Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 10806
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da har jeg gjort noe jeg er fornøyd med, men som jeg samtidig angrer på.

Jeg har en kompis som ikke alltid har vært den beste personen å henge med. Han har alltid bedt meg om å være med på å svindle folk, stjele ting, lage bråk for moro skyld etc., han har rett og slett ikke vært en person med grenser for hva som er greit og hva som ikke er greit.

Jeg har aldri følt at det har hjulpet å si nei og fortelle ham at det ikke er greit å gjøre det han ville få meg med på. Likevel har jeg som oftest gitt etter og vært med på det han foreslo. Hvorfor jeg har gitt etter og vært med på det, er ikke jeg sikker på. Kanskje det var fordi jeg syntes synd på ham? Kanskje fordi jeg ikke har lært meg forskjellen på rett og galt selv? Kanskje det er fordi jeg var redd for å miste ham som venn?

Det har jeg ikke funnet ut av enda. Det var en gang i fjor høst at jeg bestemte meg for å løse problemet ved å få ham til å våkne opp og tenke over hva det er han holder på med. Kanskje det ville gjøre at han sluttet å dra meg inn med på ting jeg egentlig ikke ville gjøre? Kanskje det fikk ham til å forstå at grensen går et sted?

Den gode ideen jeg fikk var å gi ham LSD. Han har aldri prøvd rusmidler, bortsett fra alkohol. Jepp, det var jo en veldig god ide å gi et så kraftig rusmiddel til noen som aldri har prøvd andre rusmidler før. Akkurat nå er jeg i tvil på om det var så lurt, eller om det faktisk var greit. Hvorfor er jeg usikker? Det skal jeg fortelle dere.

En dag i fjor møtte jeg ham mens jeg var høy på LSD. Jeg hadde det fantastisk! Den beste følelsen jeg noen gang har hatt. Han var klar over at jeg var høy på LSD, og hadde heller ingenting imot det, ettersom han har kjent meg i mange år, og er klar over at jeg har hatt rusproblemer hele livet mitt.

Han ble nysgjerrig og spurte om hvilke effekter det egentlig hadde å ta LSD, hvordan det føles, hvordan man tenker, hva man ser. Jeg prøvde etter beste evne å fortelle ham om det, og han ble plutselig interessert i å prøve det. Mens jeg fortalte ham om hvordan det fungerte, hadde jeg et håp inni meg om at han ville prøve det. Jeg ville ikke være den kompisen som foreslo for ham å bruke rusmidler, så jeg ble glad for at han selv spurte om å få prøve.

Så, da den dagen kom, og han fremdeles ville prøve, dro jeg hjem til ham med en lapp. Han fikk halvparten først, jeg holdt den andre halvparten for meg selv, med mål om at han kanskje skulle få den senere, hvis han ba om det. Jeg var tripsitter, og satt med ham hele veien.

Under peaken hadde han det fantastisk, sier han. Plutselig begynte han å føle på en dårlig samvittighet, og begynte å gråte veldig mye. Han fortalte meg om sine følelser, og innså selv at han hadde gjort så mye dumt mot andre, han følte at det var dårlig gjort å svindle folk for penger, han følte det var dårlig gjort å lage bråk de gangene han gjorde. Hvordan han følte det overfor meg, som han hadde dratt inn, vet jeg ikke. Det sa han ingenting om, og jeg valgte å ikke spørre. Jeg ville at han selv skulle tenke gjennom ting på egen hånd. Alt han gjorde og tenkte ville jeg at han skulle ta initiativ til selv.

Det klarte jeg fint, jeg lot ham få gjøre hele jobben selv, jeg skulle bare være tilstede for å stoppe ham hvis han skulle gjøre noe fysisk farlig eller lignende, jeg skulle også være der for å hjelpe ham om han ville ha noen å prate med.

Et par dager senere banker politiet på døra mi, og pågriper meg. Jeg var ikke helt sikker på hvorfor de ville pågripe meg, og forstod ingenting av hvorfor de mistenkte meg for svindel og diverse ting.

Det viste seg at kompisen min under den LSD-trippen faktisk våknet opp og forstod at han gjorde noe galt, som han ville rette opp i. Han ville begynne å leve et nytt liv, og valgte derfor å gå til politiet og innrømme alt han hadde gjort galt, og fortalte samtidig at jeg var med på det.

