Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3874
Er litt nysgjerrig på hvor mange her inne har opplevd en overdose, vært vitne til det hvor noen dør på grunn av narkotiske stoffer og hvordan det påvirket deg i etterkant.

Hvis du har hatt overdose, hvilket stoff gjaldt det og hvordan var det?

Om du har vært vitne til det, hva skjedde med vedkommende, hvordan var det å være vitne til noe så livsfarlig og hvordan påvirket det deg senere?

Kun svar om det er noe du er komfortabel med, jeg er bare en nysgjerrig gubbe
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ene exen min fikk GHB overdose. Vi hadde drukket litt alkohol tidligere på dagen og vi var egentlig aldri særlig noe glad i alkohol, så toleransen var på bunn. Jeg hadde på tidspunktet tatt GHB før henne, og var komfortabel med å gi henne det selv om hun bare hadde røyka weed. Hadde en kompis på besøk, og vi satt alle tre og røyka samtidig som jeg og kompisen tok noen korker sammen. På ett eller annet tidspunkt igjen så hadde "kompisen" tatt flere korker i drinken hennes mens hun var på badet, og jeg var så uoppmerksom så jeg la aldri merke til det. Hun styrter drinken i det hun kommer ut før det går 15-20 sekunder og hun begynner å snakke skikkelig vræl. Det var umulig å forstå hva hun sa. Øynene hennes dirret og jeg begynte å få litt panikk. Så på flaska som GHB'en var i og det var en del som var borte. I ren panikk så legger jeg henne i stabilt sideleie i sengen i håp om at hun skal sove det fra seg(det er normalt).
Sitter ved henne og det går kanskje 5 minutter så begynner hun å skumme ut av munnen. Hoster å harker såvidt, og pusten begynner å bli mer og mer langsom. Jeg dytter fingrene i munn for å skape frie luftveier, men til ingen nytte. Ringer så ambulansen og hun blir kjørt til sykehuset. Alt i alt så gikk det bra med henne, med "kompisen" min derimot er en annen sak.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En gang på tabletter og alkohol. Feilberegnet og tok dødsdose. Våknet på Lørenskog sykehus som det het den gangen. Ren flaks gjorde at jeg ble funnet livløs ute av noen jeg ikke aner hvem er. Foreldrene mine på vei fordi sykehuset hadde tatt kontakt og fortalt at det ikke var sikkert dem fikk liv i meg igjen. Kuttet ut omtrent alt av piller etter dette, ble også henvist til psykolog for første gang. Fikk ikke noe traume av dette, sikkert fordi jeg ikke husker noe av det.
Når jeg var 17, tok meg og en kompis MDMA, han tok tre jeg tok en. De kicket inn og alt gikk fint, sånn en time senere begynte han å hyperventilere, og kunne ikke gå skikkelig, han måtte krype, hele genseren hans var søkk våt av svette, jeg var så ruset at jeg ikke skjønte hva som foregikk, men når han ble bevisstløs så ringte jeg 113, når de kom, begynte dem med hjerte-lunge-redning, han klarte seg ikke.

Har tatt knips en del ganger etter det, men har bare ført til panikkanfall pga hendelsen.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har traumer fra min ex døde av kokainoverdose og gjenopplever det hver dag. Sluttet med all rus selv på dagen pga det og får vondt når noen andre snakker eller skriver om å innta kokain fordi jeg nå har sett hvor farlig det er.
Anonym bruker
"Mulig Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har traumer fra min ex døde av kokainoverdose og gjenopplever det hver dag. Sluttet med all rus selv på dagen pga det og får vondt når noen andre snakker eller skriver om å innta kokain fordi jeg nå har sett hvor farlig det er.
Vis hele sitatet...
Hva skjedde?
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har tatt overdose på en kombinasjon av benzodiazepiner, heroin, alkohol og ghb i kombinasjon en gang. Det var ghb'en som nesten tok meg, drakk en slurk på sikkert en desiliter og sovnet på bussen, våknet opp hvert 10 minutt eller så gispende etter luft og sikker på at jeg nesten døde bare for å ufrivillig bli bevisstløs igjen for å våkne opp gispende etter en stund igjen.

