Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3011
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt det omtrent ukentlig i et par mnd nå og har begynt å miste gnisten.. Vet det er dumt men har et veldig usunt forhold til rus. Tenker å prøve å heller holde meg til opioider og muligens amfetamin imens (har tatt dette lenge også), men hvor minimum lenge må jeg vente? Klarer ikke å se for meg å gå flere mnd uten liksom. Og er det andre rusmidler som jeg også må holde meg unna, noe som påvirker MDMA toleransen?
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det hjelper 0 å holde seg unna mdma for å få igjen gnisten hvis du uansett skal opprettholde nedbrytelse av den naturlige dopamin og serotonin produksjonen i hjernen din ved å drive å ta amfetamin og opiater i mellomtida.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det hjelper 0 å holde seg unna mdma for å få igjen gnisten hvis du uansett skal opprettholde nedbrytelse av den naturlige dopamin og serotonin produksjonen i hjernen din ved å drive å ta amfetamin og opiater i mellomtida.
Vis hele sitatet...
Trodde ikke amfetamin (og i hvert fall ikke opiater) gikk på de samme serotoninreseptorene? Vet LSD gjør, men..?
MDMA er et et av de stoffene som gjør mest skade på kroppen ved misbruk, så det er aldeles ikke lurt å ta ofte.
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
MDMA er et et av de stoffene som gjør mest skade på kroppen ved misbruk, så det er aldeles ikke lurt å ta ofte.
Vis hele sitatet...
Etter en stund i dette gamet så kan jeg etter 5minutter skjønne om noen har tidligere misbrukt MDMA. Ingenting er så nevrotisk som mdma. Noen av de jeg gikk på vgs med som virkelig kjørte hardt med mdma er totalt forandret for det værre. Grinete, umotiverte, alltid et offer, blir fort irriterte, snakker mindre og generell apati
Er det ikke greit å vurdere å bare kutte ut mollyen helt nå mens leken enda er god?

Å bruke mdma så hyppig er slettes ikke sunt og det er et rusmiddel jeg virkelig har avsmak for nå i retrospekt etter en periode med hyppig bruk av mdma for noen år siden som påvirket hjernen og psyken min i fler måneder før jeg ble til megselv igjen.

Om du ikke vil bli skitz og paranoid som faen med panikkanfall og søvnparalyse hver natt, DR og DP så ville jeg roa det litt ned eller kutte det helt. My two cents.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av percocetfather Vis innlegg
Er det ikke greit å vurdere å bare kutte ut mollyen helt nå mens leken enda er god?

Å bruke mdma så hyppig er slettes ikke sunt og det er et rusmiddel jeg virkelig har avsmak for nå i retrospekt etter en periode med hyppig bruk av mdma for noen år siden som påvirket hjernen og psyken min i fler måneder før jeg ble til megselv igjen.

Om du ikke vil bli skitz og paranoid som faen med panikkanfall og søvnparalyse hver natt, DR og DP så ville jeg roa det litt ned eller kutte det helt. My two cents.
Vis hele sitatet...
Er jo egentlig det, men vet ikke om jeg klarer å gå inn for det akkurat nå. Føles lettere å holde meg unna det en stund med målet om å få en enda bedre rus når jeg først tar det igjen. Håper på å kunne klare å ha et sunt forhold til rus i fremtiden.
Tidligere mdma misbruker her. Kort oppsummert har du fucka opp rusmiddelet. På den positive siden så er det ikke vanskelig å kutte ut et rusmiddel som ikke gir deg noen verdens ting.

Selv etter med 1 år pause så vil du få nada med magi.

Og forresten. Amfetamin gjør mye av det samme som mdma. Mye krysstoleranse og samme reseptorer der.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Tidligere mdma misbruker her. Kort oppsummert har du fucka opp rusmiddelet. På den positive siden så er det ikke vanskelig å kutte ut et rusmiddel som ikke gir deg noen verdens ting.

Selv etter med 1 år pause så vil du få nada med magi.

Og forresten. Amfetamin gjør mye av det samme som mdma. Mye krysstoleranse og samme reseptorer der.
Vis hele sitatet...
Satan. Jeg vet det ikke er bra å misbruke molly, men har følt meg tryggere med det enn andre sterkere saker som jeg blir fristet med innimellom. Redd jeg går på en smell om jeg ikke har en tryggere rus å holde meg til.

Har du selv prøvd molly etter 1 års pause med null effekt? Jeg får jo fortsatt de sentralstimulerende effektene (våkenhet, mindre apetitt, rastløshet), men null eufori. Tok molly i går og etter tre timer med kun økt rastløshet og angst så ga jeg opp og heiv i meg litt benzo heller liksom.
Magien er borte ja. Jeg tok det ukentlig / annenhver uke i et halvt år da, så jeg var vel mer på kjøret enn deg.

