Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1084
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare spørsmål av nysgjerrighet egt. Men la oss si jeg er en gang på ferie i Spania eller noe sånt.

Vet at mange ulike medisiner der er reseptfritt. Men får man det med seg hjem igjen?

Hvilke gjemmeplasser vil du anbefale da? Løse piller på kroppen, underbuksen eller slikt. Eller brett/løse i bagasjen? Bagasjen scannes jo? Men hva med kroppen?
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje litt for seint, men det enkleste i f. eks spania er å dra til en privat lege så får du ofte det du peker på og da har du det lovlig hjemme.
Mine foreldre tok med reseptpliktig legemiddel uten å være klar over det uten problem. Muligens i en koffert.
Anonym bruker
"Vant Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt med meg benzo på fly flere ganger til utlandet. Tenker det er best å ikke gjemme disse. Bare legge det sammen med alt annet i toalttmappa. Blir man tatt kan man skylde på at man ikke viste det var ulovlig, eller at man har hatt det lenge på en utgått resept eller noe lignende. Unnskyldningen funker sikkert ikke uansett, men har på følelsen at konsekvensene blir værre hvis man bevisst har prøvd å skjule disse.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sjapt spørsmål til........Legemiddlet er jo reseptfritt der nede, så det er vell ikke noe straff om du blir tatt med det av spanskene?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sjapt spørsmål til........Legemiddlet er jo reseptfritt der nede, så det er vell ikke noe straff om du blir tatt med det av spanskene?
Vis hele sitatet...
Hvis du er så nærvøs og det er reseptfritt i Spania, da kan du jo bare kjøpe når du lander på nærmeste apotek.
Problem solved
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde med meg 150 løse lyrica 300mg oppi en strømpe i bokseren fra Tyrkia i 2019, ingen problem det.
Om du skulle mot formodning ryke på flyplassen og ikke har det fra lege eller at det du blir tatt med ikke er kjøpt låveligt på apoteket i landet så må du for all del ikke si du kjøpte det på gaten i landet, si heller du hadde det med deg fra Norge.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Hvis du er så nærvøs og det er reseptfritt i Spania, da kan du jo bare kjøpe når du lander på nærmeste apotek.
Problem solved
Vis hele sitatet...
Problem solved? Mener om man blir tatt med pillene på flyplassen der nede, det er jo reseptfritt ja. Men det betyr at tollerene i Spania gir en faen om de ser 500 imovane pakket i plastikk gjemt i underbuksen?