En annen gang på benzo og alkohol satte jeg et skudd heroin hvor jeg bare umiddelbart gikk rett i la-la-land og våknet opp i ambulansen. Jeg hadde en klar følelse av at ''nå dør jeg'' før jeg mistet bevisstheten på begge stoffene. Og en følelse av at jeg levde på bonusliv når jeg gikk rundt etter å ha hentet meg igjen. Absolutt fryktelige greier og jeg skjønner godt at mange folk dør av å blande downers.
Når man leser dette her så er det tydelig at rusreform/ rusmonopolet burde vært på banen. så folk veit hva dem får i seg.
Syntes det er trist å lese om..... men innterresang lesning av en eller annen grunn...
Tok overdose på Tegretol for cirka 1 år siden. Husker ikke styrken på pillene, men hadde tatt 6 stykker dagen før overdosen skjedde og fått en slags merkelig "rus". Dagen etterpå tok jeg 6 tabletter til mens jeg var på jobb.
Det viste seg å være en særdeles dårlig ide! Halveringstiden er på bortimot 36 timer. Dessuten er virkningen på topp etter cirka 12 timer fikk jeg senere vite. 1 time etter at jeg tok pillene kom virkningen.

Først begynte jeg å se dobbelt, deretter trippelt. Få minutter senere begynte alt å snurre, og beina sluttet å fungere. Hadde bein som en nyfødt kalv. Var fortsatt klar i hodet, men kroppen fungerte ikke. Tenkte at "faen nå er jeg i trøbbel" og prøvde å forlate rommet der det var flere kollegaer til stede. Reiste meg opp, men mistet umiddelbart balansen og støttet meg langs veggen for å prøve å komme meg hjem. Klarte ikke å stå oppreist, og noen kollegaer så selvfølgelig dette og lurte på hva som feilet meg. Fikk hjelp av dem til å sette meg tilbake ned i sofaen.

Klarte heller ikke å snakke, jeg bare snøvlet uforståelige ord. Ingen skjønte hva jeg sa. Det var som å ha drukket 3 liter sprit, men allikevel klar i hodet. Like etterpå kom sjefen, og med hans og en kollegas hjelp klarte de å få meg ut i bilen og kjørte meg til legevakta.
Måtte støttes av 2 personer for å klare å holde meg på beina, hadde absolutt null krefter i beina og har aldri vært så svimmel før noensinne.

På legevakta forsøkte fastlegen og holde en samtale med meg, men det var umulig da jeg ikke klarte å uttale ord. Men jeg klarte å ta opp det tomme Tegretol-brettet fra lomma mi og viste det til legen. I en kombinasjon av tegnspråk og snøvling fikk jeg forklart at det var dette jeg hadde fått i meg.
Ambulanse ble tilkalt, og jeg måtte nærmest bæres ut i ambulansen. Vel inne i ambulansen begynte jeg å spy som en gris. Ble sinnsykt kvalm og svimmel, klarte ikke å se skikkelig engang. Husker at det så ut som om ambulansefolka hadde 4 øyner og 2 neser, i tillegg til at alt bare snurret rundt. Prøvde å prate med folka i ambulansen, men som sagt ord var umulige å uttale. Ble bare noe snøvling/mumling.
Turen til sykehuset tok omtrent en time, spydde flere ganger.

