Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 16474
Vell, først og fremst vil jeg si at jeg er ingen "erfaren" hasj røyker.
Har prøvd det 10-15 ganger i løpet av noen måneder, men nok om det.

Her om dagen var jeg på fest drakk sprit og ble full som bare heia, kvelden gikk å jeg drakk mer og mer. Da festen endte var jeg for rusa til bare å gå legge meg, var for rastløs rett å slett.
Av en eller annen grunn bestemte jeg meg for å prøve å røyke meg stein mens jeg var full, hørt noen rykter om at dette skal være ganske effektivt.

Jammen stemte ryktene for engangs skyld, jeg blei så på trynet at... ja ting blei bare helt sykt, hele rommet mitt begynte å snurre, kroppen føltes som var glovarm, plutselig begynte jeg å le noe sykt, tårene rant og de føltes som is. Ja, rett å slett blei trippen helt vill med Alkohol.

Det jeg lurer på, Er det noen andre freakere som har fått slik forsterket tripp med Alkohol og Hasj?
Sist endret av Edited; 26. august 2010 kl. 22:38. Grunn: Topic-navnet var litt missledende, beklager det.
Ja, svært vanlig. Weeden og alkohol i en mix er ganske knock-out
Ja, jeg får det. Jo fullere jeg er når jeg tår en ljå, jo mer fucka blir jeg. Blir jeg riv ruskende, så får jeg noe alla samme følelse som deg med varme i kroppen, men først og fremst blir jeg helt ufattelig svimmel og rommet går rundt meg. Da må jeg bare legge meg ned, og akkurat i det hodet legges helt ned mens svimmelheten er som verst, så føles det ut som at tyngdekraften fortsetter å dra meg nedover sakte men sikkert i lang tid..!

Så sovner jeg...
Røyk før du begynner å drikke, det er mye bedre. Sånn er det for meg ihvertfall.
Nei når jeg er relativt drita, og tar et par drag av god shit så ender det med at jeg spyr og blir ekstremt dårlig :P
Kommer veldig an på mengde inntak av begge stoffer her. Det er min erfaring i hvert fall. Jeg kastet opp første gangen jeg blandet, men da røyket jeg mye med alkohol i blodet.

Du blir i hvert fall mye fortere full hvis du tar deg en fjon før du begynner på alkoholen.
Jeg har samme erfaringer som tafsern, med enkelte modifikasjoner av ymse art.
Feks. at jeg et fåtall ganger har blitt så stein at jeg ikke har klart å få frem et ord.

"Hey... Kompis.." *puster ut røyken og prøver å sende bongen til meg*
- Snøft.. * Vifter bare avvisende med hånda *
Karusell!

Synes ikke rusen er så morsom, sovner som regel etter kort tid..
To ord: No Control ...
NFFs husbedreviter
Karusell sier noen, jeg kaller det "berg og dalbane". Har gjort dette et utall av ganger, og som noen sier, så kommer det ann på hvor mye man røyker/drikker pluss hvilken rekkefølge.
I tillegg, så er en stor faktor hvor mange ganger man har blandet i det siste.
Hadde perioder hvor jeg røykte hver dag, og når helga kom, så drakk jeg som bare det både fredag og lørdag, og etter noen uker sånn, så var ikke formen der med mindre jeg hadde hatt noen trekk.
Så vil si at toleranse er det magiske ordet her.

Også vil jeg jo legge til at "hasjspiel" er noe av det mer vanlige som finnes
Edited's Avatar
Trådstarter
Sitat av Looring Vis innlegg
Røyk før du begynner å drikke, det er mye bedre. Sånn er det for meg ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Det må jeg teste ut

Først Bongen så Spriten, haha, høres bare utrolig bra ut!
Sitat av Looring Vis innlegg
Røyk før du begynner å drikke, det er mye bedre. Sånn er det for meg ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Synes ikke noe serlig om dette heller. Jeg pleier å bli så sliten og trøtt etter bare 4 øl. Sitte å gjespe på fest er ikke noe festlig.
Etter egen erfaring drikker du en del tregere etter inntak av cannabis, derfor blir rusen mye lettere å kontrollere og du vil hele tiden kunne justere lettere, enn hvis du røyker etter du har drukket en del.. da kan ting komme litt brått på =P
Personlig så elsker jeg å fyre i fylla. Skal faktisk samles en hel gjeng stonere hos meg i kveld, hehe.
Det vi pleier å gjøre, er å vorse til vi blir småfulle, og så ender vi alltid opp rundt bøtta Vi røyker som regel ikke før alkoholen, da blir vi bare alt for sløve for fyll. Er så mye lettere å fortsette å drikke når du først er påvirka.
Råder folk til å holde seg til øl etc. hvis dere skal røyke en del, har sett flere(inkludert meg selv) som blir alt for fucked og bare må legge seg ved inntak av sprit.
Husker første gangen jeg røyka når jeg var full. Klarte ikke å fokusere på noe som helst, tryna nesten for hvert skritt jeg tok, og alt var utrolig spaca. Nå som jeg er vandt til det er det alltid utrolig festlig, hvertfall når jeg har så utrolig mange gode venner å dele opplevelsen med
Sitat av Beis Vis innlegg
Synes ikke noe serlig om dette heller. Jeg pleier å bli så sliten og trøtt etter bare 4 øl. Sitte å gjespe på fest er ikke noe festlig.
Vis hele sitatet...
Samme her. Får aldri lyst å drikke om jeg starter med ljå :P
Sitat av penelope Vis innlegg
Etter egen erfaring drikker du en del tregere etter inntak av cannabis, derfor blir rusen mye lettere å kontrollere og du vil hele tiden kunne justere lettere, enn hvis du røyker etter du har drukket en del.. da kan ting komme litt brått på =P
Vis hele sitatet...
Akkurat. Det skal veldig lite alkohol til når man er høy, en av de første gangene merket jeg alkoholen etter bare en øl. Klarer man å beherske seg og få en fin balanse, kommer du til å ha tidenes party mood!
Sist endret av Looring; 27. august 2010 kl. 09:42.
Velger å quote meg selv, siden jeg skrev om dette for ikke så lenge siden.