Politiet var ukjent med hvem gjerningspersonene var i de sakene, så nå fikk de jo hele greia på sølvfat. Det var bare å pågripe meg og kompisen min og sikte oss. Han utleverte også samtalelogger som tydelig viste at vi hadde kommunisert på Facebook om svindel og diverse ting.

Så nå sitter jeg her og er glad for at kompisen min fikk en oppvåkning og har endret livsstil. Bare synd at vi begge ble dømt til fengsel for alt vi gjorde sammen.
Dette må være noe av det beste jeg har lest! fantastisk at kompisen din fikk øynene sine opp. Litt drit at du ender opp i fengsel pga det. Men hvis dere har gjort så mye så kanskje det bare er karma? Ønsker dere lykke til begge to!!
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av JEHB Vis innlegg
Dette må være noe av det beste jeg har lest! fantastisk at kompisen din fikk øynene sine opp. Litt drit at du ender opp i fengsel pga det. Men hvis dere har gjort så mye så kanskje det bare er karma? Ønsker dere lykke til begge to!!
Vis hele sitatet...
Takk I det minste sa han ingenting om at han hadde tatt LSD, og at jeg ga ham det. Ligger fremdeles massevis på mitt hemmelige gjemmested. Tenker jeg skal kose meg et par ganger før jeg blir innkalt til soning
Wow Det var litt av en oppvåkning gitt. Virker som du har beina godt plantet på jorda, men bærer du ikke noe nag ang det at du fikk fengsel? Og er kompisen din fortsatt på den smale sti?
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Wow Det var litt av en oppvåkning gitt. Virker som du har beina godt plantet på jorda, men bærer du ikke noe nag ang det at du fikk fengsel? Og er kompisen din fortsatt på den smale sti?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke helt bestemt meg enda for om jeg vil bære nag for det, men så lenge han holder seg på sporet fremover, så tenker jeg at det er noe jeg kan lære av. Jeg kunne ha sagt nei til å være med, så det er min egen feil

Han har blitt et Jehovas Vitne, giftet seg med dame som sannsynligvis ble gravid samme dag som de giftet seg. Livet venter på ham når han slipper ut av soning, om ikke han får innvilget alternativ soning som for eksempel fotlenke. Vi får se hvordan det blir når den tid kommer. Jeg for min del kommer til å måtte sitte i fengsel i litt over et år, og det vil ikke være aktuelt med alternativ soning, ettersom jeg har vært gjennom alt sånt før.

I det minste kommer jeg til å være uten rusmidler mens jeg soner i fengsel, kanskje jeg klarer å holde meg unna rusmidler når jeg løslates?
Det var hyggelig at vennen din klarte å snu livet sitt. Synd det gikk utover deg på den måten, men man får stå for det man gjør..i guess

Dette syns jeg skulle vært maila til samtlige AP politikere og andre steder der folk kan få det med seg..det hadde vært en fin motvekt til skrekkhistoriene folk hører

Takk for deling
Sist endret av Jerna; 17. mars 2021 kl. 14:59. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke helt bestemt meg enda for om jeg vil bære nag for det, men så lenge han holder seg på sporet fremover, så tenker jeg at det er noe jeg kan lære av. Jeg kunne ha sagt nei til å være med, så det er min egen feil

Han har blitt et Jehovas Vitne, giftet seg med dame som sannsynligvis ble gravid samme dag som de giftet seg. Livet venter på ham når han slipper ut av soning, om ikke han får innvilget alternativ soning som for eksempel fotlenke. Vi får se hvordan det blir når den tid kommer. Jeg for min del kommer til å måtte sitte i fengsel i litt over et år, og det vil ikke være aktuelt med alternativ soning, ettersom jeg har vært gjennom alt sånt før.

I det minste kommer jeg til å være uten rusmidler mens jeg soner i fengsel, kanskje jeg klarer å holde meg unna rusmidler når jeg løslates?
Vis hele sitatet...
Å det var såppas helomvending på kompisen din Da bør du klappe deg selv på skuldra og være fornøyd med hjelpen du ga han syntes jeg Men det det var mye pes for deg da desverre. Men nå har du jo sjansen til å få tenkt deg om litt ang veien videre når du kommer ut.. rus er vel ikke ikke det lureste om du vil fort ut igjen Men masse lykke til videre
Jøss. Dette var berg-og-dalbane-lesning.