På sykehuset koblet de en sånn fancy pose med stativ til arma mi og trillet meg i rullestol til akuttmottaket. Der ble jeg værende i nesten 2 døgn.
Sovnet like etterpå og våknet cirka 5 timer senere. Tilstanden min var fortsatt den samme. Klarte verken å gå eller snakke, og synet mitt var dobbelt, om ikke trippelt. Fikk litt vann og ei brødskive, men spydde opp alt med en gang. Dette gjentok seg mange ganger det første døgnet. Tror det tok bortimot 1 døgn før jeg fikk balansen og taleevnen noenlunde tilbake. På natta våknet jeg og måtte på do, balansen var pittelitt bedre. Sa ikke ifra til noen i personalet om at jeg måtte på do, så jeg fikk komla meg opp fra senga og tok med meg stativet med posen som var koblet til arma mi og gikk til dassen 10 meter unna for å tisse. Holdt på å tryne flere ganger, beina mine var fortsatt som på en nyfødt kalv...Heldigvis hadde jeg stativet med posen til å støtte meg på. Men det gikk greit, fikk utrettet mine behov og sjanglet tilbake til senga. Men det var med nød og neppe, brukte sikkert 3-4 minutter hver vei på de cirka 10 meterne...
Våknet morgenen etterpå, og nå klarte jeg å snakke. Snøvlet fortsatt noe voldsomt, men sykepleierne klarte å forstå mesteparten av hva jeg sa. Balansen var ikke mye bedre, måtte ha hjelp til å gå, og spydde fortsatt når jeg drakk eller spiste. Nå hadde det gått cirka 1 døgn, og nå ble det bedre time for time. Mot slutten av dagen var jeg så og si normal igjen, fortsatt litt snøvlete tale, kvalme og ustø gange, men klarte å gå selv.
Dagen etterpå ble jeg utskrevet, så var på sykehuset i nesten 2 døgn. Var fortsatt litt svimmel og ustø da jeg kom hjem.

Dette må være noe av det verste jeg har vært med på.
Var totalt føkka, klarte verken å gå eller gjøre rede for meg. Men samtidig så var jeg helt klar i hodet. Husker alt som skjedde. Fikk også beholde jobben.

Skal aldri mer ta Tegretol, ikke med ildtang engang. Fy faen for noe dritt! Han som solgte med det sa at det var "litt som benzo". Men nå er det vel ikke meningen at de skal misbrukes heller, det er sikkert gode medisiner for de som trenger det.
Sist endret av Lommeløkt; 11. november 2021 kl. 01:32.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok en overdose på omtrent 70 Paralgin forte for noen få år siden.

Jeg er sterkt plaget med migrene og RLS, og etter en knallhard uke med intense hodesmerter orket jeg ikke mer. Tømte i meg nesten en hel boks med PF, la meg på senga og tenkte at nå får jeg fred.

Gjorde ikke det, for etter litt tid ble jeg ekstremt kvalm. Klarte så vidt å sjangle meg til do for å kaste opp. Kastet opp jevnlig resten av natta. Forstod at dette ikke gikk etter planen, og ringte 113. Fikk motgift, og ble sendt til sykehus. Ble liggende på akuttmottaket og overvåkning noen dager, før jeg reiste hjem. Ingen skader på organer.

Er like plaget i dag, om enn ikke mer, men har lært meg noen mestringsstrategier. Har fortsatt jevnlig tanker om å sjekke ut for godt, men tar dag for dag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok en overdose i Barcelona på MDMA, kokain og alkohol. Ble liggende på gulvet i flere timer med krampetrekninger og brystsmerter som jeg var overbevist om at skulle drepe meg. Det gikk fint da.
Tok overdose på heroin og rivotril, husker bare at jeg trakk inn pumpa så ble alt svart.
Våkna til at eksen min klaska meg i trynet og grein.

Eksen hadde hørt at jeg gispa etter luft og på badet lå jeg blå rundt kjeften og lik blek mellom vasken og dassen.

Helt sykt hvor galt det plutselig kan gå.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var 18 eller 19 når jeg hadde overdose på 1 potent ecstasy og nok med cola (er usikker på mengde da den delen er litt svakt i minnet).
Veide 50 kilo på den tiden og eksperimenterte, så hadde ikke toleranse heller.

Om det var alt jeg fikk i meg - er jeg usikker på. Den andre personen jeg var der med dro ut for å ruse seg mer imens jeg lå helt stivt på en Madrass, super forvirra og nesten ute av stand til å bevege kroppen. Visste ikke opp eller ned, skalv noe, var redd men samtidig i euphori. Jeg må ha ligget der en god stund, det var vondt og hjertet løp vilt.

