Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3951
Klarer politiet komme seg innpå en iphone 7? og vis hvor lang tid tar det?
Ja. Hva skrev du?
Sist endret av Harek; 29. juni 2021 kl. 01:09.
Trådstarter
10 5
Sitat av Harek Vis innlegg
Ja. Hva skrev du?
Vis hele sitatet...
instuesjonet jeg bodde på anmelde meg og overga tlf og pc til politi etter en beboer hadde sagt til de at jeg het Hitler på snap og pedofiloffical på tiktok. Politi visker ganske oppgit til faren min om at jeg er høyreekstreminist på grunn av dette. mente ikke noe dårlig med tiktok brukeren, lagde brukeren kun for og kommentere ¨can confirm' på en video der karen snakket om at folk som røyker hasj får mer resurser av politet en pedofile og voldtektsment. Hadde til og med bilde av en klovn som profilbilde, men for politiet var det ikke kødd. syns det er noe piss.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvem hater du?
Vis hele sitatet...
ingen, syns alle mennesker ska bli behandlet likt uansett kjønn, etinisitet eller religion
Sist endret av sunny02; 29. juni 2021 kl. 01:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sunny02 Vis innlegg
Klarer politiet komme seg innpå en iphone 7?
Vis hele sitatet...
En iphone er kryptert, og politiet vil isåfall være avhengig av en måte å låse den opp på, for eksempel kode eller biometrikk-lås (touch id / face id) hvis du hadde det aktivert at telefonen kan låses opp med det.

Har de ingen av delene, vil de bli nødt til å prøve ut alle koder frem til de finner den riktige.

Utenom dette, så får de ikke tilgang til innholdet på telefonen på den måten du er bekymret for.
Sist endret av Tysteren; 29. juni 2021 kl. 01:27.
Trådstarter
10 5
Sitat av Tysteren Vis innlegg
En iphone er kryptert, og politiet vil isåfall være avhengig av en måte å låse den opp på, for eksempel kode eller fingeravtrykkslås hvis du hadde det aktivert.

Har de ingen av delene, vil de bli nødt til å prøve ut alle koder frem til de finner den riktige.

Utenom dette, så får de ikke tilgang til innholdet på telefonen på den måten du er bekymret for.
Vis hele sitatet...
hadde fingeravtrykkslås på hvor lang tid cirka tror du det tar før de er inne?

Sitat av Harek Vis innlegg
Ja. Hva skrev du?
Vis hele sitatet...
har du peiling på hvor lang tid det tar?
Sist endret av sunny02; 29. juni 2021 kl. 01:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sunny02 Vis innlegg
instuesjonet jeg bodde på anmelde meg og overga tlf og pc til politi etter en beboer hadde sagt til de at jeg het Hitler på snap og pedofiloffical på tiktok. Politi visker ganske oppgit til faren min om at jeg er høyreekstreminist på grunn av dette. mente ikke noe dårlig med tiktok brukeren, lagde brukeren kun for og kommentere ¨can confirm' på en video der karen snakket om at folk som røyker hasj får mer resurser av politet en pedofile og voldtektsment. Hadde til og med bilde av en klovn som profilbilde, men for politiet var det ikke kødd. syns det er noe piss.

ingen, syns alle mennesker ska bli behandlet likt uansett kjønn, etinisitet eller religion
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke skjønner at det ikke er uskyldig humor å kalle seg Hitler og pedofilofficial så er det enda godt du er på institusjon
Trådstarter
10 5
Sitat av Harek Vis innlegg
Hvis du ikke skjønner at det ikke er uskyldig humor å kalle seg Hitler og pedofilofficial så er det enda godt du er på institusjon
Vis hele sitatet...
skjønner det er helt fucka humor, men hva shit jeg hadde skrevet for lenge siden, hadde ingen problemmer med og slette konto og bytte navn på snap, ble likevell anmeld en uke seinere, var ting jeg hadde skrevet for lenge siden er ekstra kjipt når jeg fulført behandling og har flyttet hjem på en slags prøvetid hjemme. kjipt at sånne ting fortsatt ska følge etter meg
Sitat av sunny02 Vis innlegg
hadde fingeravtrykkslås på hvor lang tid cirka tror du det tar før de er inne?
Vis hele sitatet...
De vil være avhengige av å ha fingeren din tilstede i det øyeblikket den skal låses opp. De har i flere tilfeller myndighet til å med fysisk makt tvinge deg til å legge fingeren din på skanneren. Låsen vil kun fungere med din finger, og vil ikke kunne manipuleres ved å hente fingeravtrykket fra et annet sted. (FBI fikser kanskje det, men det vet vi ikke noe om. De bruker ikke ressursene sine på sånt som dette)

Så lenge du ikke har gitt politiet koden til telefonen din, og de heller ikke hittil har brukt din finger til å åpne telefonen din, så kan du slappe fullstendig av.