Det virker som det er noe mer mellom linjene her som ikke blir forklart, altså hvorfor du blir sittende med den strengeste straffen.

Det er uansett ikke noen moralsk heltedåd å melde en venn til politiet fordi man selv har valgt å overrekke seg til juridisk skyldsforlatelse, ved mindre det står om andres liv og helse. Gjorde det dét?

Utifra hva som fremkommer her virker det ikke som du har noen venn i kompisen din.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I det minste kommer jeg til å være uten rusmidler mens jeg soner i fengsel, kanskje jeg klarer å holde meg unna rusmidler når jeg løslates?
Vis hele sitatet...
Svaret er nei, sannsynligvis, ved mindre du faktisk vil holde deg unna rusmidler når du løslates.
Sist endret av Bær; 17. mars 2021 kl. 15:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han har blitt Jehovas Vitne?

Rett meg hvis jeg er helt ute å kjøre, men når bikker empati over til å
være litt småpsykotisk?

Har full forståelse av at under en syretrip får man et mer objektivt syn på tidligere handlinger, og man ser flere sider. Men en slik helomvending, å gå fra å være kriminell til å bli Jehovas Vitne? Hadde personlig vært rart å oppleve dette om det skulle vært en venn.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bær Vis innlegg
Det virker som det er noe mer mellom linjene her som ikke blir forklart, altså hvorfor du blir sittende med den strengeste straffen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn at jeg har fått den strengeste straffen. Jeg er tidligere straffedømt for flere forskjellige ting. Jeg har fått samfunnstraff tre ganger, bøtelagt hundre tusen ganger, aldri vært i fengsel før. Derfor antar jeg at jeg ikke kommer til å få innvilget soning med fotlenke, dersom jeg skulle ha søkt om det.

Min kompis derimot har aldri vært straffedømt før, dette er hans aller første gang. Han ble også dømt til fengsel. Han prøver kanskje å søke fotlenke-soning. Jeg vet ikke hvordan resultatet av søknaden blir
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han har blitt Jehovas Vitne?

Rett meg hvis jeg er helt ute å kjøre, men når bikker empati over til å
være litt småpsykotisk?

Har full forståelse av at under en syretrip får man et mer objektivt syn på tidligere handlinger, og man ser flere sider. Men en slik helomvending, å gå fra å være kriminell til å bli Jehovas Vitne? Hadde personlig vært rart å oppleve dette om det skulle vært en venn.
Vis hele sitatet...
Jeg har også mine egne tanker om det at han har blitt et Jehovas Vitne, men føler ikke behov for å ytre de meningene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han har blitt Jehovas Vitne?

Rett meg hvis jeg er helt ute å kjøre, men når bikker empati over til å
være litt småpsykotisk?

Har full forståelse av at under en syretrip får man et mer objektivt syn på tidligere handlinger, og man ser flere sider. Men en slik helomvending, å gå fra å være kriminell til å bli Jehovas Vitne? Hadde personlig vært rart å oppleve dette om det skulle vært en venn.
Vis hele sitatet...
Kompisen til trådstarter virker som tidenes løk, er ikke noe mer å grave i her.

Først forstår han hvor jævlig han har oppført seg og angrer, greit nok det, men så tyster han ut sin egen venn med det samme. Et mer reflektert menneske ville tatt sin straff og lot være å blande inn andre i sin forløsning. Med sånne venner trenger man ikke fiender.

Også blir han med i Jehovas vitner - en av de verste sekter på norsk jord. Greit nok å plutselig bli kristen etter LSD (selvom det heller ikke er et sjakktrekk i min bok), men det her tar kaka altså. Ikke mye mellom ørene til den karen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Jeg har en kompis som ikke alltid har vært den beste personen å henge med. Han har alltid bedt meg om å være med på å svindle folk, stjele ting, lage bråk for moro skyld etc., han har rett og slett ikke vært en person med grenser for hva som er greit og hva som ikke er greit.
Vis hele sitatet...
Så dette er ting du allerede drev med, hvor han bare spurte om å få være med?
Eller er det han som spør om du vil være med? :s
Sist endret av Flaffersen; 17. mars 2021 kl. 18:05.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kul historie takk for at du delte!
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Så dette er ting du allerede drev med, hvor han bare spurte om å få være med? (slik det fremstår når det er skrevet på den måten)
Vis hele sitatet...
Nei, det er en misforståelse Om ikke han hadde fått slike ideer og spurt om jeg ville være med, ville ikke jeg gjort noe av det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke helt bestemt meg enda for om jeg vil bære nag for det
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke sånn at jeg har fått den strengeste straffen.
Vis hele sitatet...
Er du begge som poster TS? Trist å høre at han bikket litt over og ble med i Jehovas vitner, samt tystet på deg, ikke minst.