Jeg blir bedre, heldigvis. Ingen som ringte ambulanse til tross for tilstanden - dette var heller ikke no trap house, alle var ganske unge. Han som bodde der lagde mat og prøvde å oppmuntre meg i den kjipe tilstanden jeg var i.

Jeg og de aller fleste jeg hang med hadde nylig startet å teste stoffer - men når vi testet så var det lite gjennomtenkt bruk :P Overdoserte nesten alltid til det punktet der man hører pling i bollen. Av en eller annen grunn så var det målet.

Klarte også å få i meg så mye mdma at jeg snakket høyt med folk som ikke var der (skremte livskiten ut av de andre jeg var med), var helt rar og husker absolutt ingenting fra den kvelden. Jeg ble fortalt at jeg fikk i meg 2g med mdma, det var etter vi allerede hadde tatt 2 drops med mdma den kvelden.

Når jeg ser tilbake på tiden jeg eksperimenterte med party dop så får jeg lyst til å klaske meg rett i trynet :P
I tillegg til hvor flau jeg er over ting som har blitt gjort og sagt, men så var jeg aldri rusa alene da så heldigvis ikke mange som husker meg slik (håper jeg)

Nå lever jeg ett rusfritt liv så godt jeg kan, vanskelig å kutte ut de som er gode mennesker for å holde seg rusfri. Frister ofte å flytte innenlands, lage ett nytt innholdsrikt liv!

Jeg er spesielt flau over de situasjonene der jeg har vært paranoid og innbilsk. Eks. Er på butikken på nedtur fra amfetamin og innbiller meg at kassemannen ringer politiet fordi jeg ser så mistenksom ut med baggen min, den må det være dop i (han ringte ikke politiet og det var absolutt ikke dop i baggen min :P )
Spør han om vi har ett problem? Om hvorfor han ringer politiet. Han ser Mega forvirra ut

Jeg er oppvokst med rusmisbruker familie i kjipe kår, så det ga jo ett dårlig utgangspunkt men jeg var en av de heldige som klarte å holde det til eksperimentering og har lagt det på hylla - med unntak av hasj da jeg har adhd.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Våknet opp på sykehuset da jeg gikk på metadon. Aner ikke hva som skjedde, bare dro av meg ledningene å gikk hjem.

Ellers er det snakk om heroin, som oftest kombinert med andre saker. Har hatt to episoder der jeg har fått nalakson nesespray, da jeg har vært så stein at jeg gisper etter luft, ikke fått med meg hva som skjer. (Potensielt dødelig påvirket, så takk til dere to som har brydd dere nok til å gjøre dette!)

Hatt mange lignende episoder på heroin og lignende mens jeg har vært alene, der jeg ramler inn og ut av søvn, gisper etter luft, våkner av å dunke hodet i bordet, miste mobilen i golvet, eller knuser noe, så nodder videre.
Vanskelig å beskrive denne tilstanden, men man går inn og ut av bevissthet. Som om man er i en drøm, så det kan være ganske psykedelisk egentlig.
Av og til mens man gisper gisper etter luften på grunn av den trege, svake pusten, så hender det at man plutselig våkner/kvikner til, og da får man panikk siden det føles ut som man ikke puster i det hele tatt(sikkert ikke langt infra heller).
Når man får panikk så kan man få nok energi til å reise seg opp, det er litt lettere å kjempe mot søvnen(eller mulig overdose) mens man står, helt likt de folka fra USA som er på fentanyl og tranq, bare står på beina og siger sammen mot bakken i opp til timesvis.

