Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1519
Heisann.

Jeg har vondt når jeg svelger i det siste, og søkte det opp. Svaret jeg fikk var:
Halsbetennelse (tonsillitt) er en betennelse i mandlene i svelget som gir vond hals og smerter når man svelger. Årsaken til halsbetennelse er en infeksjon med virus eller bakterier. Kald drikke og is kan virke lindrende på sår hals.

Er dette pga injisering i urent miljø eller ureint vann!?

Søkte opp symptomer på halsbetennelse har bokstavelig talt alle!

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du risikerer at du får virus og mikroorganismer samt. metaller eller mineralstoffer/sporstoffer i omløp. Som kan og vil gjøre deg syk, i verste fall vil du dø. Batterivann koster 19,90 kr på Jula.
https://www.jula.no/catalog/bil-og-g...rivann-001129/
Vis hele sitatet...
!!
Sist endret av vet_ikke_jeg; 14. januar 2021 kl. 16:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke jeg! Snakk med legen tidligest mulig.
Det vanligste er vel å få halsbetennelse uten å injisere noe som helst. Det er ikke sikkert akkurat dette er grunnen. Nå har ikke jeg injisert noe uten om i sykehussammenheng, men det høres rart ut om halsbetennelse er blant de tingene man får av å injisere urent vann.

Jeg er ikke helsepersonell, så alt dette er min spekulering.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Det vanligste er vel å få halsbetennelse uten å injisere noe som helst. Det er ikke sikkert akkurat dette er grunnen. Nå har ikke jeg injisert noe uten om i sykehussammenheng, men det høres rart ut om halsbetennelse er blant de tingene man får av å injisere urent vann.

Jeg er ikke helsepersonell, så alt dette er min spekulering.
Vis hele sitatet...
Spør ikke om en diagnose spør bare om det er mulig. Takk for svar hører med legen.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg tror folk flest opplever smerter ved svelging, det er nok ikke store saken og har tvilsomt noe med sprøytebruk å gjøre. Spis honning og drikk te, det går over.
Ville sterkt mistenkt corona om du har sykdom med symptomer som luftveisplager
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av stranger Vis innlegg
Ville sterkt mistenkt corona om du har sykdom med symptomer som luftveisplager
Vis hele sitatet...
Testet meg for et par uker siden, ingen korona på meg.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Spør ikke om en diagnose spør bare om det er mulig. Takk for svar hører med legen.
Vis hele sitatet...
Folk har svømt over Atlanterhavet, så det meste er mulig.

Høres lurt ut å snakke med lege. God bedring!
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Testet meg for et par uker siden, ingen korona på meg.
Vis hele sitatet...
Ok, men husk at om symptomene har oppstått etter at du testet deg er ikke den testen verdt noe som helst i dag. Just sayin'
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Testet meg for et par uker siden, ingen korona på meg.
Vis hele sitatet...
Men er jo først nå du merker det eller i det minste sier noe om det..? Er jo inkubasjonstiden også da.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av stranger Vis innlegg
Ville sterkt mistenkt corona om du har sykdom med symptomer som luftveisplager
Vis hele sitatet...
Hahah, litt dumt om jeg har da. For har bare gått ute og loket de siste dagene. Sikkert spredd det rundt i hele Bergen�� Men damen har vert fall null symptomer, så tenker korona ikke er årsaken.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 14. januar 2021 kl. 16:26.
For å svare på spørsmålet; ja det kan godt være at du har blitt syk av å sette deg en smell. I og med at jeg er sitert i tråden din vil jeg anta at du ikke har brukt rent vann når du setter?
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
For å svare på spørsmålet; ja det kan godt være at du har blitt syk av å sette deg en smell. I og med at jeg er sitert i tråden din vil jeg anta at du ikke har brukt rent vann når du setter?
Vis hele sitatet...
Det jeg er mest redd for var når jeg brukte vann fra McDonald’s pga det var etter det disse smertene kom i halsen, men var også langt oppi folk den dagen så kan ha blitt forkjølet.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Det jeg er mest redd for var når jeg brukte vann fra McDonald’s pga det var etter det disse smertene kom i halsen, men var også langt oppi folk den dagen så kan ha blitt forkjølet.
Vis hele sitatet...
Vann fra springen eller vann fra dispenseren? Forresten så må du teste deg for COVID nå som du får symptomer og tror du kan være forkjølet.
Sist endret av Jokke; 14. januar 2021 kl. 16:31.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Vann fra springen eller vann fra dispenseren? Forresten så må du teste deg for COVID nå som du får symptomer og tror du kan være forkjølet.
Vis hele sitatet...
Dispenser! Tenk alle som tar på den! Siste gang jeg skyter noe som helst!
Sist endret av vet_ikke_jeg; 14. januar 2021 kl. 16:36.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Dispenser!
Vis hele sitatet...
Da er det jo fult mulig at denne ikke vaskes regelmessig, eller at et eller annet svin har direkte nyst på dispenseren. Kan egentlig ikke tenke meg at noen av disse tilfellene er sannsynlige, men det at du var på McDonalds (noh8) kan ha noe med saken å gjøre.

