Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2277
Jeg har etter en stund som singel og deprimert klart å komme meg opp på hesten igjen. Jeg har begynt å date igjen. Som 34 åring uten barn, med tung baggasje som rusavhengig så merker jeg det er vanskelig å klare å presentere seg slik at jeg ikke skremmer bort jenter. Jeg drikker heller ikke så det med å møtes over noen øl eller glass vin vil jeg ikke. Dette er jo ofte sosialt smøremiddel for mange så jeg merker at det fort kan bli en slags barriere for å gå fra prat til feks gå for et kyss eller rett og slett bare være litt mer fysisk.

Jeg er god til å prate med folk og kan holde en samtale gående med en stein om nødvendig, men det jeg ikke har klart å knekke helt koden på er hvordan ta steget til å kysse eller rett og slett bare klare å flørte på den måten at min date skjønner at det ligger i lufta. Jeg håper jeg gjør meg forstått her. Vil gjerne ha svar fra andre jenter her inne.

Hvor på bør jeg være? Kysset er vel mest naturlig mot slutten av daten. Bør jeg si noe sånt som at «dette var veldig hyggelig, jeg vil gjerne møte deg igjen»?

Jeg tenkte på noe sånt som. «Jeg prøver å leve slik at jeg ikke skal angre på at jeg ikke prøvde så hvis det er greit for deg så vil jeg gjerne kysse deg»?. Blir det bare corny og kleint?

Jeg føler kanskje at det med å bare lene seg inn å håpe på det beste kan føles invaderende for jenta, og man kan jo fort oppleve stemning helt forskjellig.

Jeg liker stilen med å bare møtes et sted, ta en kaffe, spasere litt, finne et sted å sette seg og snakke om livet. Men jeg prater meg selv ut av det romantiske føler jeg og blir kanskje litt vel direkte til tider. Og når det kommer til bakgrunnen min med rusmisbruk, så er det ikke alltid så lett å få det fram på en måte som gjør at de skjønner at dette er et tilbakelagt kapittel og at jeg faktisk er seriøs.

Så, jeg vil bare ha noen tips. Noen strategier, eller hvordan gjøre det klart at jeg «har lyst på henne» uten å høres ut som jeg bare vil i buksa på henne men vil bygge noe sammen.

Rambling over. Hva tror folk, og damer/jenter, setter ekstra stor pris på input fra dere. Dere under 25, dont bother, haha. Neida. Alle tips tas imot med takk
Sist endret av NodSquad; 19. april 2021 kl. 19:35.
Tilbakelagt kapittel?
Ref: En dum helg med dumme valg
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Det er forskjell på en sprekk og en livsstil jeg levde. Føler du at du bidrar noe til det jeg spør om ved å pirke på feilskjær man gjør i livet?
Lett berøring, komplementer, smil og blikkontakt bør gjøre susen om dere er på bølgelengde og det er åpenbart at interessen er gjensidig. Så går resten av seg selv, stort sett.
Har du utesendet til en tung rusbruker?

Image, style og personlighet er alpha omega i dating verden, du bør presentere en look som skiller deg men samtidig ikke cringe/freak. Personlighet spiller, lider du av incel, simp, eller arroganse har du et mega problem.

Jeg bruker å anbefale alle ikke søk etter kysset eller dama, men søk et liv hun vil elske/være en del av. Jeg har drevet mye analyse rundt dating verden og skrevet blogg om dette temaet, er vanskelig å gi deg noen svar da jeg ikke vet hvem du er i person og utesende.

Hvor på bør jeg være? Kysset er vel mest naturlig mot slutten av daten. Bør jeg si noe sånt som at «dette var veldig hyggelig, jeg vil gjerne møte deg igjen»?
Vis hele sitatet...
Kysset er naturlig mot slutten av daten? Nei, kysset er naturlig når "that moment" er i spenning. Siste du vil er et tvungen kyss.
Dette var veldig hyggelig, vil gjerne møte deg igjen..
Vis hele sitatet...
Nei, ta alpha rollen og gi et forslag til ny møte med nøyaktig dag. Feks, dette var hyggelig, skal vi ta en gåtur imorgen kveld rundt 8 tiden?

