Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1510
Dersom man legger ting ut for salg på ebay, er Paypal da den smarteste betalingsformidlingen, eller finnes det bedre måter? Paypal tar jo et gebyr for å gjennomføre en transaksjon, så jeg lurte på om det finnes rimeligere alternativ.
Uten PayPal vil du ikke få solgt noe som helst.
Er gebyr på bankoverføring også. Men da er det kjøper som betaler det. Det skal virkelig være noe jeg ønsker meg hvis jeg skal bruke noe annet en PayPal. Gebyret baker du selvfølgelig inn i salgsprisen.
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Uten PayPal vil du ikke få solgt noe som helst.
Vis hele sitatet...
Jeg har forstått det slik at det har kommet nye betalingsmåter i det siste:

https://www.ebay.com/help/selling/ge...s-ebay?id=5232
eBay har nettopp bannlyst PayPal som utbetalingsmetode til selgere, men PayPal vil fortsette som den virkelig store for kjøperen sin del siden PayPal gir kjøperen store forbrukerrettigheter (noe VISA og MasterCard også gir, men de arbitreringsprosessen der kan fort ta 3 måneder imens PayPal som regel bruker 7-10 dager (og alt dette kommer i tillegg til eBay sin egen Money Back Guarantee på 30 dager fra levering/siste-leveringsestimat). Hvis du er den eneste som selger product X så kan du potensielt tvinge kjøpere til å bruke noe annet enn PayPal, men selv da skal du ha et produkt folk virkelig virkelig trenger.
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
eBay har nettopp bannlyst PayPal som utbetalingsmetode til selgere, men PayPal vil fortsette som den virkelig store for kjøperen sin del siden PayPal gir kjøperen store forbrukerrettigheter (noe VISA og MasterCard også gir, men de arbitreringsprosessen der kan fort ta 3 måneder imens PayPal som regel bruker 7-10 dager (og alt dette kommer i tillegg til eBay sin egen Money Back Guarantee på 30 dager fra levering/siste-leveringsestimat). Hvis du er den eneste som selger product X så kan du potensielt tvinge kjøpere til å bruke noe annet enn PayPal, men selv da skal du ha et produkt folk virkelig virkelig trenger.
Vis hele sitatet...
Finnes det noen statistikk eller dokumentasjon på at folk slutter å kjøpe av selgere som ikke tilbyr paypal som betalingsløsning?

Hvordan er gebyrene til paypal i forhold til å få overført penger direkte til bankkonto fra en annen valuta? Vil bankene ta gebyr for dette som er høyere enn det paypal tar?
Sist endret av Lauritz; 4. juni 2021 kl. 11:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lauritz Vis innlegg
Finnes det noen statistikk eller dokumentasjon på at folk slutter å kjøpe av selgere som ikke tilbyr paypal som betalingsløsning?
Vis hele sitatet...
Eg har ikkje sett valg om å betale med anna enn paypal. Om eg såg det hadde eg stussa fordi det var så uvanleg.
Sitat av Lauritz Vis innlegg
Hvordan er gebyrene til paypal i forhold til å få overført penger direkte til bankkonto fra en annen valuta? Vil bankene ta gebyr for dette som er høyere enn det paypal tar?
Vis hele sitatet...
Typisk 50-100 spenn i gebyr for bankoverføring frå utland. I tillegg er det manuell jobb for kjøper og risiko. I praksis hadde min konklusjon vore å finne anna seljar om du ikkje tok kort/paypal.

Sånn omlag alle betalingsformidlere tar gebyr for løysinga si. Kva elles skulle dei tene pengar på...?