Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4937
Personlig så hører jeg på mye hiphop selv, blandt annet Svartepetter, Lok Àlle å fler (vil ikke nevne fler i tilfelle jeg kommer over noen tydeligvis hører på det samme )

Noen som har noen anbefalinger på bra norsk Hip-Hop/rap?
setter pris på svar

EDIT: mente ikke å stjele den andre posten av nesten det samme, jeg spurte nå om kun NORSK hip-hop/rap
Sist endret av Speedfrik; 5. juni 2019 kl. 10:05.
Ormstunge
Drm klikk
Tungtvann
Pats one
Bru

Så si alle andre fra skees tv
SHIFT
Herreløse
A-Laget
Black O
Tøyen holding
Don Martin
Sist endret av gasse; 5. juni 2019 kl. 13:59.
Mye av det nevnte over, samt tungtvann og klovner i kamp er bra.

Men hva med svensk rap? Mye bra på andre siden av grensa. X.E, Ant Wan, Einar, K27 osv. Også er det jo lite som slår Stockholm city av sinan på maks en sen lørdags kveld!
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Ormstunge
Drm klikk
Tungtvann
Pats one
Bru

Så si alle andre fra skees tv
Vis hele sitatet...
Digger dem alle unntatt Pats one, synes han virker litt overlegen å liker heller ikke tekstene hans. Men Ormstunge derimot... DRIT BRA!

Sitat av Arobo Vis innlegg
Mye av det nevnte over, samt tungtvann og klovner i kamp er bra.

Men hva med svensk rap? Mye bra på andre siden av grensa. X.E, Ant Wan, Einar, K27 osv. Også er det jo lite som slår Stockholm city av sinan på maks en sen lørdags kveld!
Vis hele sitatet...
Er ikke no fan av svensk/dansk rap unntatt noen FÅ amerikanske, som fks Eminem
Sist endret av Speedfrik; 5. juni 2019 kl. 15:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skolekorps
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Jaa9, Onkl P og Dirty Oppland
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei hå!

Joddski
Rsp og thomax
Kompani 69
Musti
Hålogalandslaget
Arif
Mats dawg
Dingo d
Deif
Jonas v

Og mange fler er å finne ��
^ Spotta nordlendingen.

Join norsk rap discord for diskusjon og semi-jevnlige oppdateringer på norsk rap:
https://discord.gg/DsedQ2t
Martin Massiv synes jeg er selvskreven her, veldig god på tekst og har ofte beats som matcher. Jeg synes skeezgjengen er fete, men jeg skulle bare ønske de kunne gjøre litt mer ut av låtene sine. Hadde de gjort det hadde de blitt enda større.

Ivan Ave er en annen norsk rapper som gjør seg gjeldende i mengden og han er den beste vi har som rapper på engelsk, dog han gjør også noen låter med Tøyen Holding under navnet Ivar strå.

Doni mula er også fet, en norsk gangsterrapper som faktisk er tidvis rå på tekst og alltid rå på delivery, en av norges feteste flows etter min mening.


Utenom det har mye allerede blitt nevnt. Joddski og Dirty er selvskrevne, det samme med Don Martin. TP Allstars like så, men de rapper også på engelsk. Alt jeg kunne komme på i skrivende stund.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Vågsbygd Handy
Gammel skit
Mer gammel skit

begynner å bli dritt lei av slott og drager men fikk høre soppen varer i åtte dager
Vis hele sitatet...
Sist endret av Bothrops; 11. april 2020 kl. 16:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Doni mula
Svensk men fortsatt sinnsykt bra : ODZ (alle collabs med frej larsson er bangers)
Pappaisjappa
Arif
Yung smul
Sist endret av allgood; 11. april 2020 kl. 16:13.
Apollo
Jonas V
Fl3x
Angelo Reira
Sushi x Kobe
Daniel Obede
Vaulars gamle shitt
Klovner i kamp har mange gems
Enemy of the snut
Oter
Jørn Jeezy (tidligere Jay)
Paws
Get Some
Onkl P
RSP & Thomax
Kompani 69
Endless
Shitrich
Mats Dawg
Enkidu
Vinni
Diddaboy
Herreløse
Kjartan Gaulfossen
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Vågsbygd Handy
Gammel skit
Mer gammel skit

Vis hele sitatet...
Når først vågsbygd handy er nevnt må man jo i samme åndedrag nevne Hemmelig Sekt.
https://www.youtube.com/watch?v=IdNk-qNCOyA
Dårlig Vane.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av allgood Vis innlegg
ODZ (alle collabs med frej larsson er bangers)
Vis hele sitatet...
Vet at tråden handler om Norsk rap, men ODZ og Larsson er et nytt nivå i mine ører. Har bumpa de konstant i månedsvis. Aldri funnet noe rap som er så gøy og godt produsert.
Albin Myers & ODZ - PO PO PULL UP
Denne har fått meg opp å hoppe i det siste
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Vet at tråden handler om Norsk rap, men ODZ og Larsson er et nytt nivå i mine ører. Har bumpa de konstant i månedsvis. Aldri funnet noe rap som er så gøy og godt produsert.
Albin Myers & ODZ - PO PO PULL UP
Denne har fått meg opp å hoppe i det siste
Vis hele sitatet...
BARNEVÅRDSCENTRALEN er i mine øyne en av de beste albumene i skandinavisk rap-historie.
Men uten Young earth sauce (produsent/beatmaker) hadde det ikke vært i nærheten så bra som det er nå. Syntes han burde få mye mer annerkjennelse en det han har fått til nå
Sist endret av allgood; 13. april 2020 kl. 21:47.
Viking_Death_rap.exe er noe jeg ønsker å hate men greier ikke.

I E DIN PAPPA
Kenneth Engebretsen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Bad Spit
Ben Baller
Moqi
Knowledge is power
Madrox's Avatar
22 4
Good old old school, Tommy tee å tp allstars, warlocks! Noe av det beste av norsk hip hop spør du meg. «Takin ova» «city soldier» «crossing borders» «medallions» « dream on» +++ , av nydagens synes jeg Mads veslia får for lite cred����x♂️
Sist endret av Madrox; 30. april 2020 kl. 04:02. Grunn: Suppplere
Bad spit
Trond wiger
Ormstunge
Jeg kan ikke se hverken Andivalent eller Labrotter.
“Brann” & “Kontroll» av førstnevnte er vanvittig bra, «Kontroll» hadde vært åpningslåta hvis de lagde film om Nff; «Metaldetektor, alle biler stansa, full strip search det er bare å løfte balla, la bikkjene få sniffe litt på dere alle samma, det er full kontroll baby, full kontroll».

Labrotter’s «Katakombe», «Gått meg vill», «Korta på bordet» og «Pastiller i pastell» er bra.

Tonna brix sin «Slesk» er også nice

Denne her er også kul! Musikkvideoen er også rå; https://youtu.be/ng6ycIpiYEs
Sist endret av Deceptive; 30. april 2020 kl. 06:02. Grunn: Glemte ei låt
herreløse.
onkl/dirty, vinni, tungtvann osv er vel også verdt å nevne, men..