Du kan anta at de ikke har tilgang til telefonen din, og heller ikke vil få det.
Sist endret av Tysteren; 29. juni 2021 kl. 01:49.
Trådstarter
10 5
Sitat av Tysteren Vis innlegg
De vil være avhengige av å ha fingeren din tilstede i det øyeblikket den skal låses opp. De har i flere tilfeller myndighet til å med fysisk makt tvinge deg til å legge fingeren din på skanneren. Låsen vil kun fungere med din finger, og vil mest sannsynlig ikke kunne manipuleres ved å hente fingeravtrykket fra et annet sted.

Så lenge du ikke har gitt politiet koden til telefonen din, og de heller ikke hittil har brukt din finger til å åpne telefonen din, så kan du slappe fullstendig av.

Du kan anta at de ikke har tilgang til telefonen din, og heller ikke vil få det.
Vis hele sitatet...
oia, men da kan jeg bar kutte opp tommeln sånn touch id ikke funker, tusen takk for hjelpen
Sitat av sunny02 Vis innlegg
skjønner det er helt fucka humor, men hva shit jeg hadde skrevet for lenge siden, hadde ingen problemmer med og slette konto og bytte navn på snap, ble likevell anmeld en uke seinere, var ting jeg hadde skrevet for lenge siden er ekstra kjipt når jeg fulført behandling og har flyttet hjem på en slags prøvetid hjemme. kjipt at sånne ting fortsatt ska følge etter meg
Vis hele sitatet...
Jeg vet du er ung hvis det er du som hadde sunny01 brukeren her men det betyr ikke at det ikke er på tide å ta mer gjennomtenkte og voksne beslutninger.
Sitat av sunny02 Vis innlegg
oia, men da kan jeg bar kutte opp tommeln sånn touch id ikke funker, tusen takk for hjelpen
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig. Jeg regner med at telefonen i deres varetekt også på et tidspunkt har gått tom for strøm eller på en annen måte blitt slått av og på igjen. Så vidt jeg vet, så er det ikke mulig å låse opp med fingeravtrykk når det er første gang etter at telefonen har vært slått av og på.

Håper dette hjalp deg med å bli kvitt noen bekymringer ønsker deg en fin uke videre!
Trådstarter
10 5
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Bare hyggelig. Jeg regner med at telefonen i deres varetekt også på et tidspunkt har gått tom for strøm eller på en annen måte blitt slått av og på igjen. Så vidt jeg vet, så er det ikke mulig å låse opp med fingeravtrykk når det er første gang etter at telefonen har vært slått av og på.

Håper dette hjalp deg med å bli kvitt noen bekymringer ønsker deg en fin uke videre!
Vis hele sitatet...
tusen hjertelig for konkrete og brae svar, du er en engel.
Kjære vene, du kan ikke kutte opp fingrene dine fordi du er redd politiet skal se at du har et teit brukernavn på tiktok, herregud.

Hvis du er den brukeren jeg tror jeg husker, så må du få tatt noen grep. Var ikke du sånn 15 eller noe sånt? Jeg er helt sikker på at det suger å bo på institusjon og at det er urettferdige omstendigheter som har ført deg til den situasjonen. Men for din egen del, ta imot hjelp der du kan og ta noen smarte beslutninger for deg selv. Det går til helvete med deg hvis du ikke gjør det. Jeg mener det.
Trådstarter
10 5
Sitat av *pi Vis innlegg
Kjære vene, du kan ikke kutte opp fingrene dine fordi du er redd politiet skal se at du har et teit brukernavn på tiktok, herregud.

