Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 943
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Subutexen skal taes under tungen fordi virkestoffet ikke blir tatt opp i tarmen menn i blodårene/slimhinnene(?) i munnen. Men noe taes vel opp i tarmen?
Jeg tar subutex under tilsyn. Jeg har lyst til å gjøre et lite eksperiment og teste ut å bli litt abstinent for å få en forsmak på hvordan en eventuell seponering vil bli.

Funker det da om jeg svelger subutexen istenedfor å la den smelte under tungen?

Grunnen til at jeg ikke like godt kan si til dem som leverer dem til meg at jeg ikke vil ta den i noen dager er for lang til å ta her. Jeg lurer bare på om noen vet dette med om man kan bli abstinent ved å svelge dem istedenfor å la dem smelte under tungen.
Mener å ha lest at om du svelger Subben så har kroppen omkring 1% opptak, dvs. tilnærmet ingenting.

Så ja, du vil bli abstinent om det er det du ønsker.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar
Dytt den opp under leppa, og sitt der mens du later som den smelter under tunga også tar du den ut av munnen når du går derfra.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det med å ha den under leppen kan jeg prøve på. Jeg får tablettene i emballasjen som jeg tar ut selv og legger under tungen. En gang i blant får jeg lurt en pille mellom fingrene. Bedre å ha noen liggende hvis abstinenser skulle ta overhånd. Jeg har planer om å slutte derfor jeg vil få et innblikk i hvordan opiat abstinenser kan være
Du går på subutex, men vet ikke hvordan opiatabstinenser er..? Buprenorfin har lang halveringstid (noe rundt 36 timer er det vel?) så kan ta par-tre dager før abstinenser virkelig melder seg.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vet i liten grad hva opiatabstinenser er fordi jeg har brukt subutex en lang periode som jeg fikk av bestekompisen min. Jeg fortalte det til legen og gikk rett videre til lar. Fikk subutex i overgangen av kompisen min. Jeg vil ikke være avhengig av noe lenger, har alltid vært avhengig av et eller annet. Nå er jeg en voksen tobarnsfar med jobb og et greit liv. Nå vil jeg av subutexen og ha et fullstendig nyktert liv. Jeg vet hva abstinenser på det meste annet er men ikke subutex. Jeg vil bare få en smakebit på hva jeg må gjennom. Tenker selvfølgelig og trappe ned først.
Oki. Hvor mange mg er dosen din? Har snakket med flere som sier det er bedre å gå over på kortidsvirkende opiat (oksycontin,dolcontin, oxynorm e.l., dette ville jeg pratet med fastlegen om) og hoppe av det etter 2-4 uker, da det er kortere tid med abstinenser enn det er på buprenorfin.
Du kan trappe ned buprenorfin helt til 0,4 mg og 0,2 mg i form av temgesic, usikker på om det er delestrek på 0,2, men det er jo dumt å seigpine seg i månedsvis da. (Personlig mening)

Lykke til, det deiligste med å bruke opiater er når man slutter. Og med det mener jeg når abstinensene avtar og man får følelser igjen, se det vakre rundt seg osv. Man kan slite psykisk første tiden, kaos av følelser f.eks, deprimert osv. Hvor lenge har du gått på subutex?
Mvh
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har gått på subutexen i 3-4 år. Jeg stod på 8 mg meste parten av tiden og har brukt tid på å trappe ned til 2 mg. Jeg tenkte å ta 2 mg og 1 mg annenhver dag, så ta 1 mg om dagen før jeg hopper av