Er noen år siden jeg har opplevd dette nå, men har «planlagt» å kjøpe noe heroin før eller senere, da blir det en sprekk som de sier. Da blir det nodding, men skal prøve å holde det så trygt som mulig, ikke vits å være så ute at du ikke kan bevege deg, se eller snakke. Har nok hatt englevakt med meg, med tanke på alle blandingene jeg har overlevd, tung rus halve livet.
Overdose på fake ecstasy, var inne på en nattklubb i syden da jeg var 16-17 år. I byen det er snakk om; så lenge du er turist så slipper du inn de fleste steder hvis du er 13+. Ingen sjekker legg. Ganske sikker på at det må ha vært noe PMA/PMMA i de knipsa der.

Ble jævlig varm og greide ikke gå normalt. Fikk noia og trodde alle som var inne på nattklubben hadde onde planer om å kverke meg... Så jeg kom meg ut derfra ganske kvikkt, tanken slo meg at hvis jeg ikke får tak i vann å drikke innen fem minutter så er jeg ferdig. Klokka var mellom 04:00-05:00, alt var stengt og det finnes ikke noe bensinstasjon/nattåpent bortsett fra den jævla nattklubben, å dra tilbake dit var ikke et alternativ i mitt hode der og da (selvom det selvfølgelig er det jeg burde ha gjort, spørrre bartenderne om vann).

Gikk to minutter og heldigvis var det to coke-dealere som satt på en benk, de skjønte at jeg var ille ute og var kule med meg. De ga meg vann å drikke og etterpå øste de kaldt vann over meg fra en fontene mens jeg lå på bakken. Følte meg raskt mye bedre, satt med de og slappa av og røyka en joint. Etter det kom jeg meg hjem. Jeg er ganske sikker på at de to der redda livet mitt.

Var jævlig lite fett og var sikker på jeg skulle dø. Opplevde ekle hallusinasjoner med shadow people opp mot tre dager i etterkant.

Moralen i historien:

1. Dont do drugs, just smoke weed kids!

2. Hvis du absolutt skal bruke dop så; bruk test-kit spesielt dersom du handler fra fremmede folk

3. Just smoke weed, kids! Dont do drugs m'kay
Nærmeste jeg har vært overdose var da jeg i en periode tok GHB. Jeg var alltid nøye med å dosere riktig, så brukte alltid milliliter måler.
Fant raskt ut at jeg på 10 milliliter ble veldig fri for angst og ble veldig kåt. På 15 milliliter så mistet jeg alltid bevisstheten etter 10-20 min og sov i ganske nøyaktig 2 timer (når jeg tok 15 milliliter så var det alltid for å få sove, ikke at jeg ved uhell tok for mye).

Aldri bland GHB med noe annet, da nærmest bare ber du om å dø. Og alltid bruk milliliter måler, ikke bruskorker eller lignende.
Og aldri ta mer enn maks 5 milliliter første gang du tester det ut. Og hvor mye du tåler avhenger ofte på vekten din, høyden din og kjønn. En mann på 80 kg tåler sannsynligvis 10 milliliter ganske godt. Men det kan være overdose om du er kvinne på 40 kilo og i tillegg er lav i høyden. Dette gjelder de fleste rusmidler.

Vil påstå at det er lettere å overdosere på GHB enn på sprøyte-heroin. Og alltid husk på dette ene ordet som gjelder for alle rusmidler: Toleranse.
Sist endret av einsteindragon; 12. september 2023 kl. 01:26.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Nærmeste jeg har vært overdose var da jeg i en periode tok GHB. Jeg var alltid nøye med å dosere riktig, så brukte alltid milliliter måler.
Fant raskt ut at jeg på 10 milliliter ble veldig fri for angst og ble veldig kåt. På 15 milliliter så mistet jeg alltid bevisstheten etter 10-20 min og sov i ganske nøyaktig 2 timer (når jeg tok 15 milliliter så var det alltid for å få sove, ikke at jeg ved uhell tok for mye).

