Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3833
Anonym bruker
"Trygg Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Hvor sansnylig er det at politiet kan hente opp slettede iphone-bilder som er slettet fra nylig slettet-mappen hvis de har en iphone de kan koden på?
Jeg vet ikke om iPhone har en egen sikkerhet på dette men politiet kan hvertfall hente ut slettede bilder, filer og sms fra Android.
Både det korte og det lange svaret er: Nei
Det klarer de nok enkelt. I svært seriøse saker så henter de vel opp flere år gamle slettede sms og, alt lagres på telefonen.
Når du sletter noe fra en tlf eller pc så blir det egentlig ikke sletta. Filen er fortsatt der, men den kan nå bli skrevet over visst noe nytt skal lagres. Sletter du alt på tlf og så fyller opp lagringa med noe annet flere ganger så vil det være umulig å gjennopprette slettede bilder.
Anonym bruker
"Trygg Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så da kan jeg egentlig løse det ved å starte ett filmopptak før jeg legger meg og fylle opp disken til den er full? Hmm
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så da kan jeg egentlig løse det ved å starte ett filmopptak før jeg legger meg og fylle opp disken til den er full? Hmm
Vis hele sitatet...
Ja sånn jeg forstår det. Jeg har jail breaka et gammelt nettbrett og visst jeg laster ned en recovery app så kan jeg få tilbake nylig sletta bilder, men gamle bilder pleiere å bare ha masse streker eller så er kvaliteten ræva eller så finnes de ikke
BRAND ∞ STRONG
Jeg brukte Dr. Fone (Wondershare) mot min iphone en gang i håp om å finne igjen ett nummer.
Absolutt alt lå der.
Og man skal vel også skrive over en del ganger så det er vel ikke akkurat noe quick fix på noen måte.

Selv har jeg gjennopprettet data fra en HDD, her snakker vi en disk på 2TB full av TV Serier og filmer.

Total mengde med data ble over 3TB
Sitat av 420master Vis innlegg
Og man skal vel også skrive over en del ganger så det er vel ikke akkurat noe quick fix på noen måte.
Vis hele sitatet...
Dette er en seigliva myte som henger igjen fra tida da lagring var magnetiserte plater som snurra rundt. En idé var at man kunne lese av noe som var sletta fordi den eksakte verdien som lå på en posisjon ville variere en del med tanke på hva som hadde vært der før. Man skulle derfor skrive over mange ganger med tilfeldige verdier for å gjøre det umulig å finne riktig opprinnelig verdi. Hvor reell denne angrepsvektoren var kan diskuteres, men riktig eller galt: Det kommer ikke til anvendelse å optiske lagringsmedier.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg var på kurs med IBAS en gang hvor de sa at på tidlige harddisker traff ikke alltid lesehodet sporet like nøyaktig, noe som førte til at data kunne bli liggende igjen i utkanten av sporet. Med nye disker med høyere tetthet er det viktig at hodet treffer likt hver gang. Disken har derfor et servospor som leses når den starter for å sikre at lesehodet treffer riktig.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Jeg var på kurs med IBAS en gang hvor de sa at på tidlige harddisker traff ikke alltid lesehodet sporet like nøyaktig, noe som førte til at data kunne bli liggende igjen i utkanten av sporet. Med nye disker med høyere tetthet er det viktig at hodet treffer likt hver gang. Disken har derfor et servospor som leses når den starter for å sikre at lesehodet treffer riktig.
Vis hele sitatet...

Er det ikke også flere leserhoder i nyere disker med så høy tetthet?
Sitat av 420master Vis innlegg
Selv har jeg gjennopprettet data fra en HDD, her snakker vi en disk på 2TB full av TV Serier og filmer.

Total mengde med data ble over 3TB
Vis hele sitatet...
Du fikk ut over 3TB med data fra en 2TB disk?

Gjenopprettet du masse zip-filer da, eller hvordan gikk dette til?
Ble veldig nysgjerrig her!
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du fikk ut over 3TB med data fra en 2TB disk?

Gjenopprettet du masse zip-filer da, eller hvordan gikk dette til?
Ble veldig nysgjerrig her!
Vis hele sitatet...
Da jeg var i tenårene (vi snakker pentium 2/3) var det en myte om at spinnedisker kunne ha mye større kapasitet enn hva de var sertifisert for (dette var noe av grunnen til at du måtte skrive over data mange ganger for å treffe alle sektorene) .

Er det noen sannhet i dette?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du fikk ut over 3TB med data fra en 2TB disk?
Vis hele sitatet...
Fordi du for tonnevis av duplikater. Recoverysoftware ser typisk etter filheadere, og for et JPEG-bilde vil du typisk få ut JPEG-bildet, embedded thumbnail som eige JPEG-bilde, EXIF-metadata som tekstfil også viare. Kvar enkelt del kan vere gyldige filer - fordi det har oppbygginga til ei gyldig fil, og når du mangler innhaldslista er det alt du har å gå etter.

Repeter med rundll32 - du får DLLen, og kvart jævla ikon i den DLLen som eiga ikonfil...