Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1671
Jeg sendte inn en iphone 11 pro max etter 7 mnd fordi så og si alt var feil. Den var brukbar, men det ble slitsomt ettersom det kom flere flere feil. Jeg sendte den inn, og fikk den tilbake.
De hadde oppdatert den, alt var som før. 2 dager senere sender jeg den inn igjen, han bak kassa sier at de ikke har gjort noe så jeg sendte den inn igjen en tredje gang. Han bak kassa var litt satt ut for min del. Da jeg skulle sende den inn første gangen var den så klikk at jeg ikke fikk lastet shiten opp til icloud engang.

Spørsmål: jeg har hørt at hvis du sender inn mobilen med samme feil 3 ganger har du krav på en ny iphone. Stemmer dette?
Hva slags feil er det snakk om? Forbrukerkjøpsloven sier at leverandør ikke har mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, så det stemmer jo, men det forutsetter jo at det er reelle feil og ikke noe som kunne vært løst med å sette telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger.
Høra
Trådstarter
6 1
Den klikker, henger seg opp. Jeg kan telle fler feil enn hva som fungerer riktig med mobilen. Men den er sendt inn en tredje gang nå, visste ikke at det var 2 ganger ikke 3. forventer ny telefon nå!

Sitat av Judaz Vis innlegg
Hva slags feil er det snakk om? Forbrukerkjøpsloven sier at leverandør ikke har mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, så det stemmer jo, men det forutsetter jo at det er reelle feil og ikke noe som kunne vært løst med å sette telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger.
Vis hele sitatet...
Den klikker, henger seg opp. Jeg kan telle fler feil enn hva som fungerer riktig med mobilen. Men den er sendt inn en tredje gang nå, visste ikke at det var 2 ganger ikke 3. forventer ny telefon nå!
Sist endret av IAMGOD333; 6. desember 2020 kl. 17:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Klikker telefonen etter at du har fabrikkresatt den? Det kan være ting som er lagret i icloud som gjør at telefonen henger. I såfall vil du ikke ha krav på heving av kjøp eller ny enhet.
3 ganger garantisak = penger tilbake eller kjøp av varer for summen..
3 ganger samme feil, såfremt det ikke er en softwarefeil
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Yabaho Vis innlegg
3 ganger samme feil, såfremt det ikke er en softwarefeil
Vis hele sitatet...
Kvifor er det relevant om det er softwarefeil?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kvifor er det relevant om det er softwarefeil?
Vis hele sitatet...
Fordi om det kan være tredjepartsapplikasjoner eller andre uautoriserte apper som kan gjøre at enheten fungerer unormalt. Når kunde sier den "klikker og henger" høres det ut som en softwarefeil
Er det en fabrikasjonsfeil så har kunde selvfølgelig loven på sin side
Sist endret av Yabaho; 7. desember 2020 kl. 12:07. Grunn: Edit
Hvor er mobilen kjøpt og har den noen som helst form for skade?