Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1327
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Er det flere som får lavere puls av Aduvanze? Btw, jeg har adhd og jeg blir jo betydelig roligere, men synes fortsatt det er rart. Det går liksom ned fra 75 ish og helt ned til 60. Er ganske godt trent og har sjekka med legen osv at alt er okay. Bare lurer på om det er flere som har opplevd det samme? Veit dere ikke er leger, men what ever, har sjekka det med legen uansett.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tipper den psykiske avslappingen overstyrer den stimulerende effekten selve stoffet har på hjertet og dermed reduseres hjerterytmen istedenfor. dose?
Hva med max puls? Er den høyere eller lavere en tidligere og hvor lenge har du hvert på medisinen?
Jeg har samme effekt! Lavere hvilepuls enn før på Aduvanz, legen min sa at noen kan oppleve den effekten for man roer ned hodet på en måte som gjør at kroppen slapper av
Jeg opplever ofte dette på stimulanter, og har gjort det i mange år.

Har ingen konkret forklaring på fenomenet, men er selv ganske overbevist om at dette er en fysiologisk respons, da jeg opplever denne effekten ved inntak av både koffein og amfetamin.

Opplever lavere puls, men hvert hjerteslag virker noe "tyngre" enn normalt. Det kan også nevnes at jeg har veldig lav hvilepuls til vanlig, gjerne nede på 30-tallet om morgenen.

Jeg opplever også relativt høy grad av vasokonstriksjon på stimulanter, men om denne effekten er fremtredende nok til å forårsake refleks bradykardi er jeg usikker på.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nope - fikk ganske heftig pulsøkning av aduvanz. Føler meg roligere som deg jeg også grunnet at tanekjøret forsvinner ganske mye. Psykiateren bekymret seg litt over pulsøkning så gikk til innkjøp av pulsklokke så jeg kan følge med litt selv. I begynnelsen så var det ikke unormalt at hvilepulsen lå rett under 100 ved tmax. Nå har den heldigvis gått litt ned og jeg ligger rundt 70-80 ved tmax. Normalt har jeg hvilepuls på rundt 60-70.
Sitat av stranger Vis innlegg
Jeg opplever ofte dette på stimulanter, og har gjort det i mange år.

Har ingen konkret forklaring på fenomenet, men er selv ganske overbevist om at dette er en fysiologisk respons, da jeg opplever denne effekten ved inntak av både koffein og amfetamin.

Opplever lavere puls, men hvert hjerteslag virker noe "tyngre" enn normalt. Det kan også nevnes at jeg har veldig lav hvilepuls til vanlig, gjerne nede på 30-tallet om morgenen.

Jeg opplever også relativt høy grad av vasokonstriksjon på stimulanter, men om denne effekten er fremtredende nok til å forårsake refleks bradykardi er jeg usikker på.
Vis hele sitatet...
30 i hvilepuls?? Er det farlig eller?