En fastfood-kjede hvor man som regel er på stedet for kjapp mat i fylla, er med unger eller fordi man har det travelt og er ute på shopping osv.

Test deg først og fremst, kjøp batterivann for 19,90 på Jula så du slipper det her stresset og til slutt; ta vare på deg selv og egen helse. Det er vanskelig å slutte, det kreves motivasjon og jeg vet av personlig erfaring av lysten til å slutte ikke trumfes av det behovet man har for å numme hva det nå enn er en skal kontrollere av følelsesliv.

Ta vare på deg selv, det innebærer ikke nødvendigvis å slutte men ta vare på deg selv mtp. at du kan bruke rent vann, bruke rent utstyr og ta generelle forhåndsregler som å sprite de områdene hvor du setter.

Det hjelper også at du regelmessig smører kroppen din med fuktighetskrem (vannbasert) for å styrke hudbarrieren, det vil føre til at du blir mer motstandsdyktig mot infeksjoner fordi hudbarrieren består av det syrlige miljøet som forårsakes av de naturlige bakteriene en skal ha på huden. De fleste kjemikalier en setter tørker deg ut og dermed svekker den hudbarrieren, så husk på det.

Kunne ha hatt med mye mer her, men tenker det får være generelle råd til deg og alle andre som skulle lurt på hva de kan gjøre. Spør gjerne om du lurer på noe mer, det her er en slags hjertesak for meg.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Da er det jo fult mulig at denne ikke vaskes regelmessig, eller at et eller annet svin har direkte nyst på dispenseren. Kan egentlig ikke tenke meg at noen av disse tilfellene er sannsynlige, men det at du var på McDonalds (noh8) kan ha noe med saken å gjøre.

En fastfood-kjede hvor man som regel er på stedet for kjapp mat i fylla, er med unger eller fordi man har det travelt og er ute på shopping osv.

Test deg først og fremst, kjøp batterivann for 19,90 på Jula så du slipper det her stresset og til slutt; ta vare på deg selv og egen helse. Det er vanskelig å slutte, det kreves motivasjon og jeg vet av personlig erfaring av lysten til å slutte ikke trumfes av det behovet man har for å numme hva det nå enn er en skal kontrollere av følelsesliv.

Ta vare på deg selv, det innebærer ikke nødvendigvis å slutte men ta vare på deg selv mtp. at du kan bruke rent vann, bruke rent utstyr og ta generelle forhåndsregler som å sprite de områdene hvor du setter.

Det hjelper også at du regelmessig smører kroppen din med fuktighetskrem (vannbasert) for å styrke hudbarrieren, det vil føre til at du blir mer motstandsdyktig mot infeksjoner fordi hudbarrieren består av det syrlige miljøet som forårsakes av de naturlige bakteriene en skal ha på huden. De fleste kjemikalier en setter tørker deg ut og dermed svekker den hudbarrieren, så husk på det.

Kunne ha hatt med mye mer her, men tenker det får være generelle råd til deg og alle andre som skulle lurt på hva de kan gjøre. Spør gjerne om du lurer på noe mer, det her er en slags hjertesak for meg.
Vis hele sitatet...
Noh8 søkte opp ingenting kom? Hva er det for noe?
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Noh8 søkte opp ingenting kom? Hva er det for noe?
Vis hele sitatet...
No hate.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mest sannsynlig har de to ingenting med hverandre å gjøre.

Faren ved å ha dårlig hygiene når man injiserer er infeksjon ved injeksjonsstedet: Huden vår er et beskyttende lag som sørger for en barriere mellom verdenen og kroppens innhold. Når du injiserer noe så forbigår du denne barrieren og eventuelle mikroorganismer/bakterier/virus som måtte befinne seg i væsken du injiserer får fri tilgang: Klart, mye kan immunforsvaret ta seg av, men det er nok av ting som kan skape en infeksjon.

At du er sår i halsen er en indikasjon på at det du har er noe luftbårent, altså et forkjølelsesvirus e.l. som har fått fotfeste i halsen, man får ikke en infeksjon (som sår hals/betennelse er et tegn på) i halsen av å injisere noe: Infeksjoner skjer ved stedet bakterien/viruset får fotfeste, og halsen er sårbar for luftbårne/dråpesmitte virus/bakterier for det er slimhinner der som de kan.

Så kort og godt: Uren injeksjonsvæske gir en betennelse der du injiserer, bakteriene/viruset er ikke "i dvale", fester seg et annet sted i kroppen og utarter seg som en helt annen sykdom. Du har rett å slett en luftveisinfeksjon: en forkjølelse, halsbetennelse, influensa eller muligens COVID-19.

Dra til legen, case closed.
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2021 kl. 16:54.