Da viser du alpha rollen, noe damer liker.

Jeg tenkte på noe sånt som. «Jeg prøver å leve slik at jeg ikke skal angre på at jeg ikke prøvde så hvis det er greit for deg så vil jeg gjerne kysse deg»?. Blir det bare corny og kleint?
Vis hele sitatet...
Nei... Du viser lav selvtillit, ta alpha rollen! Heller feel the room, hvis du føler det er en viss spenning, go for the kiss, aldri spør.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Nei jeg ser absolutt ikke ut som en som er preget av rus. Jeg er faktisk over gjennomsnittet kjekk om jeg skal tro tilbakemeldingene jeg får av jenter.

Jeg kler meg på en måte litt «skatete» om man kan kalle det det? Hettegenser og jeans og Nikes eller Vans. Caps er og standard, men alt er rent og pent.

Du over som virker som du sitererer fra de berømte sjekkehåndbøkene, jeg vet ikke helt om jeg er enig at det er sånn det funker i verden lenger.

Jeg er ganske sikker på at jeg fremstår selvsikker, men spenningen som du sier må først oppstå. Det du sier viser lav selvtillit vil jeg påstå man kan vri til at jeg er såpass tøff at jeg tør å uttrykke hva jeg vil men jeg vil også ikke tråkke over grenser, hvis man skulle ha misforstått situasjonen.

Jeg har lest slike bøker jeg og, og det er mye pisspreik som står skrevet der og det er for de som mangler sosiale evner og aldri kommer i mål.

Hvis jeg vil ha sex så er ikke det et problem, men her vil jeg vise at jeg ønsker noe mer. Jeg vil bygge et forhold. Og det å skulle leke alpha, som er et tullete begrep som 99,9 prosent av de som sier de er det absolutt ikke er blir så gjennomsiktig.

Jeg burde visst at disse sjekkehåndbøkene ville dukke opp.
Hvor gammel er du egentlig?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Alle tips tas imot med takk
Vis hele sitatet...
I forhold til hvor lite innsats jeg har lagt ned, har jeg fått overaskende mye game.

Først i voksen alder har det gått opp for meg hvorfor.
Jeg er for sosialt klønete til å skjønne det når jenter har vist interesse.
Det har gjort de veldig mye mer interesserte.

Med andre ikke vis at du er klar, å la damene stå for sjekkingen.
Du bør ikke gå for alfa-male opplegget. Basert delvis på myter hele greia.
Er du ute etter et knull så gå for speiling av pust og bevegelser og spill en rolle som omnipotent.
Forskjellen på det og alfa?
Alt.

Er du ute etter et ordentlig forhold så vær deg selv
Sist endret av worldwebber; 19. april 2021 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg tenkte på noe sånt som. «Jeg prøver å leve slik at jeg ikke skal angre på at jeg ikke prøvde så hvis det er greit for deg så vil jeg gjerne kysse deg»?. Blir det bare corny og kleint?
Vis hele sitatet...
Kleint, ja.

Aner ikke om jeg er representativ, men jeg fikser ikke å bli stilt til veggs sånn. Kanskje hun tenkte at hun kanskje hadde lyst til å kysse deg da, men så kom det bare bittelitt brått på. Blir man tvunget til å ta et valg før man er klar for det, så går man for nei. Det må skje naturlig, ved gradvis mer nærhet og berøring der man lodder om det gjengjeldes. Så før dere vet ordet av det så kysser dere, og dere kan bruke resten av livet på å krangle om hvem som kysset hvem først. Hvis du skal spørre direkte så må det i alle fall ligge veldig i kortene fra før.

