Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2019
Har gått lei de gamle spillene mine på 3DSen og lasta ned litt forskjellige demoer. Kom over Pokemon Sapphire Blue eller noe sånt, og til min overaskelse var det jo faktisk veldig underholdende (var sikker på at det kun var gøy for 7 år gamle gutter :P ).

Men så er spørsmålet, hvor begynner jeg? Hvilket spill til 3DS er først i rekka? Eller er de uavhengig av historie så jeg kan begynne på hvilket som helst?


Og hvordan er disse spillene, får ikke akkurat fullt utbytte av en demo. Er det endel timer underholdning eller går man fort lei?
Start med hvilket som helst, historiene er enkeltstående. Gjør bare oppmerksom på at spillene kommer i par (for 3DS: X/Y og Omega Ruby/Alpha Sapphire) som har mer eller mindre samme historie, bare med et par forskjellige pokemon og en egen legendarisk en.

Ville kanskje ha valgt X eller Y først enkelt og greit fordi de er litt billigere enn ORAS, men det er helt opp til deg. Kan jo også spille de for DS på 3DSen.

Er også enig i at de ikke bare er for barn.
Hobby's Avatar
Trådstarter
Sweet, da skal jeg stikke innom Elkjøp og Game Stop og se hva de har
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Er ikke helt sikker jeg heller.Men tror ikke det spiller noe roller hvilket du begynner på.

Men jeg mener att Pokemon X/Y er det beste du får til 3DS, bedre en sapphire/ruby. Kjøpte Pokemon Y.
Det er meget mange timer bra underholdning, jeg mangler 3 runder med å slå "gym" masters før jeg har runda det og er langt i fra den yngste gamer. Har rundt 180 forskjellige pokemon's.

Pokemon X/Y= 32 timer underholdning. (og bedre reviews)
Pokemon Sapphire= 24 timer.
Iflg: howlongtobeat.com
Sist endret av Alphanio; 30. april 2015 kl. 09:08.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Pokemon X/Y= 32 timer underholdning. (og bedre reviews)
Pokemon Sapphire= 24 timer.
Iflg: howlongtobeat.com
Vis hele sitatet...
Er det ikke mer å gjøre i nymotens pokemon spill? Husker tilbake til pokemon, red/blue, Yellow: Special Pikachu Edition (som jeg har og spiller enda) og silver/gold ikke minst, hundrevis av timer med moro i hvert spill
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av mo66y Vis innlegg
Er det ikke mer å gjøre i nymotens pokemon spill? Husker tilbake til pokemon, red/blue, Yellow: Special Pikachu Edition (som jeg har og spiller enda) og silver/gold ikke minst, hundrevis av timer med moro i hvert spill
Vis hele sitatet...
Joda, nå snakker vi kun om en kjappt igjennom "main story". Red er omtrent like langt på samme liste. 181 timer + om du har tenkt å fange alle
Til 3DS finnes det flere generasjoner med Pokemon-spill.

Først ut har man de som originalt kom til vanlig DS også, og her har man Diamond/Pearl/Platinum. Dette er alle gode spill, men jeg ville valgt Platinum som kom ut et år senere, og har litt ekstra snadder i forhold til de to andre. Neste generasjon er en remake av Silver og Gold (2. generasjon) HeartGold og SoulSilver. Nest ut er Black/White, og deres direkte oppfølgere Black 2 / White 2. Black/White er gode spill, men ikke kjøp nummer 2 før du har spilt eneren.

Neste generasjon derfra er X og Y, som er de første to spillene som 3DS (men alle DS-spill kan fint spilles på 3DS uten 3D-funksjonen). De to nyeste utgavene er remakes av tredjegenerasjon (Ruby og Sapphire) kalt Omega Ruby og Alpha Sapphire.

Hvem skal du velge? Tja, det er egentlig litt opp til deg selv. De nyeste utgavene har så klart 3D-funksjoner og litt bedre grafikk, men egentlig er alle sammen gode valg for førstegangsspillere. Selv hadde jeg nok gått for Omega Ruby eller Alpha Sapphire, da det ikke virker som disse er noe særlig dyrere enn de gamle spillene, med mindre du finner et godt bruktkupp på en av de andre.
Hobby's Avatar
Trådstarter
3D bruker jeg ikke, får fort vondt i hodet med den aktivert. Grafikkmessig er jeg også veldig enkel, jeg vokste opp med Jones in the fast lane og Maniac Mansion :P

Så om man ser bort fra grafikk og 3D-funksjonen, har spillene samme type gameplay, birdview og kampsystem?

Takker for svar så langt, skal ut og reise MYE i vår/sommer og kommer til å ha mye dødtid på flyplasser så blir nok handel av et par-tre spill ihvertfall
Sitat av Hobby Vis innlegg
Så om man ser bort fra grafikk og 3D-funksjonen, har spillene samme type gameplay, birdview og kampsystem?
Vis hele sitatet...
De nye spillene til 3DS har en mer 3D-look, selv uten 3D-effekt på, mens alle spillene under der (generasjon fem og lavere) har mer eller mindre samme fugleperspektiv.

Kampsystemet er mer eller mindre der samme den dag i dag som tidligere. Du har fått en ny type, megautviklinger og noen forandringer i styrker/svakheter mellom de forskjellige typene i generasjon seks, men utover det er det det samme spillet de kom med for første gang på 90-tallet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenkte å blåse liv i denne tåden igjen.
Har alltid hatt lyst til å spille Pokemon på en håndholdt konsoll. Hvilken konsoll får man best opplevelse av Pokemon?
Takk for svar =)
Sitat av MrHomme Vis innlegg
Tenkte å blåse liv i denne tåden igjen.
Har alltid hatt lyst til å spille Pokemon på en håndholdt konsoll. Hvilken konsoll får man best opplevelse av Pokemon?
Takk for svar =)
Vis hele sitatet...
3ds uten tvil, hvilken størelse og den nye eller gamle er opp til deg. Både x/y og oras er fantastiske imo
Sitat av Sandertn Vis innlegg
3ds uten tvil, hvilken størelse og den nye eller gamle er opp til deg. Både x/y og oras er fantastiske imo
Vis hele sitatet...
Eller Gameboy Color og Gameboy Advance, med alle de gamle pokemon spillene ^^