesentlig kortere for alprazolam. Men du vil neppe miste førerkortet ved blodprøve etter ei uke såfremt du ikke har inntatt veldig høye doser. Men tester du positivt vil det antageligvis bli midlertidig beslag frem til de får svar på blodprøve.
Vis hele sitatet...
Vet du dette, eller gjetter du? Diazepam sitter teoretisk så lenge i blod, men ikke hørt om noen som har fått utslag så lenge etter på spytt. Heller tvert i mot. Rivotril feks har også lang halveringstid, men er ikke lenge siden en på forumet kom med eksempler på høyt inntak av dette som ikke slo ut allerede dagen etter.

Hva med de som får dette på resept? Skal de vente på prøvesvar før de får tilbake førerkortet sitt, selv om de lovlig har tatt en valium for tre dager siden?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet du dette, eller gjetter du? Diazepam sitter teoretisk så lenge i blod, men ikke hørt om noen som har fått utslag så lenge etter på spytt. Heller tvert i mot. Rivotril feks har også lang halveringstid, men er ikke lenge siden en på forumet kom med eksempler på høyt inntak av dette som ikke slo ut allerede dagen etter.

Hva med de som får dette på resept? Skal de vente på prøvesvar før de får tilbake førerkortet sitt, selv om de lovlig har tatt en valium for tre dager siden?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke kommet med et svar hvis jeg famlet i blinde.

Hvis den ikke slo ut dagen etterpå så har han ikke inntatt clonezepam.

Men siden du spør du sjekket jeg på Google.

The maximum detection times for diazepam and N-desmethyldiazepam in oral fluid were 7 and 9 days, respectively. For clonazepam and 7-aminoclonazepam, the maximum detection times in oral fluid were 5 and 6 days, respectively. The maximum detection time for alprazolam in oral fluid was 2.5 days.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen med resept som har blitt stoppet før og testet positivt på Benzo? Hva skjedde? også nyskjerrig på om de kan se forskjellige benzo på spytteprøve. Eks om man har tatt rivotril kan man kanskje komme unna med å si det er sobrilen du har på resept.
Sitat av Downers Vis innlegg
Skal sone med fotlenke etterhvert og det vil da muligens bli foretatt spyttprøver.
Vis hele sitatet...
Har Kriminalomsorgen fortalt deg at du muligens må levere spyttprøver?

Det var ikke slik da jeg sonet en dom hjemme med fotlenke for et knapt et år siden. Jeg fikk beskjed om at det muligens ville bli tatt promillekontroll eller urinprøver. Det sto også spesifisert i avtalen jeg signerte med kriminalomsorgen at det var urin- eller blåseprøve jeg måtte avgi ved eventuell kontroll.

Min dom var dog ikke narkotika relatert, og ettersom jeg aldri ga utrykk for å være beruset så måtte jeg heller aldri avgi prøve. Siden det var i tiden da pandemien herjet som verst og sosial distansering var hellig antar jeg at de hadde litt høyere terskel for å teste enn vanligvis. De var aldri inne i leiligheten, ukentlig oppmøte foregikk per telefon og ved tilfeldig kontroll møttes vi alltid utenfor blokken med god avstand.

Hvis du har tenkt til å teste grensene under soningen så bør du være forberedt på at du kan bli bedt om å avlevere urinprøver også. Har aldri hørt om noen som har blitt testet for narkotikabruk på andre måter enn ved tegn og symptom eller urinprøve under fotlenke soning.
xx
Trådstarter
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Har Kriminalomsorgen fortalt deg at du muligens må levere spyttprøver?

Det var ikke slik da jeg sonet en dom hjemme med fotlenke for et knapt et år siden. Jeg fikk beskjed om at det muligens ville bli tatt promillekontroll eller urinprøver. Det sto også spesifisert i avtalen jeg signerte med kriminalomsorgen at det var urin- eller blåseprøve jeg måtte avgi ved eventuell kontroll.

Min dom var dog ikke narkotika relatert, og ettersom jeg aldri ga utrykk for å være beruset så måtte jeg heller aldri avgi prøve. Siden det var i tiden da pandemien herjet som verst og sosial distansering var hellig antar jeg at de hadde litt høyere terskel for å teste enn vanligvis. De var aldri inne i leiligheten, ukentlig oppmøte foregikk per telefon og ved tilfeldig kontroll møttes vi alltid utenfor blokken med god avstand.

Hvis du har tenkt til å teste grensene under soningen så bør du være forberedt på at du kan bli bedt om å avlevere urinprøver også. Har aldri hørt om noen som har blitt testet for narkotikabruk på andre måter enn ved tegn og symptom eller urinprøve under fotlenke soning.
Vis hele sitatet...
Ja, de har sagt at det muligens vil bli spyttprøver. Soninga kom veldig brått på å vil starte tidlig, allerede over helgen.

Jeg har inntatt mye diazepam i den siste uken. Kanskje 100-200 mg. Redd for at de skal komme innom en dag når soningen har startet også tester jeg positivt pga at jeg ruset meg før soningen var påbegynt.

Teste grensene vil jeg ikke og jeg kommer til å holde meg rusfri hele soningsperioden.
Anonym bruker
"Vennlig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppdater oss, er i samme situasjon
De ser nok diazepam lenger tilbake enn bare 2-3 dager på de spyttprøvene som sendes til lab.
Selv på lavt inntak. Det har jeg selv blitt tatt på �� har du resept så er det ikke noe problem.
Jeg er ikke sikker på akkurat hvor langt da.
Anonym bruker
"Vennlig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fotlenke : De har vært hjemme hos meg og hatt samtale, sa at det sikkert blir ila september. Hvor fort kan de plutselig komme? Trenger å trappe ned på benzo…
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Downers Vis innlegg
Ja, de har sagt at det muligens vil bli spyttprøver. Soninga kom veldig brått på å vil starte tidlig, allerede over helgen.

Jeg har inntatt mye diazepam i den siste uken. Kanskje 100-200 mg. Redd for at de skal komme innom en dag når soningen har startet også tester jeg positivt pga at jeg ruset meg før soningen var påbegynt.

Teste grensene vil jeg ikke og jeg kommer til å holde meg rusfri hele soningsperioden.
Vis hele sitatet...

Når jeg hadde fotlenke måtte jeg ta en urinprøve første dagen for da kunne de se om jeg hadde lavere verdier av stoffer hvis jeg skulle bli testet en annen gang under soning. Ble kun testet en annen gang på 30 dager, dog flere besøk i uka på jobben for å se om jeg var der
Anonym bruker
"Vennlig Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer mer på hvor lang tid på forhånd de sier ifra at de kommer å setter den på? Har ikke fått dato
xx
Trådstarter
4 dagers varsel. En tlf om at det var bare å starte soning.

Spyttprøve under oppstartsmøte. Opplyste om benzo inntaket mitt og fikk beskjed om at ting jeg hadde puttet i meg før oppstart hadde ingenting å si, så lenge verdiene ikke var høyere hvis jeg blir testet igjen.

Har nå gått en liten uke. Kom to karer på 5 minutters varsel å tok en alko test å dro kjapt etter.

Urinprøver driver de ikke med lengre pga spyttprøver er mer renslige, sa de.
Sist endret av Downers; 3. september 2021 kl. 11:57.