Jeg tror ikke det er måten kysset skjer på som signaliserer hva du vil. Sats på å oppnå en fortrolighet, ta samtalen akkurat litt nærere enn det som er den naturlige komfortsonen, selvsagt uten å bli for intens heller. Hvis du er god å prate så fikser du den balansegangen. Og så øyekontakt. Kysset kommer når det kommer.
Sist endret av *pi; 19. april 2021 kl. 23:04.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Kleint, ja.

Aner ikke om jeg er representativ, men jeg fikser ikke å bli stilt til veggs sånn. Kanskje hun tenkte at hun kanskje hadde lyst til å kysse deg da, men så kom det bare bittelitt brått på. Blir man tvunget til å ta et valg før man er klar for det, så går man for nei. Det må skje naturlig, ved gradvis mer nærhet og berøring der man lodder om det gjengjeldes. Så før dere vet ordet av det så kysser dere, og dere kan bruke resten av livet på å krangle om hvem som kysset hvem først. Hvis du skal spørre direkte så må det i alle fall ligge veldig i kortene fra før.

Jeg tror ikke det er måten kysset skjer på som signaliserer hva du vil. Sats på å oppnå en fortrolighet, ta samtalen akkurat litt nærere enn det som er den naturlige komfortsonen, selvsagt uten å bli for intens heller. Hvis du er god å prate så fikser du den balansegangen. Og så øyekontakt. Kysset kommer når det kommer.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Jeg synes uansett det er gøy at jeg har funnet tilbake viljen til i det hele tatt å prøve. Har møtt to siden lørdag, og har 3 til jeg har avtalt å møte i løpe av uka. God trening blir det ihvertfall.
New generation
colakork's Avatar
Du kjenner spenninga i lufta om du bør gå for et kyss.

Det høres kleint ut (for meg, men kanskje ikke hun) om du prater om livet for å runde av med at du er ferdig å angre og derfor vil ha et kyss.

Bruk tiden på å lære deg om deg selv og hva som fungerer for deg.

Etter noen dater så lærer du å kjenne deg selv bedre ifh hvordan du kan skape situasjonen.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg er god til å prate med folk og kan holde en samtale gående med en stein om nødvendig, men det jeg ikke har klart å knekke helt koden på er hvordan ta steget til å kysse eller rett og slett bare klare å flørte på den måten at min date skjønner at det ligger i lufta. Jeg håper jeg gjør meg forstått her. Vil gjerne ha svar fra andre jenter her inne.
Vis hele sitatet...
Om du er veldig flink til å snakke kan det hende du "tuller bort" situasjoner der du har muligheten til å skape seksuell spenning. Prøv å la klein stillheter ligge, slik at det blir underforstått at du forventer at hun fyller stillheten med noe. Ikke redd henne fra sosiale flauser men hold henne ansvarlig. Anbefaler å holde blikkontakt litt lenger enn det du synes er behagelig.

Om du vil si noe seksuelt, kan det være en ide å få henne til å dra det ut av deg ved å for eksempel si at det var noe du tenkte på men som du ikke helt vet om du burde si eller lignende. Da legger du ansvaret over på henne for det som har blitt sagt når hun maser fram en respons fra deg.

Skal du kysse kan det være en ide å si noe som gjør at hun ikke føler at hun må si ja til om hun liker deg eller ikke. Du kan for eksempel si at du ikke helt vet om du liker henne før du kysser henne. Da slipper hun å føle at kysset er en slags forpliktelse om å ligge med deg.

Generelt bør du unngå alt som kan få henne til å føle seg lett på tråden om det ikke er strengt nødvendig for å få henne med hjem.
Føler at det å finne noe å komplementere med påfølgende befølelse ofte gjør susen. Som f. eks hvis hun har nylakkerte negler vil hun helt sikkert sette pris på at du synes det er fint. Ta gjerne en nærmere titt, kjenn og føl litt