Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2331
Hei. På lørdag var det første gang jeg prøvde heroin og jeg vil gi en liten trip rapport visst vi kan kalle det.

Jeg har prøvd oxy tidligere og elsker det, men det har alltid vært vanskelig å få tak. Tramadol er noe jeg har brukt ekstremt mye av pga tilgjengeligheten på stoffet. Jeg har prøvd metadon, dolk og cosylan.

Jeg kjøpte en kvarting med brun stein av ei kar, før jeg rakk å gi han pengene ga han meg muligheten til å skyte det opp hos han. Jeg takket selvfølgelig nei. Allerede nå var dette uhyggelig opplevelse og det satt ting i et virkelighets perspektiv. Jeg vurderte å kaste heroinen der og da.

Når jeg kommer hjem liner jeg opp en liten stripe. Heroinen var stein hard og jeg måtte banke den ganske hardt for å pulverisere den. Jeg tar første linje og det første som treffer meg er en enorm prikking i nesa og en rar krydder smak bak i halsen. Ikke akkurat komfortabelt, men 100ganger bedre enn speed.

T:15
Det er nå jeg kan faktiskt kjenne ''rusen'' og det føles veldig likt som å snorte oxy bare mindre eufori og en tyngre følelse i kroppen. Jeg slapper av i sofaen og det følels som at jeg flyter på en sky.

T:40-60min
Jeg husker ikke heilt når jeg bestemte meg for å rippe en feit feit linje. Men når jeg gjør det så tar det kanskje 1-2minutter før rusen er på et heilt annet nivå. Jeg klør så ekstremt mye over heile kroppen, spesiellt på nesa, anklene og brystet.

T:X
Jeg mister heilt kontroll over tida her så kan ikke spesifisere akkurat når ting begynte å skje.
Jeg satt og så på en film og ved dette punktet gir jeg helt faen i hva som skjer, alt på skjermen var veldig vakkert og det var en slags god følelse av å ikke skjønne hva som foregikk. Alt var under meg ingenting kunne røre meg. Jeg kunne ha bodd under en bru og gitt heilt faen når jeg var i denne tilstanden. Jeg skjønner hvorfor heroin er så avhengighets skapende. Jeg prøvde å tenkte negativt, men gikk ikke. Alle negative ting som har skjedd gjennom oppveksten var plutselig ok.

Øynene mine ville lukke av seg selv og noen ganger når jeg ''sovna'' ville jeg drømme. Det er veldig vanskelig å beskrive denne drømme tilstanden. Det var flere ulike scenarioer et hvor jeg var på en berg og dal bane, et hvor jeg var i en nydelig hage, et hvor jeg og familien ble jaktet av små troll? og andre drømmer som er for rare å beskrive.

Når du har vanlige drømmer som når du sover så vet du ikke at du drømmer når jeg var i denne tilstanden så kunne jeg forstå at jeg drømte, men jeg kunne egentlig ikke styre hva som skjedde i drømmen, Jeg bare gikk with the flow. Så alikevel om noen av drømmene var ''ekle'' så skjønte jeg at dette ikke var ekte og jeg kunne bare slappe av og se hva som skjedde.

I en vanlig drøm er alle scenarioer veldig definert, men i heroin drømmene var alt veldig utydelig visuelt. Eneste metaforen jeg kan komme på er at vanlig drømmer er i 4k, mens heroin drømmer er i 360p. Uansett om drømmene ikke var veldig menigsfylte så føltest de veldig ''logisk'' i den tilstanden. Det som var irriterende var at i noen drømmer så fikk jeg en følelse at jeg var nær å finne svaret på universet, men rett før jeg fikk svaret ville jeg vokne til.

