Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1969
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du skulle ha beskrevet det med ord, hvordan er det suget?

Hvordan fungerer tankegangen din fra du våkner opp om morgenen?

Hva er det beste og det verste med å være avhengig av rus?

Nå tenker jeg i hovedsakelig på ting som kan styre hverdagen din og tankemønsteret ditt. Altså "heavy drugs".
Det er vanskelig å beskrive et russug, men det er som at du mangler noe hele tiden inni deg, du får aldri slappa av. En unik kjærlighet.

Tankegangen når jeg våkner opp avhenger om jeg er psykisk eller fysisk daglig avhengig av tunge rusmidler mtp abstinenser.
Men jeg føler det er noe som jeg må ha for å "fungere" for å stabilisere humør og tunge tanker av traumer for eksempel.

Det beste av å være avhengig av rusmidler er at musikken høres mye bedre ut, maten kan smake bedre og du slipper av og til å tenke.
Det verste er økonomien, det sosiale og at du aldri utvikler deg selv positivt, selvsagt på noe føler jeg at erfaringene med rusmidler i et miljø har vært noe positivt, men hva samfunnet forventer av deg å komme seg i jobb og ha det stabilt er noe annet.

Dette er bare litt av eksempler på min avhengigjet.
Sist endret av yomomma; 20. juni 2021 kl. 00:21.
Vi har flere avhengigheter alle sammen. Både luft, vann og mat er alle stoffer vi er avhengige av. Når vi ikke får de opplever vi abstinenser og sug. Tenk på det slik, bare med en ting du ikke har følt på ennå.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som yomomma beskriver, det mangler noe inni deg og klarer ikke slappe av. Rusbruken internaliseres, og å gå uten blir vanskelig.

Når det kommer til sterkere/mer avhengighetskapende stoffer, planlegger du alt for å sikre at du ikke møter abstinensene og for å sikre deg neste dose før du skal gjøre noe (møte noen, skole, jobb). Når kan jeg kjøpe neste gang, hvor mye trenger jeg, hva om jeg går tom, har jeg penger, hvordan og når kan jeg ta uten at noen merker det.

Husker når jeg var på mitt verste, var paranoid i tillegg, som gjorde at jeg ikke kunne reise bort på ferie, oppholde meg utenfor hjemme en hel dag, kunne ikke ta offentlig transport, ikke kjøre bil. Det var et selvskapt fengsel, alt for å ikke miste fasaden og kunne fortsette bruken. Kom inn i et ganske strict regime for å dekke behovet mitt, og mine normale daglige gjøremål ble tilpasset etter det. Rusen kom alltid i første rekke. Holdte på sånn i 1 år før bruken ble så destruktiv at valget sto mellom å miste alt eller stå i abstinensene og aldri se meg tilbake.
Anonym bruker
"Sinna Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke beskrive det som annet enn at jeg tenker ikke, bare gjør. Holder du på å pisse på deg kjapper du deg på do uten å tenke, sånn er det med å innta rus for meg oxo.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En enorm trang til å innta rusmiddel uansett hva det er du er avhengig av.
Dersom det er tilgjengelig kan det ikke ligge til senere, for min del er det opiarer og alkohol, og litt marihuana til tider
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
tilslutt så må man ha det bare for å føle seg normal og klare å få gjort verdagslige ting, det gir ikke noe annen glede enn at det tar vekk suget og abstinensene
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En en slags energ som får deg til å dusje, spise, rydde og den slags. Uten rus intet nær normalt liv.
Jeg vil ha det sånn, jeg har kontrol