Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3016
Nå er jeg lei av all reklamen på facebook, ca annenhver post i newsfeed er "sponsored" eller "suggested for you". Har prøvd opera med adblock og facbook ad-block men dette funker ikke. Føler det har blitt verre i det siste, til og med tvungen reklame etter noen få sek hvis en er dum og trykker på en video i suggested for you. Klikk. Det må vel finnes en nettleser og en extension som greier å omgå dette pisset?
Problemet her er at hver gang adblockregler oppdateres for å kjempe mot Facebook tar de og oppdaterer hvordan reklamene presenteres til nettleseren din. Det en konstant katt vs mus konflikt.
Suggested for you er ikke reklame. Ingen betaler for å vise deg det.

Uansett, Facebook er trash, hvorfor bruke feeden engang?
Hvis facebook er trash, da har du ikke rette folka rundt deg, og inne på feil grupper. Har jo over tid sortert ut trash, og kun gode venner, familie og interessante delinger og info fra grupper jeg interesserer meg i er alt som kommer opp i newsfeeden. Nå gjenstår bare Sponsored-reklame. uBlock Origin fjerna visst Suggested for you, så det ble mange hakk bedre med en gang. Kan ikke forstå at det ikke lages en mulighet for folk å betale en sum til facebook for reklamefri surfing, er jo mange andre som har det valget...
Bruker nærmest ikke Facebook selv, men prøvd uBlock origin som chrome extension? Funker nærmest overalt.