Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 727
Har nå pisset og tatt blodprøver i 3,5 år for å få beholde førerkort. Helseattesten i hånda nå med anbefaling om 5 år før siste fornyelse på 5 år. Er det vanlig praksis at de kan gi meg stikkprøver? Har man tabbekvote dvs at en slipper med en advarsel dersom en skulle teste positivt? Hadde en sprekk for 2 år siden. Da fikk jeg skriftlig advarsel om en sprekk til så er jeg tilbake på scratch
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Ved å lese her;
https://www.yumpu.com/no/document/re...fylkesmannenno

Så forstår jeg det slik at det er din fastlege som har ansvaret for å følge opp deg, og som avgjør når stikkprøvene skal gjennomføres.

Tabbekvote vet jeg ikke noe om, jeg tror det er opp til legen det også.
Det er en annen diskusjon, men sikkert flere her på forumet som er enig i at leger har ALT for mye makt
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Det er en annen diskusjon, men sikkert flere her på forumet som er enig i at leger har ALT for mye makt
Vis hele sitatet...
Det kan jeg være enig i, men det er nok bedre at du kan isolere deg fra myndighetene ved å forholde deg kun til legen
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har forstått det slik at legen tar ofte en stikkprøve hver 3 mnd. Iallfall hos folk som har MISTA førerkortet pga rus, men siden du må fornye det osv så er det sikkert samme.
Min lege praktiserer ikke dette men han er ikke som leger flest heller på både godt å vondt.