Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2160
Anonym bruker
"Lilla Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Sitter her med noen kompiser nå og en kake.
Problemet er at kroppen ikke takler smaken, får brekninger og ikke langt unna å kasta opp.

Har spist mange ganger før, men for hver gang hater kroppen det mer og mer.

Trenger tips til å spise uten å kjenne smaken.
noe krydder evt?, glasur, ikke så mye man kan gjøre i mine øyne, smaken av bønne er ofte sterk i kake, finner det lettere å drikke det enn å spise det i kake
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så ille er det ikke. Del kaka i små biter eller smuldre den opp før du putter den i kjeften så det bare er å svelge fort hvis det er så ille eller dynk i glasur.
Har egentlig aldri hatt problemer med å spise hasjkake så høres ut som dere har gjort noe feil kanskje
Kok det opp i smør, hell det i et shotglass med litt melk og kakao pulver.
Umulig. Neida bare spis en sjokolade imens du har hasjen i munnen
Har samme problem selv, har kommet til punktet hvor jeg ikke lenger klare nyte vanlig brownie engang
Sist jeg spiste lagde vi vafler med smør og brunost. Synes det var bedre enn kake, men smakte ikke direkte godt det heller.
Anonym bruker
"Lilla Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Prøver nå med små biter marinert i melis, så svelge med vann.

Får bare satse på at diabetesen ikke tar meg
Kok i kokosolje å fyll i gelekapsler med sprøyte. Oppbevar i kjøleskap
Anonym bruker
"Nervøs Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dekarboner i kokosolje, filtrér så gjennom vanlig kaffefilter.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Kok i kokosolje å fyll i gelekapsler med sprøyte. Oppbevar i kjøleskap
Vis hele sitatet...
Dette er en fin fremgangsmåte, men om man først skal lage smør til baking er det mulig å gjøre det på en måte som gjør at det blir tilnærmet smakløst neste gang.
Fullstendig decarbing og rengjøring av smøret etterpå.

Dette gjøres ved å hele smørblandingen ut i en beholder med lunkent vann.
Av praktiske årsaker bør man bruke en beholder som bygger i høyden istedenfor en lav og vid beholder.
Rør godt rundt i vann/smørblandingen i flere omganger og sett det i kjøleskapet.
Etter en stund vil smøret legge seg på toppen som et lokk - og planterestene vil synke ned i vannet.
Løft av smøret fra vannet og gjenta prosessen en gang til før bruk.
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
Kok det opp i smør, hell det i et shotglass med litt melk og kakao pulver.
Vis hele sitatet...
skulle akkurat til å si det samme... Smelte smør, røre inn sukker, kakao og rør inn en eggeplomme eller to (smøret bør være under 50grader når du gjør dette). og eventuelt mel (avhengig av hva du skal lage). Da har du en base til f.eks sjokoladekake,sjokolade-fondant,sjokola-muffin eller tilsett bare litt mel så har du en sinnsykt deilig og fyldig sjokoladesaus
Anonym bruker
"God Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har samme problem, takler ikke smaken av pot brownie. Når jeg spiste det med kompiser før så pleide jeg å bare ta en bit i munnen og helle nedpå med vann så jeg slipper å smake noe. Nå har jeg begynt å decarbe hasjen i ovnen med litt olje og svelget dette i shotglass, eller smurt ut med nugatti eller lignende. Blir mye mindre å spise en pot brownie hvor man ofte må spise noen stykker får å få funk.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pleide før i tiden å kjøpe edibles av en utdannet kokk, smakte såvidt hasjen og kakene hadde som regel bedre smak enn kaker uten hasj.
Jeg foretrekker å få det i meg raskt fremfor å sitte å gomle kake til magen sprekker. Letteste er og bare helle det ferdige smøret/fettet i en kopp og blande det med kakao eller kaffe. Smaker ikke fryd og gammen det heller men det er unnagjort på et par minutter. Synes også opptaket har en tendens til å gå raskere når det drikkes som væske fremfor å spise noe fast.

Har tidligere anbefalt MCT-olje om man ønsker nøytral smak, men sist jeg prøvde det satt jeg på do resten av kvelden. Usikker på om det gjelder kokosolje og, da MCT er utvinnet fra kokosfett. Uansett har jeg best erfaring med animalsk fett ala smør, baconfett o.l.
Enkelt


Lag olje først
Lukt er tett sammensveisa med smak. Hvis man holder seg for nesa og ikke puster i det hele tatt mens man jafser i seg en liten bit så unngår man det aller værste når det kommer til smak. Hvis man i tillegg klarer å få tatt seg en slurk eller to med vann før man puster igjen, så vil man smake minimalt. Det fungerer også med alkohol, hvis man skal tvinge i seg en shot eller lignende.

Neste gang så burde du lage piller med cannabutter/olje, da smaker man ingenting. Da må det konsentreres, med mindre man har lyst til å glefse i seg håndfuller med gelatinkapsler.
Eventuelt lag noe som kan drikkes, og bruk trikset ifra forrige paragraf.

Når dere lager cannabutter eller olje for å lage edibles kan dere sile det når det er ferdig, det fjerner mye av smaken. Virkemidlene skal i teorien ha løst seg opp og bindet seg til fettet/olja uansett hvis man har gjort det riktig.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Kapsler
Vis hele sitatet...
Er ikke så glad i å røyke, så for meg er kapsler genialt. Der jeg bor nå kan jeg kjøpe både ferdige kapsler og munnspray over disk