Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2609
Anonym bruker
"Halvfylt Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Ønsker å opprette denne anonymt.

Jeg sliter med avhengighet av pengespill....

Problemet er at jeg Mestrer poker ganske greit, men sliter med å vite når nok er nok... klarer ikke og gi meg.. og kan fort finne på å blåse poker gevinsten på roulette....


Hadde en hendelse her før jul, vant 19k euro... klarte å spille innenfor rimelighetens trenes til slutten av mnd, da gikk jeg på en smell og blåste av 12k på en kveld...

Noen som har noen gode tips på å mestre en avhengighet?? Fordi å slutte er ikke ett alternativ.... det har jeg prøvd
Du klarer ikke tenke deg til dette selv assa? Hvis du ikke vil slutte så får du sette opp noen regler for deg selv da. Hvor lenge du kan spille. Hvor mye du kan spille for osv. Men problemet å være avhengig er jo nettopp det at du ikke klarer å sette grenser for deg selv. Lykke til
Du kan prøve å slutte helt, og gradvis ta opp spillinga.
Jeg gjorde det samme med alkohol da min personlige mening er at om du er avhengig av noe og slutter helt med det vill du alltid være avhengig og kan aldri borti det igjen. Det er derfor viktig å ta kontroll, og det er i mine øyne eneste måten å bli frisk på.
Hadde tjent 10 000kr på poker en gang, men så kom jeg hjem drita full og satt meg ned å spilte. Jeg fikk to konger så jeg gikk all in alle andre kastet unntatt en, han gikk også all in jeg tenkte faen han har to S nå. Så viste vi kortene og han hadde 2 10ere så kom to jævla 10ere til på bordet. Jeg klikket og knuste PC'en (en ny mac) så gikk rundt 17k i tap, siden det har jeg aldri spilt med ekte penger.
Anonym bruker
"Halvfylt Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Du klarer ikke tenke deg til dette selv assa? Hvis du ikke vil slutte så får du sette opp noen regler for deg selv da. Hvor lenge du kan spille. Hvor mye du kan spille for osv. Men problemet å være avhengig er jo nettopp det at du ikke klarer å sette grenser for deg selv. Lykke til
Vis hele sitatet...


Jo, jeg er klar over hva du mener... og jo det er ganske åpenbart... problemet er at jeg setter meg grenser og klarer alltid og bryte grensene mine...

Vinner 20k på poker, «snakker til meg selv» skal bare ta 3k på roulette også gir jeg meg, eller skal bare ta noen hender til også er jeg ferdig... brått noe tid seinere så er alt borte....


Så går det egt an og ha kontroll når man er avhengig? Eller er jeg lost og eneste alternativet er og være en taper eller og slutte for godt?


Tror jeg veit svaret selv, men håpte på at noen hadde noen gode tips, før jeg evt tar valget..
Anonym bruker
"Halvfylt Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Hadde tjent 10 000kr på poker en gang, men så kom jeg hjem drita full og satt meg ned å spilte. Jeg fikk to konger så jeg gikk all in alle andre kastet unntatt en, han gikk også all in jeg tenkte faen han har to S nå. Så viste vi kortene og han hadde 2 10ere så kom to jævla 10ere til på bordet. Jeg klikket og knuste PC'en (en ny mac) så gikk rundt 17k i tap, siden det har jeg aldri spilt med ekte penger.
Vis hele sitatet...

Verste følelsen.... kan jeg gjette Pokerstars?
Anonym bruker
"Halvfylt Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Du kan prøve å slutte helt, og gradvis ta opp spillinga.
Jeg gjorde det samme med alkohol da min personlige mening er at om du er avhengig av noe og slutter helt med det vill du alltid være avhengig og kan aldri borti det igjen. Det er derfor viktig å ta kontroll, og det er i mine øyne eneste måten å bli frisk på.
Vis hele sitatet...