Jeg ville vurdert å droppe fyren tbh.
Jeg leste "Jeg ga kompisen min LSD, han fikk oss begge dømt", men i det du skriver ser jeg ingen kompis.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du var der under trippen for å passe på at han ikke gjorde noe dumt, hvordan kunne han ringe snuten?

Man blir ikke dømt bare på innrømmelse og tysting, han må isåfall ha gitt fra seg bevis som var tilstrekkelig til å felle dere. Historien skurrer som faen..
Kompisen innser at han setter egne mål først og det går utover andre. Fortsetter å hive andre under bussen for egen moralsk vinning. Faens tulling.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Er du begge som poster TS? Trist å høre at han bikket litt over og ble med i Jehovas vitner, samt tystet på deg, ikke minst.

Jeg ville vurdert å droppe fyren tbh.
Vis hele sitatet...
Glemte å bytte bruker på telefonen, men ja, det var meg
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du var der under trippen for å passe på at han ikke gjorde noe dumt, hvordan kunne han ringe snuten?

Man blir ikke dømt bare på innrømmelse og tysting, han må isåfall ha gitt fra seg bevis som var tilstrekkelig til å felle dere. Historien skurrer som faen..
Vis hele sitatet...
Dette skjedde etter trippen Trippen var en lørdag (eller søndag??), han møtte opp hos politiet på mandag eller tirsdag, jeg ble pågrepet på fredag.

Han utleverte absolutt alt av bevis han trengte for å selv bli dømt, fullstendig frivillig. Noe av bevisene inkluderte også samtalelogger på Facebook mellom meg og ham, der vi diskuterte hvordan ting skulle gjøres når vi svindlet folk, og hele prosessen. Vi satt altså ikke fysisk sammen da vi svindlet folk.

Jeg ble kun dømt for svindel. Han ble dømt for et par av de andre tingene vi gjorde sammen, men vil helst ikke gi ut så mye info om det her. Vi har også laget utrykninger fra nødetatene på falskt grunnlag. Altså at det ikke var noe som hadde skjedd i det hele tatt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du var der under trippen for å passe på at han ikke gjorde noe dumt, hvordan kunne han ringe snuten?

Man blir ikke dømt bare på innrømmelse og tysting, han må isåfall ha gitt fra seg bevis som var tilstrekkelig til å felle dere. Historien skurrer som faen..
Vis hele sitatet...
Han skrev jo ikke at politiet ble ringt under trippen. Og han skriver jo at bevis ble levert til poltiiet?
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av frukoman Vis innlegg
Han skrev jo ikke at politiet ble ringt under trippen. Og han skriver jo at bevis ble levert til poltiiet?
Vis hele sitatet...
Det står "under trippen" så jeg tolka det som at det var noe han hadde gjort under trippen. Ser når jeg leser på nytt at det var under trippen han "våkna" og senere gikk til politiet, my bad!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette skjedde etter trippen Trippen var en lørdag (eller søndag??), han møtte opp hos politiet på mandag eller tirsdag, jeg ble pågrepet på fredag.

Han utleverte absolutt alt av bevis han trengte for å selv bli dømt, fullstendig frivillig. Noe av bevisene inkluderte også samtalelogger på Facebook mellom meg og ham, der vi diskuterte hvordan ting skulle gjøres når vi svindlet folk, og hele prosessen. Vi satt altså ikke fysisk sammen da vi svindlet folk.

