Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2879
Hei,

Nevøen min skal ha seg en gaminglaptop. Har funnet denne, men den er muligens for dyr. Noen andre forslag?
Du må nok belage deg på brukt om du ikke vil bruke mer

Ville gått for en laptop med minst en 1060 med 4gb+

Har en 1050ti i min og det funker ok til casual gaming
Skal du ha en god gaming laptop må du mye lenger opp i pris. Sitter selv med DENNE laptoppen, og den duger til det meste. Dog angrer jeg på at jeg ikke gikk for 2070 versjonen.

Sier ikke at du trenger å bruke 20k på laptop, men du får ikke en ny gaming laptop til 5k..
Sitat av RaveX Vis innlegg
Skal du ha en god gaming laptop må du mye lenger opp i pris. Sitter selv med DENNE laptoppen, og den duger til det meste. Dog angrer jeg på at jeg ikke gikk for 2070 versjonen.

Sier ikke at du trenger å bruke 20k på laptop, men du får ikke en ny gaming laptop til 5k..
Vis hele sitatet...
Det var jo jævla dårlig forslag da det ikke er relevant for TS eller hans nevø hva du gamer på personlig.
Sitat av zykonaut Vis innlegg
Det var jo jævla dårlig forslag da det ikke er relevant for TS eller hans nevø hva du gamer på personlig.
Vis hele sitatet...
Var ment for å vise at ytelse koster penger når man skal spille på laptop, og at hvis man er på budsjett er f.eks en 4. generasjon intel platfrom ett mye bedre valg i stasjonær.
GTX 1050 holder ikke. Se etter 1050ti eller 1060. 2050 er og utelukket da det er faset ut og nå dumpes i billigmarkedet.
Gaming gjøres på stasjonær pc
Sitat av steili Vis innlegg
Hei,

Nevøen min skal ha seg en gaminglaptop. Har funnet denne, men den er muligens for dyr. Noen andre forslag?
Vis hele sitatet...
Du finner ikke noe billigere laptop med dedikert skjermkort som er like bra. Så innenfor budsjett er det et bra valg. Men hvis han kan strekke deg til 7-8000 så er det et hav av muligheter som er en del bedre.

1050 er ikke skjermkort som takler de heftigste nye spillene, men holder fint til CS, minecraft, LoL, fortnite osv på lav grafikkinstilling.
1. d4
steili's Avatar
Trådstarter
Dette er for et barn og budsjettet er nå en gang hva det er. Trenger tips til maskiner innenfor budsjettet.
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Du finner ikke noe billigere laptop med dedikert skjermkort som er like bra. Så innenfor budsjett er det et bra valg. Men hvis han kan strekke deg til 7-8000 så er det et hav av muligheter som er en del bedre.

1050 er ikke skjermkort som takler de heftigste nye spillene, men holder fint til CS, minecraft, LoL, fortnite osv på lav grafikkinstilling.
Vis hele sitatet...
Har nettopp byttet ut en to år gammel bærbar med GTX 1050. 1080p og litt reduserte innstillinger går ofte greit men det blir veldig varmt på nye spill. Har enda til gode å prøve et spill som ikke kjører i det hele tatt.
Vet ikke hvilken av disse blir best, nr 1 har nyere CPU men dårligere grafikkkort, mens nr 2 har 1 generasjon eldre cpu med bedre grafikkkort. 1 har 256gb SSD, 2 har 1TB harddisk. (i mine øyne holder ikke 256gb til noe særlig mye)
5200,- med 1050 ti 4gb og i5 8300h

5400,- med i5 7300hq og 1060 3gb
Sitat av steili Vis innlegg
Hei,

Nevøen min skal ha seg en gaminglaptop. Har funnet denne, men den er muligens for dyr. Noen andre forslag?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte storebroren til denne nylig (med 1650-skjermkort og mer ram og større disk). Jeg er i alle fall veldig fornøyd, og tenker jeg har fått så mye bang for buck som mulig. Min variant kjører alt jeg har behov for veldig godt, byggekvalitet er bra og støynivået stort sett greit. Keyboard er veldig bra, mens musplaten litt laber.

Hvorvidt 1050 holder eller ikke kommer jo selvsagt an på økonomien, men litt gaming får han i alle fall gjort og tror ikke du finner noe bedre billigere nytt...
Det kommer jo helt an på hva kiden skal spille. De fleste barn i dag grinder Roblox. Det kan du omtrent spille på en trimmet gameboy fra 90-tallet.
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Vet ikke hvilken av disse blir best, nr 1 har nyere CPU men dårligere grafikkkort, mens nr 2 har 1 generasjon eldre cpu med bedre grafikkkort. 1 har 256gb SSD, 2 har 1TB harddisk. (i mine øyne holder ikke 256gb til noe særlig mye)
5200,- med 1050 ti 4gb og i5 8300h

5400,- med i5 7300hq og 1060 3gb
Vis hele sitatet...
Kjøp til en m.2 ssd for å ha windows og evt et par spill og den Lenovoen gir i særklasse mest spillytelse for pengene
1. d4
steili's Avatar
Trådstarter
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Vet ikke hvilken av disse blir best, nr 1 har nyere CPU men dårligere grafikkkort, mens nr 2 har 1 generasjon eldre cpu med bedre grafikkkort. 1 har 256gb SSD, 2 har 1TB harddisk. (i mine øyne holder ikke 256gb til noe særlig mye)
5200,- med 1050 ti 4gb og i5 8300h

5400,- med i5 7300hq og 1060 3gb
Vis hele sitatet...
Takk for alle svar. Lenovoen ser jo veldig fin ut! Skal sende forslagene videre til den rette vedkommende (jeg er bare hyret inn som konsulent for anledningen )
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Gaming gjøres på stasjonær pc
Vis hele sitatet...
Dette var sant for ti år siden.

Har du sjekka ut nye gaming laptoper? Jeg har RTX 2060 GPU og Intel Core i7-9750h CPU og drar alt var spill på max settings.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Dette var sant for ti år siden.

Har du sjekka ut nye gaming laptoper? Jeg har RTX 2060 GPU og Intel Core i7-9750h CPU og drar alt var spill på max settings.
Vis hele sitatet...
Alt i max? Kan ikke stemme. Jeg har samme specs. Isåfall spiller du på lav fps.