Hvis du er den brukeren jeg tror jeg husker, så må du få tatt noen grep. Var ikke du sånn 15 eller noe sånt? Jeg er helt sikker på at det suger å bo på institusjon og at det er urettferdige omstendigheter som har ført deg til den situasjonen. Men for din egen del, ta imot hjelp der du kan og ta noen smarte beslutninger for deg selv. Det går til helvete med deg hvis du ikke gjør det. Jeg mener det.
Vis hele sitatet...
nei politiet har allerede sett det. og er ferdig og bo på instutesjon, skal faen meg aldri ha noe tvangsbehandling jeg ikke trengte igjen derfor tar jeg stegende jeg må.
Bare å lene seg tilbake og trøste deg med at du i hvert fall får telefonen "fort tilbake".

https://itavisen.no/2020/01/20/her-b...lle-telefoner/

https://www.cellebrite.com/en/cas-sales-inquiry/

https://www.wired.com/story/cellebri...-hack-android/

Politiet kommer seg også inn på Blackberry og mange andre krypterte telefoner. Det er vel en av få arbeidsoppgaver de tar serriøst.
Trådstarter
10 5
Sitat av knert1 Vis innlegg
Bare å lene seg tilbake og trøste deg med at du i hvert fall får telefonen "fort tilbake".

https://itavisen.no/2020/01/20/her-b...lle-telefoner/

httpsellebrite.com/en/cas-sales-inquiry/://www.c

https://www.wired.com/story/cellebri...-hack-android/

Politiet kommer seg også inn på Blackberry og mange andre krypterte telefoner. Det er vel en av få arbeidsoppgaver de tar serriøst.
Vis hele sitatet...
tror nok neppe politiet betaler 20k til cellebrite for å låse opp tlf min. og skal ikke engang funke etter ios 12.3 jaja er nokk utenfor min kontroll uansett. enten går det bra eller så går det over
Sitat av sunny02 Vis innlegg
nei politiet har allerede sett det. og er ferdig og bo på instutesjon, skal faen meg aldri ha noe tvangsbehandling jeg ikke trengte igjen derfor tar jeg stegende jeg må.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke vil tilbake på institusjon av noe slag, så kan det kanskje være lurt å skjerpe seg litt da? Endre livsstil og ikke minst holdninger??

Du virker som en trassig drittunge som synes det er tøft å leke gangster. Alle andre har feil mens du har rett, og absolutt ingenting er din egen feil.. må bare le. Fortsetter du i denne tralten så er du tilbake på institusjon før du vet ordet av det. I verste fall blir du umyndigjort og lagt inn på tvang, for tro det eller ei, men det kan skje.

Anbefaler deg å tenke litt frem i tid, og ikke bare her og nå. Plutselig er du 30 år, og hva vil du da se tilbake på? En fullstendig bortkasta ungdomstid med bare problemer? Eller at du faktisk har lykkes med noe her i livet?
Sitat av sunny02 Vis innlegg
tror nok neppe politiet betaler 20k til cellebrite for å låse opp tlf min. og skal ikke engang funke etter ios 12.3 jaja er nokk utenfor min kontroll uansett. enten går det bra eller så går det over
Vis hele sitatet...
Jo, den tar iOS 12.3.

"In marketing that update, it says that the tool can now unlock any iOS device cops can lay their hands on, including those running iOS 12.3, released just a month ago."
https://www.wired.com/story/cellebri...-hack-android/

Nei det koster ikke 20 000 per telefon som skal låses opp.

"Nå ligger nemlig enheten ute til salgs på eBay, og der er den langt billigere enn noen andre steder. Du kan nå få tak i ulike modeller av denne for mellom 50-100 dollar, altså under tusenlappen konvertert til norske kroner.

Ifølge Forbes, som først omtalte saken, koster enheten i utgangspunktet 6.000 dollar, omlag 51.000 kroner. En dyrere modell koster så mye som 15.000 dollar. Når politiet benytter seg av denne metoden er det med andre ord ikke billig."


Det er en enhet de kjøper en gang, ikke en sum som betales for å innhente informasjon om akkurat deg.

https://itavisen.no/2019/02/28/hacke...til-spottpris/

Sitat av sunny02
enten går det bra eller så går det over
Vis hele sitatet...
Da skjønner jeg ikke hvorfor tråden eksisterer.

Men det blir mer oppsiktsvekkende; enkelte av enhetene som ligger ute på eBay ser ut til å være videresolgt av politiet selv, ifølge Forbes. I noen tilfeller skal Cellebrite-dingsen ha inneholdt data som politiet har innhentet under etterforskning av kriminalitet. Sletting av innhold var altså ikke gjort før enheten ble videresolgt. For å gjøre det klinkende klart – det er ingenting som tilsier at norsk politi har vært involvert i dette, selv om også Kripos står på Cellebrites kundeliste.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne logga på eBay og kjøpt den billig selv.
Trådstarter
10 5
Sitat av knert1 Vis innlegg
Jo, den tar iOS 12.3.

"In marketing that update, it says that the tool can now unlock any iOS device cops can lay their hands on, including those running iOS 12.3, released just a month ago."
https://www.wired.com/story/cellebri...-hack-android/

Nei det koster ikke 20 000 per telefon som skal låses opp.