Ja, kunne jo vært ett alternativ... eneste gangene jeg har klart å Holde meg helt clean fra spilling, er når jeg har vært super blakk, og alle muligheter for å fikse penger har vært umulig...
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler deg sterkt å slutte. Følelsen av skyld å skam kan fort bli overveldende og krevende å takle. Du er reflektert rundt dette å ser problemet. Du vet at dette ikke er mulig og fortsette med om du ønsker et verdig liv med grei økonomi. Det er jævelig å være blakk hele tiden.
Lykke til!
Anonym bruker
"Sammen Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sperr alle kontoer og ikke se tilbake, det var min løsning i allefall, funka fint det.

Ikke noe stor spiller da, mere blanding av at jeg elsket å spille for penger på Kokain, da røyk brått lønninga på en kveld

en jævlig nedtur, kl er 07 får ikke sove, ikke noe pils, ikke noe j, alt er jævlig og 0kr på konto.
Eneste måten jeg selv har klart å takle avhengighet på er å kutte det jeg har vært avhengig av helt ut.

Om dette gjelder deg kan jeg ikke svare på, men finner det i alle fall selv lettere å sette en klar og tydelig grense.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg måtte slutte pronto! Bytta det ut med gratisspill så abstinensene ikke ble like store... Altså spill det ikke var mulig å bruke eller vinne ekte penger men som fortsatt føltes som tilfredstillende nok tidsfordriv og vinnerfølelse
Anonym bruker
"Halvfylt Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg måtte slutte pronto! Bytta det ut med gratisspill så abstinensene ikke ble like store... Altså spill det ikke var mulig å bruke eller vinne ekte penger men som fortsatt føltes som tilfredstillende nok tidsfordriv og vinnerfølelse
Vis hele sitatet...

Ja, det kan jo være ett forslag... Usikker på om jeg klarer å finne samme spenningen som jeg har gjort med gambling... Tror egt jeg har slitt mer enn jeg tror med tanker og følelser og at det igrunn har blitt en vei å rømme fra virkeligheten?? Uten at jeg skal si det for sikkert.. Da jeg ikke har hatt noe utreding eller fått noe form for hjelp...


Eneste jeg veit er at jeg har brent alt av broer... Pr dags dato, har jeg en gjeld på rundt 2mill, skylder staten penger, eier ikke nåla i veggen... Og alt er egt dritt!

Men problemet er at jeg veit at jeg er god i poker, men det hjelper jo så lite når jeg er så dårlig på alt det andre... Klarer aldri å gi meg, finner alltids en unnskyldning for meg selv for å spille selv om jeg har gjort en ''deal med meg selv'' om å ikke spille idag...

Gleden til å gjøre andre ting er liksom ikke der lengre, har tatt meg tid til å stikke på en fest i ny og ne, og da har jeg endt opp å ta meg noen roulette spins når jeg har vært på dass..... Så nei... Slutte er nok eneste alternativ, selvom det er jævla kjipt!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det kan jo være ett forslag... Usikker på om jeg klarer å finne samme spenningen som jeg har gjort med gambling... Tror egt jeg har slitt mer enn jeg tror med tanker og følelser og at det igrunn har blitt en vei å rømme fra virkeligheten?? Uten at jeg skal si det for sikkert.. Da jeg ikke har hatt noe utreding eller fått noe form for hjelp...


Eneste jeg veit er at jeg har brent alt av broer... Pr dags dato, har jeg en gjeld på rundt 2mill, skylder staten penger, eier ikke nåla i veggen... Og alt er egt dritt!

Men problemet er at jeg veit at jeg er god i poker, men det hjelper jo så lite når jeg er så dårlig på alt det andre... Klarer aldri å gi meg, finner alltids en unnskyldning for meg selv for å spille selv om jeg har gjort en ''deal med meg selv'' om å ikke spille idag...

