Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1260
hei

jeg har tenkt å bestille en monitor som har følgende specs:

4 ms responstid
full HD 1920x1080
27" skjerm
3000:1
paneltype: VA
16:9
ikke innebygd høytaler
kontrastforhold: 100,000,000:1
LED


av en eller annen grunn så stod det at den ikke er for gaming på en side. jeg forstår ikke åssen en monitor med disse specs ikke er egnet for gaming?

har tenkt å bruke den til å koble PS4 med HDMI og bruke den som TV gaming skjerm


det jeg spiller på nå (og har gjort i flere år) har følgende specs:

oppløsning 1024 x 1080
42"
plasma TV
16:9
4000:1


denne monitoren er en forbedring, ikkesant? hvilken er best for gaming, TVen jeg bruker eller monitoren jeg vil kjøpe
Jeg synes å game på tv gir endel forsinkelser. Jeg gjorde det selv mye før, men etter jeg investerte i en gaming skjerm har jeg aldri gjort det igjen.
På den skjermen du har er det 4ms responstid noe som jeg synes er ganske mye for en gaming-monitor. Derfor hadde jeg ikke kjøpt den.
Usikker på om tven er bedre, det står ikke noe om responstid der, og HZ er ikke oppgitt på noen av skjermene som også er relevant.
Trådstarter
3 0
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg synes å game på tv gir endel forsinkelser. Jeg gjorde det selv mye før, men etter jeg investerte i en gaming skjerm har jeg aldri gjort det igjen.
På den skjermen du har er det 4ms responstid noe som jeg synes er ganske mye for en gaming-monitor. Derfor hadde jeg ikke kjøpt den.
Usikker på om tven er bedre, det står ikke noe om responstid der, og HZ er ikke oppgitt på noen av skjermene som også er relevant.
Vis hele sitatet...
glemte å nevne monitoren er

Standardoppløsning: Full HD (1080p) 1920 x 1080 ved 60 Hz

vet ikke på TVen

TVen støtter ikke 1080p. max 1080i. prøvde å velge 1080p på innstillinger på PS4, men skjermen ble helt svart
60hz synes jeg blir lite iallfall. Har selv 144.
Beklager, men det er umulig å hjelpe deg uten å vite hvilken monitor og TV det er snakk om.

Vil en bil med 4 dører og 200hk motor være en oppgradering fra en bil med 2 dører og 152/4500 Nm/rpm dreiemoment?

EDIT: Hvorfor ikke fortelle oss budsjettet ditt i tillegg, og hva du forventer av skjermen?
Sist endret av sudo; 29. mai 2021 kl. 22:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
3 0
hvis en monitor ikke har innebygd høytaler, kan man få lyd av å koble ps4 til monitor via HDMI og justere volum?
Sitat av monitor Vis innlegg
hvis en monitor ikke har innebygd høytaler, kan man få lyd av å koble ps4 til monitor via HDMI og justere volum?
Vis hele sitatet...
Tenk over det du skriver en gang til så tipper jeg du finner svaret der
Ville selv aldri kjøpt skjerm med over 1ms responstid. Ekte «gaming» skjermer ligger på 1ms, og også høgere refresh rate, men ettersom du skal bruke HDMI har d vel ingenting å si hvilken hertz skjermen har.

Å gå fra 1024 til 1920x1080 kommer nok til å være en forbedring, ja! Men det finnes fortsatt dårlige skjermer med 1920x1080 oppløsning.
Dette er en billig og fin gamingskjerm. Litt mindre enn den du har tittet på, men lav responstid og høy oppdateringsfrekvens.

https://www.komplett.no/product/1153...rm-tuf-vg259qm