"Nå ligger nemlig enheten ute til salgs på eBay, og der er den langt billigere enn noen andre steder. Du kan nå få tak i ulike modeller av denne for mellom 50-100 dollar, altså under tusenlappen konvertert til norske kroner.

Ifølge Forbes, som først omtalte saken, koster enheten i utgangspunktet 6.000 dollar, omlag 51.000 kroner. En dyrere modell koster så mye som 15.000 dollar. Når politiet benytter seg av denne metoden er det med andre ord ikke billig."


Det er en enhet de kjøper en gang, ikke en sum som betales for å innhente informasjon om akkurat deg.

https://itavisen.no/2019/02/28/hacke...til-spottpris/

Da skjønner jeg ikke hvorfor tråden eksisterer.



Jeg kunne logga på eBay og kjøpt den billig selv.
Vis hele sitatet...
ios 12.3 er seineste gangen det funket har ios 14.0 eller noe lignende, fant ikke noe på at det funket noe bra etter det. uansett tvilsomt politet har lyst og sette av masse ressurser til noe det egentlig vett er piss.

Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Hvis du ikke vil tilbake på institusjon av noe slag, så kan det kanskje være lurt å skjerpe seg litt da? Endre livsstil og ikke minst holdninger??

Du virker som en trassig drittunge som synes det er tøft å leke gangster. Alle andre har feil mens du har rett, og absolutt ingenting er din egen feil.. må bare le. Fortsetter du i denne tralten så er du tilbake på institusjon før du vet ordet av det. I verste fall blir du umyndigjort og lagt inn på tvang, for tro det eller ei, men det kan skje.

Anbefaler deg å tenke litt frem i tid, og ikke bare her og nå. Plutselig er du 30 år, og hva vil du da se tilbake på? En fullstendig bortkasta ungdomstid med bare problemer? Eller at du faktisk har lykkes med noe her i livet?
Vis hele sitatet...
kan høres korrekt ut, gir no egentli faen uansett. å lykkes i livet mitt er hva jeg defininerer det som, å lykkes i livet har jo ingen konkret definisjon. jobb, kjerring, unger. huslån og død er jævlig kjedelig. trenger ikke en dritt sentimentalt for å lyktes i livet. leker ikke en dritt er ikke noe kriminnel, derfor mener jeg at tvangsplasseringen min er fette piss, for den er bare basert på dop, feil og ska bli fløtta på tvang til et lav risk kriminell atferd instu.. bar for at jeg ikke vil ha et standar a4 liv betyr ikke jeg ikke lykkes
Sist endret av sunny02; 29. juni 2021 kl. 03:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sunny02 Vis innlegg
ios 12.3 er seineste gangen det funket har ios 14.0 eller noe lignende, fant ikke noe på at det funket noe bra etter det. uansett tvilsomt politet har lyst og sette av masse ressurser til noe det egentlig vett er piss.
Vis hele sitatet...
"iOS 14 Checkm8 – upgraded support of iOS Full File-system based on checkm8 to include the latest iOS version available, 14.2."

https://www.cellebrite.com/en/ctl-st...ne-stories-en/
Sitat av sunny02 Vis innlegg
kan høres korrekt ut, gir no egentli faen uansett. å lykkes i livet mitt er hva jeg defininerer det som, å lykkes i livet har jo ingen konkret definisjon. jobb, kjerring, unger. huslån og død er jævlig kjedelig. trenger ikke en dritt sentimentalt for å lyktes i livet. leker ikke en dritt er ikke noe kriminnel, derfor mener jeg at tvangsplasseringen min er fette piss, for den er bare basert på dop, feil og ska bli fløtta på tvang til et lav risk kriminell atferd instu.. bar for at jeg ikke vil ha et standar a4 liv betyr ikke jeg ikke lykkes
Vis hele sitatet...
Man trenger ingen av disse tingene du ramser opp for å ha et godt liv, det er heller ingen som tvinges til å leve et vanlig a4 liv. Hva du gjør her i livet er fullt og helt opp til deg selv, og ingen andre. Du kan kalle institusjoner og alt mulig for piss eller hva som helst, det som er sikkert er at ingen havner der og blir holdt igjen i årevis uten grunn.

Hvis du synes det frister å leve et liv hvor du er ut å inn av fengsel, eller sitte på gata en eller annen plass med nåla i armen, så sier jeg bare go for it. Kan love deg at det er ikke så glamorøst som du virker til å tro.