Har du merket at nedturene er mer håndterbare etter som også effekten har dalt?

Jeg kan si at dette var i starten av 2019. I 2020 tok jeg mdma ved 3 anledninger. Der totalt over de 3 sesjonene var på tilsammen 2g.

"Vanlig" dose på meg på slutten der ( i 2019) var vanligvis 400mg. Beklager for eventuell rotete post.
Sist endret av Superspurv; 3. oktober 2021 kl. 18:50.
Det vil ikke komme tilbake dessverre.
Psykedelisk bakverk
Fortsatt ikke magi etter tre års pause for min del. Prøvd både høye og lave doser i etterkant, blir ruset, men ingen eufori..
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme greia for meg også. Etter misbruk over flere uker forsvant magien for godt.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Magien er borte ja. Jeg tok det ukentlig / annenhver uke i et halvt år da, så jeg var vel mer på kjøret enn deg.

Har du merket at nedturene er mer håndterbare etter som også effekten har dalt?

Jeg kan si at dette var i starten av 2019. I 2020 tok jeg mdma ved 3 anledninger. Der totalt over de 3 sesjonene var på tilsammen 2g.

"Vanlig" dose på meg på slutten der ( i 2019) var vanligvis 400mg. Beklager for eventuell rotete post.
Vis hele sitatet...
Lenge siden jeg har fått noe nedtur, om man skal se bort ifra skuffelsen jeg får av å ikke få ønsket effekt. Begynte rett på 200 mg doseringer fra første gang jeg prøvde det. Mot slutten tok jeg det + 50-200 mg ekstra i redosering. Har tatt en del ecstasy i tillegg med ukjent mengde MDMA.

Får prøve å ta en pause og be til Gud om at jeg ikke har ødelagt det for alltid. Snakket med ei venninne i går som pleide å misbruke molly, og hun får god effekt nå så lenge hun venter minst 3 mnd mellom hver gang. Håper jeg kan komme der en gang.
Helt til slutt,

Er settingen din lik hver gang? Her kommer jo den typiske "det er ikke like kult å hoppe i fallskjerm 20 ganger på rad".

For min del så mistenker jeg at for min egen del at mye av effekten er borte fra mdma fordi jeg kommer aldri til å klare og gjenskape settingene fra 2019.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Helt til slutt,

Er settingen din lik hver gang? Her kommer jo den typiske "det er ikke like kult å hoppe i fallskjerm 20 ganger på rad".

For min del så mistenker jeg at for min egen del at mye av effekten er borte fra mdma fordi jeg kommer aldri til å klare og gjenskape settingene fra 2019.
Vis hele sitatet...
Ja, pleier som regel bare å ta det mens jeg slapper av med venner og hører musikk. De siste gangene har jeg dog prøvd å dratt ut og møtt nye for å se om det kan øke spenningen, men får bare økt angst.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jo egentlig det, men vet ikke om jeg klarer å gå inn for det akkurat nå. Føles lettere å holde meg unna det en stund med målet om å få en enda bedre rus når jeg først tar det igjen. Håper på å kunne klare å ha et sunt forhold til rus i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Med denne brukshyppigheten av er rusmiddel som bør brukes svært sjeldent, virker du ikke som typen til å kunne utvikle et sunt forhold til rus.

Når det er sagt, trenger du en LANG pause fra alt av rus om du vil prøve å få igjen magien.
Start med et år, og se an derfra
.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trodde ikke amfetamin (og i hvert fall ikke opiater) gikk på de samme serotoninreseptorene? Vet LSD gjør, men..?
Vis hele sitatet...
En sannhet med modifikasjoner. Amfetamin har en større krysstoleranse med mdma og serotonin enn LSD. Lsd gir ikke friSlipp.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Med denne brukshyppigheten av er rusmiddel som bør brukes svært sjeldent, virker du ikke som typen til å kunne utvikle et sunt forhold til rus.

Når det er sagt, trenger du en LANG pause fra alt av rus om du vil prøve å få igjen magien.
Start med et år, og se an derfra
.
Vis hele sitatet...
Er kanskje ikke det. Har jo tross alt en avhengighetsdiagnose, men er jo ikke avhengig av alle rusmidler for det om. Blir nok avrusning om et par måneder så får vi se om jeg vil være helt nykter etter det eller om jeg våger å prøve meg fram med rus i fest-sammenheng.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trodde ikke amfetamin (og i hvert fall ikke opiater) gikk på de samme serotoninreseptorene? Vet LSD gjør, men..?
Vis hele sitatet...
metylendioksymetamfetamin

Som du kanskje ser i ordet mdma så er det et amfetamin. Så om du fortsetter å misbruke amfetamin ender det bare opp med krysstoleranse dessverre
Sist endret av Blåmugg0st; 1. mai 2022 kl. 04:35.