Gleden til å gjøre andre ting er liksom ikke der lengre, har tatt meg tid til å stikke på en fest i ny og ne, og da har jeg endt opp å ta meg noen roulette spins når jeg har vært på dass..... Så nei... Slutte er nok eneste alternativ, selvom det er jævla kjipt!
Vis hele sitatet...
Hvordan måler man egentlig hvor god man er i poker? Hvis man måler det etter inntjening/gjeld så er kanskje til og med jeg bedre enn deg.

Fra spøk til alvor så tror jeg du bør vurdere sterkt å slutte. Man kan finne spenning og adrenalinkick andre steder også.
Anonym bruker
"Halvfylt Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Hvordan måler man egentlig hvor god man er i poker? Hvis man måler det etter inntjening/gjeld så er kanskje til og med jeg bedre enn deg.

Fra spøk til alvor så tror jeg du bør vurdere sterkt å slutte. Man kan finne spenning og adrenalinkick andre steder også.
Vis hele sitatet...


Hehe, sant nok! Jeg har vunnet mer enn jeg har tapt på poker... men har hvis d tenker på gambling generelt er jeg masse i minus..
huff, føler med deg;( er selv spillavhengig å vært det i årevis. er du skyldig 2 millioner pga gambling eller?
Anonym bruker
"Halvfylt Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Hvordan måler man egentlig hvor god man er i poker? Hvis man måler det etter inntjening/gjeld så er kanskje til og med jeg bedre enn deg.

Fra spøk til alvor så tror jeg du bør vurdere sterkt å slutte. Man kan finne spenning og adrenalinkick andre steder også.
Vis hele sitatet...
Sitat av sonofsam1 Vis innlegg
huff, føler med deg;( er selv spillavhengig å vært det i årevis. er du skyldig 2 millioner pga gambling eller?
Vis hele sitatet...


Ja, 2 millioner pga gambling... men familie og alt er jo ruinert... dessverre drømmen er å gjøre opp med de, men da må jeg nok vinne i lotto
huff, jeg føler så veldig med deg=( the story of my life to.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, 2 millioner pga gambling... men familie og alt er jo ruinert... dessverre drømmen er å gjøre opp med de, men da må jeg nok vinne i lotto
Vis hele sitatet...
Med mindre man er mange millionær så er det vel ingen som klarer å gjøre opp 2 mill i en sleng.
Og å håpe på å vinne i lotto for å gjøre opp er litt i samme gate som det som førte deg inn i problemet i første omgang.

Hva med å jobbe som faen, og betale det du klarer?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, 2 millioner pga gambling... men familie og alt er jo ruinert... dessverre drømmen er å gjøre opp med de, men da må jeg nok vinne i lotto
Vis hele sitatet...
Løsningen for og betale dem tilbake er ikke mer gambling, lotto er gambling som alle andre spill.

Søk hjelp mot avhengigheten, så jobber du deg opp til og betalte dem tilbake. Du får aldri tilbake de 2 millionene, men du kan klare og betale tilbake de som står deg nær.

Jeg skal love deg, prøve og gå i null får og slutte går aldri bra, du taper bare mer og mer. Er en ond sirkel hele greia.

Ønsker deg lykke til, håper du får det til.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det kan jo være ett forslag... Usikker på om jeg klarer å finne samme spenningen som jeg har gjort med gambling... Tror egt jeg har slitt mer enn jeg tror med tanker og følelser og at det igrunn har blitt en vei å rømme fra virkeligheten?? Uten at jeg skal si det for sikkert.. Da jeg ikke har hatt noe utreding eller fått noe form for hjelp...


Eneste jeg veit er at jeg har brent alt av broer... Pr dags dato, har jeg en gjeld på rundt 2mill, skylder staten penger, eier ikke nåla i veggen... Og alt er egt dritt!

Men problemet er at jeg veit at jeg er god i poker, men det hjelper jo så lite når jeg er så dårlig på alt det andre... Klarer aldri å gi meg, finner alltids en unnskyldning for meg selv for å spille selv om jeg har gjort en ''deal med meg selv'' om å ikke spille idag...