Aldri bland GHB med noe annet, da nærmest bare ber du om å dø. Og alltid bruk milliliter måler, ikke bruskorker eller lignende.
Og aldri ta mer enn maks 5 milliliter første gang du tester det ut. Og det er forskjell på hvor mye du tåler avhenger ofte på vekten din, høyden din og kjønn. En mann på 80 kg tåler sannsynligvis 10 milliliter ganske godt. Men det kan være overdose om du er kvinne på 40 kilo og i tillegg er lav i høyden. Dette gjelder de fleste rusmidler.
Vis hele sitatet...
Og aldri bruk milliliter som en måte å dosere ghb av ukjent styrke!
10-15ml kan være nok til å drepe deg.

Ren GBL så holder det med 1.5ml for full effekt, det tilsvarer rundt 3g GHB(tipper dette tilsvarer to korker/10ml av utblandet ghb).

Dere kan sjekke hvor sterk ghb’en deres er ved å fordampe alt vannet, da sitter du igjen med (forhåpentlig) ren ghb i pulver/klump.
Gjør det med 1 eller 10ml for eksempel.
Når du koker bort alt vannet fra 10ml ghb så sitter du kanskje igjen med feks 2.83g eller 6.41g. da vet du hvor mange milliliter du må måle opp for å få den effekten du vil.
Hvis GHB’en blir svakere av å bli kokt så har den antageligvis inneholdt en del GBL som ikke har blitt omgjort. GBL’en fordamper bort med vannet om den ikke blir bundet og reagert til ett salt. Normalt sett ikke ett problem med mindre du kjøper fra folk som ikke kan lage mat.

Ulikt GHB så er GBL i sin naturlige form en flytende væske, mens NaGHB(det man får av å lage med kaustikksoda) er en hard masse som minner veldig om stearin. Den trekker også vann til seg, så en klump med NaGHB vil etterhvert bli flytende om den ligger åpen i ett fuktig rom.



Savner tilgang på ghb/gbl nå. Veldig koselig. Til tross for kjipe ting som har skjedd.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
GHB
Vis hele sitatet...
Nærmeste jeg har vært, hadde venner til å legge meg i stabilt sideleie og passe på, heldigvis. Det stoffet har et ekstremt lite terapeutisk vindu. Hadde ikke noe å måle skikkelig med, så brukte en bruskork og gjengene/rillene inni. En - ingen effekt. 1,5 - topp stemning. 2 - koma i to timer. Egentlig et okei stoff om man får det med jevn styrke og bruker hjernen litt mer enn meg, men potensielt livsfarlig ved blandingsbruk, så vær forsiktige.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og aldri bruk milliliter som en måte å dosere ghb av ukjent styrke!
10-15ml kan være nok til å drepe deg.

Ren GBL så holder det med 1.5ml for full effekt, det tilsvarer rundt 3g GHB(tipper dette tilsvarer to korker/10ml av utblandet ghb).

Dere kan sjekke hvor sterk ghb’en deres er ved å fordampe alt vannet, da sitter du igjen med (forhåpentlig) ren ghb i pulver/klump.
Gjør det med 1 eller 10ml for eksempel.
Når du koker bort alt vannet fra 10ml ghb så sitter du kanskje igjen med feks 2.83g eller 6.41g. da vet du hvor mange milliliter du må måle opp for å få den effekten du vil.
Hvis GHB’en blir svakere av å bli kokt så har den antageligvis inneholdt en del GBL som ikke har blitt omgjort. GBL’en fordamper bort med vannet om den ikke blir bundet og reagert til ett salt. Normalt sett ikke ett problem med mindre du kjøper fra folk som ikke kan lage mat.

Ulikt GHB så er GBL i sin naturlige form en flytende væske, mens NaGHB(det man får av å lage med kaustikksoda) er en hard masse som minner veldig om stearin. Den trekker også vann til seg, så en klump med NaGHB vil etterhvert bli flytende om den ligger åpen i ett fuktig rom.



Savner tilgang på ghb/gbl nå. Veldig koselig. Til tross for kjipe ting som har skjedd.
Vis hele sitatet...
Til det svarer jeg heller at man aldri må ta GHB der man er usikker på styrken.
Jeg kjøpte på nettet fra en selger som ikke hadde fått noen negative tilbakemeldinger når det kommer til GHB-en og styrken.

