Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5254
Vet du om noen bra jobber hvor mann slipper å gjøre så mye, og tjener helt greit på? Skriv alle forslagene her og gjerne begrunn hvorfor akkurat den/de jobbene er best
Kommer helt ann på hva du legger i lat da, Fysisk lat eller bare ikke gidder å gjøre noe som helst?

Fysisk lat, jobbe på kontor (IT/HR/SALG) , generelt lat, nav.

Kommer ikke langt ved å være lat, burde vel heller se etter hvordan man ikke er lat før man starter og jobbe, finnes ikke jobber hvor arbeidsgiver ikke krever noe av deg.
Uføretrygd
Nattresepsjonist.
Monitoreringsjobb? Men da bør man klare å jobbe effektivt når alarmen(e) går.
Sovende nattevakt renner meg ihu. :-D
Sitat av Sæd Vis innlegg
Uføretrygd
Vis hele sitatet...
Det er en jobb å være syk som er mer krevende enn alle andre jobber. Å være uføretrygda er ikke noe man bare kan bestemme seg for å bli fordi du er lat, det skal bevises av mange forskjellige legespesialister og behandlere og mange år i behandling og arbeidstrening. "Lønna" på trygd er såpass lav at det ikke kan sammenlignes med en normal arbeidsinntekt heller. Dårlig stil å spre sånne fordommer som kobler uføre til latskap!

Beste jobben for latsabber i mine øyne må være de som jobber på sjøen. Hardt arbeid der og da men 6 uker fri hver 4 uke så da kan man late seg så mye man vil
Jobber med mye døtid, bare å google i vei Men er som oftest dårlig betalt.
Sitat av Harek Vis innlegg
Det er en jobb å være syk som er mer krevende enn alle andre jobber. Å være uføretrygda er ikke noe man bare kan bestemme seg for å bli fordi du er lat, det skal bevises av mange forskjellige legespesialister og behandlere og mange år i behandling og arbeidstrening. "Lønna" på trygd er såpass lav at det ikke kan sammenlignes med en normal arbeidsinntekt heller. Dårlig stil å spre sånne fordommer som kobler uføre til latskap!

Beste jobben for latsabber i mine øyne må være de som jobber på sjøen. Hardt arbeid der og da men 6 uker fri hver 4 uke så da kan man late seg så mye man vil
Vis hele sitatet...
Vært uføre siden 2008 så jeg vet hva jeg preiker om.. må nevne at det var mye enklere og få ufør før,kontra nå.
Sist endret av Sæd; 1. juli 2021 kl. 21:21.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Vært uføre siden 2008 så jeg vet hva jeg preiker om.. må nevne at det var mye enklere og få ufør før,kontra nå.
Vis hele sitatet...
Vet hva jeg prater om jeg også med en søster som er alvorlig syk og har kjempet og gått gjennom mølla med utallige utredninger og arbeidskurs i 12 år for å få ufør. Hun er avhengig av hjemmehjelp og assistanse fem dager i uka, men de gangene noen ser hun på butikken alene tror noen at hun bare er lat pga sånne som deg som skaper fordommer.

Hvis du er ufør fordi du er lat er det vanskelig å kommentere det uten å bli stygg i kjeften, men det minste du kan gjøre er hvertfall å slutte å snakke høyt om det for det ødelegger menneskesynet og behandlingen folk som er ordentlig syke blir møtt med, både fra saksbehandlere, leger og samfunnet. Det koster deg ikke en krone å holde kjeft!
Sist endret av Harek; 1. juli 2021 kl. 23:04.