Bortsett fra drømme tilstanden så er ikke denne rusen spesielt gøy.
Jeg angrer ekstremt på at jeg prøvde det nå. I flere dager nå har det vært et torn i siden på meg. Den tilstanden var ekstremt vakkert og hadde jeg hatt det foran meg nå hadde jeg tatt det.
Jeg har fått enorm respekt for dette djevel dopet og jeg har innsett at jeg aldri aldri kan ta noe som helst opiat igjen. Plutselig virker det å være narkis og hjemmeløs som et logisk valg. Jeg vet det er heilt sykt å si det, men den rusen traff the spot hos meg. Det er også en beroligende følelse å vite at visst alle forlater meg og alt går til helvette så vil dette kunne gi meg en flukt ulikt noe annet rus. Fuck heroin
Jeg føler for å komme med et lite svar, jeg har selv brent meg på dette nå etter påsken. Det smyger SÅ LETT inn på oss mennesker dette med opiater. Har inntrykk av at det er endel folk her i Oslo som nå under Koronatiden har plenty med tid og manglende muligheter for sosial deltagelse som har fått erfaringer med dette stoffet. Det har også vært pillemangel. Og vi vet jo alle hvor det ofte bærer til slutt... Ta vare på hverandre og ikke minst ta vare på dere selv
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Jeg føler for å komme med et lite svar, jeg har selv brent meg på dette nå etter påsken. Det smyger SÅ LETT inn på oss mennesker dette med opiater. Har inntrykk av at det er endel folk her i Oslo som nå under Koronatiden har plenty med tid og manglende muligheter for sosial deltagelse som har fått erfaringer med dette stoffet. Det har også vært pillemangel. Og vi vet jo alle hvor det ofte bærer til slutt... Ta vare på hverandre og ikke minst ta vare på dere selv
Vis hele sitatet...
Jeg stoler ikke nok på meg selv så vil ikke si her at jeg er 100% sikker på at jeg vil aldri prøve det igjen, men jeg har fått en dypere respekt for dette rus middlet nå jeg ser absolutt hvorfor folk kaster vekk alt de har for det derfor skal jeg aldri ta noe opiat igjen som tramadol, oxy eller hero.
Ja. Jeg har liten erfaring med dette stoffet selv. Jeg har vel hatt 4-5 inntak spredd over mine snart 40 år, før jeg nå i dag plutselig har etpar uker med daglig bruk som jeg må riste av meg. Jeg synes beskrivelsen din av din opplevelse av rusen på sett og hvis er gjenkjennbar, samtidig føler jeg at den ekstreme våkne drømmeaktiviteten du skildrer er større enn hva jeg har opplevd. Mitt lille inntrykk er at Heroin gir mer jo værre man har det i utgangspunktet. For meg har vel dette blitt prøvd som en "korona-krykke", med heller dårlig resultat.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv hatt de drømmene. De varer i fire sekunder hver og så spretter hodet opp og man bruker et sekund på å innse hvor man er, og så drifter man ut igjen. Heroin er sykt sketchy, prøvd fem ganger men tenker på det hele fuckings tiden. Det ble sånn etter jeg prøvde å røyke.
Inntaksmetoder er nok medvirkende til avhengigheten. Umiddelbar effekt er tiltrekkende. Heldigvis har jeg bare dytta det i nesa Men det er igjen en slags rettferdigjørelse?
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den drømme/transe tilstanden er det jeg liker mest med heroinen, å bare ligge der å flyte vekselsvis mellom underbevisstheten og bevisstheten i full nytelse.

Men nytter ikke å holde på med det der, har ødelagt livet mitt mer enn en gang så det er bare å holde seg unna
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den drømme/transe tilstanden er det jeg liker mest med heroinen, å bare ligge der å flyte vekselsvis mellom underbevisstheten og bevisstheten i full nytelse.

Men nytter ikke å holde på med det der, har ødelagt livet mitt mer enn en gang så det er bare å holde seg unna
Vis hele sitatet...
Når jeg har slitt mentalt i perioder blir på en måte søvn en rus. Du slepper å tenke på alt i en periode. Heroin gir en ganske sove lignende rus, benzo og alkohol knocker deg bare ut, mens opiater gir den følelsen av å være klar til å sove og du er bare komfortabel. Personlig så synes jeg denne rusen er bedre enn noe annet.