Gleden til å gjøre andre ting er liksom ikke der lengre, har tatt meg tid til å stikke på en fest i ny og ne, og da har jeg endt opp å ta meg noen roulette spins når jeg har vært på dass..... Så nei... Slutte er nok eneste alternativ, selvom det er jævla kjipt!
Vis hele sitatet...
Ja det er behovet for virkelighetsflukt som gjorde meg så kjapt avhengig. Trodde aldri jeg hadde belegget for å bli det men etter tre dager med småbeløp hadde jeg plutselig brukt tusen kr og sånn fortsatte det å bygge seg opp. Lokka øya for hvor mye jeg brukte inntil jeg de neste mnd ikke hadde råd til husleia mi for så mye gikk til spilling. Jeg får den samme virlelghetsflukten av gratisspill og har streng regel om å ikke bruke apper man må satse med penger for å spille. Nå bruker jeg 89 kr i mnd for å ha abonnement på gratis spillet og kan spille så mye jeg vil. Vinner ingenting annet enn poeng i spillet jeg kan spille mer for men virkelighetsflukten blir den samme. Finn på andre ting som gir deg spenning, for meg er det spennende nok med ligaer og gruppekonkurranser som jeg må følge med på i det gratis spillet. Er som deg og sjekker mobilen hele tida for å spille men da heldigvis gratis nå så jeg ikke går bankrupt igjen
Anonym bruker
"Farlig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vurdert coaching, feks hos RaiseYourEdge? De har mange bra kurs innen alt fra low-mid stakes. Det ligger også mye bra gratis content ute på deres (/ bencb) YouTube kanal.

Skal du spille poker seriøst er det helt avgjørende at du har primære ting som rutiner, OK matvaner, sysselsetting etc på plass.
De aller beste pokerspillerne har nettop det som sin viktigste egenskap, at de er flinke til å disponere stack'en sin. At du er jævlig flink til det samme, men på mystisk vis mister den egenskapen så fort du forlater bordet og får rulette i tankene - det kjøper jeg ikke ass.

Det eneste valget du har er å legge all form for gambling bak deg, starte å jobbe hardt for penga og lære deg verdien av det. Hvis du vinner 2 mill i lotto er sjansen større for at du gambler de vekk enn at du faktisk betaler hva du skylder.
Anonym bruker
"Halvfylt Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Hvordan måler man egentlig hvor god man er i poker? Hvis man måler det etter inntjening/gjeld så er kanskje til og med jeg bedre enn deg.

Fra spøk til alvor så tror jeg du bør vurdere sterkt å slutte. Man kan finne spenning og adrenalinkick andre steder også.
Vis hele sitatet...
Sitat av subscribe Vis innlegg
De aller beste pokerspillerne har nettop det som sin viktigste egenskap, at de er flinke til å disponere stack'en sin. At du er jævlig flink til det samme, men på mystisk vis mister den egenskapen så fort du forlater bordet og får rulette i tankene - det kjøper jeg ikke ass.

Det eneste valget du har er å legge all form for gambling bak deg, starte å jobbe hardt for penga og lære deg verdien av det. Hvis du vinner 2 mill i lotto er sjansen større for at du gambler de vekk enn at du faktisk betaler hva du skylder.
Vis hele sitatet...


Problemet er at jeg ikke klarer å forholde meg til bankroll management... så allerde der er vel alt håpet ute når det kommer til poker da dette er en viktig egenskap..

Jo det er faktisk så ille, problemet som jeg er klar over selv er at jeg spiller for lenge, spiller for mye og blir fristet for mye av roulette, spille maskiner etc....


Enig med deg der... at alternativet er å slutte og ikke se seg tilbake, men kjenner jeg gruer meg bare av tanken... og jobbe hardt for pengene har jeg, men d har ingenting og si når d forsvinner så fort de kommer inn
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Verste følelsen.... kan jeg gjette Pokerstars?
Vis hele sitatet...
Ja