Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2330
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla. En kompis skulle til byen for å skvære opp med no folk og kjøpe no shish. Så stoppet purken han i bil og mistenkte han for ruspåvirket kjøring, så fant de 17.000 i kontanter i bilen som de inndro. Men man har vel lov å ha påseg så mye cash man vil? Evt, er mine fingeravtrykk der også, kan jeg si de var mine og kreve de tilbake?
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er lov å ha på seg 17 lapper. Du kan si det er dine men du må nok vise hvordan du har fått pengene. Har du feks utak fra konto som du kan vise til, så får du de nok tilbake.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her har kontrollstaten nok en gang tilranet seg rettigheter. I gamle dager var det vanlig at folk sparet i madrasser og skuffer og skap. Den dagen de tok pengene med på byen sto det ikkeno sleip politi på hjørnet og avkrevde info om hvor pengene kom fra.

Og hvorfor ikke random kroppsvisitering etter kniver på karl johan? Istedet for hovessakelig i forbindelse med utvalgte t-banestasjoner. Og så problemet med bortvisninger? Please Blitz og Stein Lillevolden-kom tillbake-dere har en jobb å gjøre!
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det er lov å ha på seg 17 lapper. Du kan si det er dine men du må nok vise hvordan du har fått pengene. Har du feks utak fra konto som du kan vise til, så får du de nok tilbake.
Vis hele sitatet...
Julegaver?
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan kanskje funke.. men så lei de fleste politifolk er så tviler jeg..
Fikk han kvittering på beslaget?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Wtf, kan de bare ta 17k sånn helt random?

Da har de vel sterke mistenker om at de er forbundet med noe kriminelt.
Han får de mest sannsynlig tilbake. I de fleste tilfeller er det for vanskelig å bevise at penger stammer fra kriminell virksomhet.
1. Disse pengene får han tilbake, så lenge det ikke ligger mer bak enn det du forklarer. De tar pengene for å "plage" han...ja de som forstår de forstår hva jeg mener.

2. Nei du kan ikke ha så mye penger som du vil på deg alltid, det er en skjønn sak. Kommer an på situasjonene, grunn osv. Fordi det handler om sikkerhet til deg og andre folk.

3. Du kan si at de er dine, men blir dumt om ikke kompisen din har sagt det først, så plutselig er det ikke hans etter en hvis tid. Ingen vits å lage mer styr ut av det, bare mase på de og han får pengene tilbake. Så lenge det ikke liger mer bak enn det vi vet
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ot, men engang de var på razzia hos meg fant de først 30k som de tok. Men så åpnet de lommeboken min og tok 1200 som lå der og.

Fikk fremskaffet noen kvitteringer på de 30k, fikk de tilbake, men de 1200 hadde de visst ikke sett
Ble stoppa av sivilen så fant de 50g og 15-20k som jeg hadde i lomma. Når de fant pengene sa de "og disse da?" Så svarte jeg, "ja de er ervervet på lovlig vis" så sa politimannen "jasså ja, jeg kan ikke ta dem fra deg uansett så slapp av" og så fikk jeg beholde de