Jeg ble kun dømt for svindel. Han ble dømt for et par av de andre tingene vi gjorde sammen, men vil helst ikke gi ut så mye info om det her. Vi har også laget utrykninger fra nødetatene på falskt grunnlag. Altså at det ikke var noe som hadde skjedd i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jaja det er uansett idiotisk å snakke åpent om sånt på ukrypterte kanaler og enda mer idiotisk å skrive om sånt uten å slette det engang så da var det jo bare et spørsmål om tid for dere egentlig
Kjipern for deg men en viktig lekse lært!
Og folk sier psykedelica bare er glorifisert dop uten noen egentlig healing. Der ble politiet satt på plass med sin konservative holdning

At any rate: godt enda ett menneske kom seg over på rett kjør i livet. At du ble tatt for ditt er en pris verdt og betale om du har forårsaket andre tap og skade.
Sist endret av Mokkasinen; 18. mars 2021 kl. 09:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva skal man si, som man reder osv? Er vel ikke annet enn å sette dette på konto for voksenopplæring og forsøke å unngå slikt fremover? Du skal jo sone pga av egen utilstrekkelighet primært, sekundert at kompisen anga både seg og deg. Som du selv nevnte, du burde satt foten ned og sagt nei til svindel, slagsmål, og andre ulovligheter. Og det blir jo noe av det du må ta lærdom av. Konfliktsky kan jo noen og enhver bli i situasjoner der vi kjenner på press, men noen ganger må man rett og slett bare skjære gjennom og si, nei dette skjer ikke. Det har du fått merke på den harde måten, at du skal sone primært for at du ikke så nei til å kriminelle handlinger selv når du følte du ikke ville delta.

En annen ting er jo å stole på teknologien, noe mange gjør, og veldig mange tar dårlige valg. Det har du jo også sett konsekvensen av. Politiet fikk de bevisene de trengte fra apper, logger osv fra samtaler du deltok i, samtaler som om noen først velger å leve som kriminell helst burde vært tatt muntlig ved personlig oppmøte.

Er det kjipt å skulle sone for noe en er skyldig i? Det er kanskje mest kjipt for de dere svindlet, banket opp osv. Soning i fengsel det er jo risikoen ved å leve utenfor loven. Jeg klarer ikke ha sympati for at dere skal inn en tur. Er dere heldige så får dere kanskje sonet ferdige under covid'n? Vi er jo alle på "soning" nå om dagen, veldig satt på spissen. Men det jeg mener er at om du får sonet ferdig nå mens det likevel er så mange begrensninger på hva som kan gjøres og hvem man kan treffe så vil kanskje soningen bli mindre belastende?

Om du klarer å ta lærdom av dette og gjøre endringer så kommer du nok ut som en bedre versjon av deg selv. Der du blir istand til å bedre ivareta egne behov og ikke minst ta ansvar for grensesetting.
▼ ... over en uke senere ... ▼
TIL TRÅDSTARTER:

Denne historien er helt sinnsyk (i positiv forstand), og bør løftes frem! I tillegg er den så unik at den har veldig høy klikkfaktor, som er nok et argument for hvorfor denne historien kan bli et viktig bidra til å endre folk mening.

MEN - å dele en post fra FreakForum er ikke spesielt lurt, om man vil påvirke "vanlige" folk, så den burde i så fall omfortelles i et annet format.

Dette er noe jeg kan og har lyst til, så jeg ønsker å komme i kontakt med deg for å prate om mulighetene for dette (jeg er fotograf, med fokus på video).

SÅ TIL TRÅDSTARTER: ta kontakt med meg på privat melding her eller snap "Fluffern89" (kan ikke legge ut tlfnr o.l. her regner jeg med)
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fluffey Vis innlegg
TIL TRÅDSTARTER:

Denne historien er helt sinnsyk (i positiv forstand), og bør løftes frem! I tillegg er den så unik at den har veldig høy klikkfaktor, som er nok et argument for hvorfor denne historien kan bli et viktig bidra til å endre folk mening.

MEN - å dele en post fra FreakForum er ikke spesielt lurt, om man vil påvirke "vanlige" folk, så den burde i så fall omfortelles i et annet format.

Dette er noe jeg kan og har lyst til, så jeg ønsker å komme i kontakt med deg for å prate om mulighetene for dette (jeg er fotograf, med fokus på video).

SÅ TIL TRÅDSTARTER: ta kontakt med meg på privat melding her eller snap "Fluffern89" (kan ikke legge ut tlfnr o.l. her regner jeg med)
Vis hele sitatet...
Snakkes på pm