Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1841
Får i ny og ne merkelige greier, når jeg snakker med f.eks en lekker dame så rister/skjelver hodet mitt. Jeg tror ikke ho merker det på meg? Men jeg kjenner det godt. Kan det være nervøsitet/angst? Flere opplevd lignende?

Jeg er ellers sosial og utadvendt av meg.
Typisk nervøsitet, kanskje med en liten dæsj angst?

Det eneste som vil hjelpe er eksponering, etterhvert blir du vant til det
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Typisk nervøsitet, kanskje med en liten dæsj angst?

Det eneste som vil hjelpe er eksponering, etterhvert blir du vant til det
Vis hele sitatet...
ØL hjelper vel på, eller alko generelt

Er sykt ekkelt, fordi jeg føler jeg ikke har angst.
Sitat av Tindermannen Vis innlegg
ØL hjelper vel på, eller alko generelt

Er sykt ekkelt, fordi jeg føler jeg ikke har angst.
Vis hele sitatet...
Som sagt, tror nok det er mest nervøsitet utifra det du beskriver.

Alkohol eller andre rusmidler vil kanskje kunne hjelpe deg der og da, men hva med neste gang? Det funker ikke over lang tid.

Det er ikke farlig å føle på dette, selv om det kan være litt ubehagelig. Etterhvert som du har prøvd deg litt fram vil du komme til et stadie etterhvert hvor du tenker "hvorfor var jeg nervøs før, dette går jo egentlig fint?".

Lykke til
Sitat av Tindermannen Vis innlegg
Får i ny og ne merkelige greier, når jeg snakker med f.eks en lekker dame så rister/skjelver hodet mitt. Jeg tror ikke ho merker det på meg? Men jeg kjenner det godt. Kan det være nervøsitet/angst? Flere opplevd lignende?

Jeg er ellers sosial og utadvendt av meg.
Vis hele sitatet...
Etter jeg gikk på rivotril i 3-4 måneder og deretter å slutte så fikk jeg nøyaktig det du beskriver.
Som om nakken låser seg og hodet skjelver ikke sant?
New generation
colakork's Avatar
Det du føler, er helt normalt.

Noen føler magen viser for mye i t-skjorta, andre føler brystet ikke er fremtredende nok i t-skjorta.

Du er heldig spør du meg, som har en slik usikkerhet

Har det alltid vært slik?
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Etter jeg gikk på rivotril i 3-4 måneder og deretter å slutte så fikk jeg nøyaktig det du beskriver.
Som om nakken låser seg og hodet skjelver ikke sant?
Vis hele sitatet...
Ja! Er sånn ja. Mon tro hva det kommer fra?
Jeg hadde det samme da jeg var mye nervøs og var anspent i sosiale settinger der jeg ikke kjenner folk så godt. Det gir seg litt og litt, bare eksponering hjelper. Var ikke vant med folk rett og slett på mange år, så jo mer du gjør det jo tryggere og mer avslappet blir du.
Sitat av Tindermannen Vis innlegg
Får i ny og ne merkelige greier, når jeg snakker med f.eks en lekker dame så rister/skjelver hodet mitt. Jeg tror ikke ho merker det på meg? Men jeg kjenner det godt. Kan det være nervøsitet/angst? Flere opplevd lignende?

Jeg er ellers sosial og utadvendt av meg.
Vis hele sitatet...
Har du brukt mye alkohol, nikotin, piller eller andre rusmidler? Hvordan er dagen din ellers? Sitter du mye i ro, eller er du fysisk aktiv?
Sist endret av Lauritz; 11. juli 2021 kl. 01:37.
Sitat av colakork Vis innlegg
Det du føler, er helt normalt.

Noen føler magen viser for mye i t-skjorta, andre føler brystet ikke er fremtredende nok i t-skjorta.

Du er heldig spør du meg, som har en slik usikkerhet

Har det alltid vært slik?
Vis hele sitatet...
Å få en fysisk reaksjon kan ikke sammenlignes med å "føle" at magen er for stor eller brystkassa for liten. Hvor er sammenhengen?

Hvorfor er han heldig? Nok en gang... usikkerhet? Høres ut som du kanskje er litt heldig du og, som ikke aner hva TS prater om.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Tindermannen Vis innlegg
Får i ny og ne merkelige greier, når jeg snakker med f.eks en lekker dame så rister/skjelver hodet mitt. Jeg tror ikke ho merker det på meg? Men jeg kjenner det godt. Kan det være nervøsitet/angst?
Vis hele sitatet...
Er du sikker på att hodet ditt faktisk skjelver/rister?
Du skriver jo bla. att de du snakker med ikke merker det.

Jeg har opplevd noe lignende.
Ikke i møte med fine damer selvfølgelig, da er jeg kulere enn André 3000, men ellers.
Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det føles som når kroppen skjelver bare uten selve skjelvet.
Som om det skjelver innvendig, men ikke utenpå.

På spm. ditt om dette kan skyldes "nervøsitet/angst" så kan det helt fint det,
men om dette tilfelle hos deg er det egentlig bare du som kan svare på.
Jeg har noe à det samme du beskriver. For meg så er det en reaksjon på sosial angst, enkelt og greit.

Det var værre før, da skjedde det som du sier med damer, nye mennesker og mennesker man idoliserer litt samt sjefer, ledere og autoritets personer.

Eksponering har hjulpet, trygghet på å føre en god samtale og selvtillit har hjulpet mest. Øve på vokabularet ditt og utfordre deg til å føre samtale i settinger som trigger reaksjonen.

Det skjer innimellom med meg fortsatt, kanskje om jeg skal snakke eller utrykke meg om noe forran flere mennesker. Pleier å være åpen om det, kjenner jeg det begynner å låse seg opp å skjelve i nakken så sier jeg bare "Beklager, må bare riste av meg litt sosial angst." med litt humor så klart, går et skritt tilbake å rister meg selv med overkroppen og "får det ut" på en måte. Hjelper veldig bra og det bryter også isen på en morsom måte
Sist endret av Toreokjeks; 11. juli 2021 kl. 17:48.