Men personen sendte det i posten som pakke med sporingsnummer og alt. Så tipper personen raskt ble tatt siden selgeren plutselig ikke var å finne etter kun 2-3 måneder.

Å gjøre det som du anbefaler er nok det smarteste, men ikke noe 99% av brukerne vil ta seg bryet med å gjøre.

Er god grunn til at det er veldig strenge regler for å få dette på resept: https://www.felleskatalogen.no/medis...56?markering=1
Sist endret av einsteindragon; 12. september 2023 kl. 01:59.
Hvordan vet man at det er oppgitt stoff som er syndebukken? Nå snakker jeg ikke kun om det folk her skriver, men generelt når politi og helsevesen lager statistikk.

Tvilsomt at samtlige tester det de faktisk får i seg. Gjøres det umiddelbare tester når man kommer inn til sykehuset? Selv om det gjøres tester, kan det være andre ting enn hva som slår ut på testen?

Har alltid lurt på dette med statistikk og tall på bruk/overdoser og dødsfall.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Asket Vis innlegg
Hvordan vet man at det er oppgitt stoff som er syndebukken? Nå snakker jeg ikke kun om det folk her skriver, men generelt når politi og helsevesen lager statistikk.

Tvilsomt at samtlige tester det de faktisk får i seg. Gjøres det umiddelbare tester når man kommer inn til sykehuset? Selv om det gjøres tester, kan det være andre ting enn hva som slår ut på testen?

Har alltid lurt på dette med statistikk og tall på bruk/overdoser og dødsfall.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er noen fasit på dette. Dør man av noe knyttet til respirasjon, samtidig som man har en fatal mengde med ett stoff, eller en blanding, så vil vell dette bli satt som dødsårsak. Ikke alltid det lar seg gjøre vil jeg tro, og mange tar sikkert snarveier når dem ser narkotika i systemet. «Aha! han her har røyka litt hasjoin ja, dødsårsak: overdose».
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok overdose utafor kiwin i storgata, våkna av naloxon, våkna bare til en haug med folk som filma og 2 kompiser.
Tok og overdose hjemme hos eksen kasol,ghb og heroin, våkna på sjukehuset med knekt ribbein etter hjerte og lunge redning, begge gangene var ikke med vilje var bare litt uforsiktig med dosene. Så stay safe
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Qlimax 2018, Nederland.
Angrer hver eneste dag.

Fikk tak i last-resort MDMA piller inne i Gelredome, var dessverre så ute at vi aldri fikk testet disse. Jeg tok 2 stk og en nære kompis av meg hadde 3.5 knips innabords kombinert med speed og alkohol fra vorsj i tillegg til en sopptrip tidligere på dagen. Merk at dette var blå punisher knips som er kjent for å være sterke.
Syke tilfeldigheter gjør at jeg lever i dag.

Denne godgutten er dessverre ikke med oss lenger i dag[*]
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan noen kanskje fortelle meg om dette var overdose? For jeg er usikker.

Når jeg var på det værste trenings kjøret så kunne jeg trene styrke i 3 timer altså altfor mye, var altså veldig sur. En dag så hadde jeg en sånn treningsrunde også skulle jeg plutselig ture litt på knips.

Det var de gule hodeskallene med masse Amf i. Jeg vet ikke hvor mange jeg tok bare kastet de innpå tror det ble sånn 4 stykker hvert fall + halv flaske sprit.

Jeg bråvåknet plutselig på sofaen fra liggende stilling (kan ikke huske jeg hadde lagt meg ned) og jeg hiver etter åndedrag og bare spretter rett opp.

De 2 jeg var med sto bare i et hjørne og små snakka om tilstanden min uten å gidde hjelpe sa bare at de prøvde å slå meg i trynet, men fikk ikke noe svar. Jeg ga faen og tok en halv pille til med en gang jeg våknet. Tror d ble for mye for hjertet rett å slett.. glad jeg våkna. Han som solgte meg pillene er død nå
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk brukt feil emoji..