Og vil bare legge til at å røyke cannabis når man er full, er stort sett alltid overkill, det blir ganske enkelt for mye, i hvertfall for min del. Det kan bli din verste opplevelse og du vil kunne føle deg dårligere enn du noen gang har gjort tidligere, men så kan det også være at du bare sovner veldig fort (noe som ikke er uten risiko, da man kan kaste opp i søvne å bli kvalt).
Sitat av methewall
Hasj og alkohol

Siden det er så mange som lurer på hvordan det er å blande hasj og alkohol og siden mange får sitt første møte med hasj på en fest der alkohol allerede er inntatt, tenkte jeg at jeg skulle dele noen erfaringer.

Det er for de fleste en dårlig ide' og blande hasj og alkohol, snakker ut fra egen erfaring, men det er selvfølgelig avhengig av hvor mye man får i seg og hvor "dreven" man er.

Alkohol gjør seg best alene, det samme gjelder hasj, så sant du ikke ønsker å bli dårlig.
Første gangen jeg (som 19 åring) prøvde hasj, var på en fest der jeg hadde drukket ca. en halv liter 60% hjemmebrent, trakk flere trekk ut av bakhodet på en munk (budda-vannpipe). Pink Floyd spilte i bakgrunnen og alt var en liten stund drit fett, etter en liten stund begynte rommet å snurre ukontrolert. Jeg begynte å bli kvalm/svimmel av all snurringen og famlet meg inn på badet, hadde problemer med å ha øynene oppe, for da snurret alt ut av kontroll, famlet meg fram til og åpnet et vindu, da jeg tenkte at luft sikkert hjelper. Kastet opp flere ganger ut av vinduet, det roet seg litt så lenge jeg holdt øynene igjen, jeg fant derfor ut at jeg ville skru av lyset. Føler meg fram og går/kryper i retning av badedøra for å finne lys bryteren, finner døra treffer dørhåndtaket, døra går opp, jeg må lukke døra tenker jeg, åpner øynene ser døra og alt rund meg snurrer, får lukket døra, men må kaste opp, føler meg fram til det jeg tror er vasken, tømmer magen, for så å åpne øynene og stirre rett ned i vaskemaskinen. Jeg flytter meg så et lite skritt til venstre og kaster opp videre i vasken (utslagsvask).

Etter en halvtime-times tid roer det seg litt, så jeg bestemmer meg for å gå å legge meg, men må om litt løpe ut for å kaste opp mer.

Har ved flere anledninger blandet hasj og alkohol, blir nesten alltid dårlig, så derfor holder jeg meg til enten hasj eller alkohol, ikke begge deler sammen. Nå er det selvfølgelig veldig individuelt hva den enkelte tåler og liker, men jeg anbefaler å ikke blande hverken hasj eller alkohol med andre stoffer, dette fordi både alkohol og hasj har en tendens til å forsterke effekten av det du allerede har fått i deg, noe som i de fleste tilfeller fører til at du blir dårlig eller bæder

Om du har bestemt deg for å prøve hasj, ikke gjør dette på en fest der du allerede har fått i deg en god porsjon alkohol, det ender gjerne med at du blir skikkelig dårlig.
Om du først skal ta skrittet med å røyke hasj, finn ut mest mulig på forhånd les på forumet og nettet, finn ut så mye som mulig i forkant. Ikke bare kast deg ut i det på en fest, det ender sjelden bra.

Både hasj og alkohol er rusmidler man bør ha stor respekt for, det at alkohol er lovlig gjør ikke dette til et ufarlig stoff og selv om mange sier at hasj er ufarlig, stemmer ikke dette. Det er ikke alle som tåler å drikke eller røyke og svært få tåler kombinasjonen av disse uten å bli veldig dårlig. Og selv om den fysiske avhengigheten av alkohol er mye sterkere enn med hasj, er det en nevneverdig fare for psykisk tilvenning av hasj, du får også en viss fysisk avhengighet av hasj, selv om denne ikke er på langt nær like ille som ved alkohol-misbruk

Så ta et råd fra en som har holdt på en stund, rusmidler er ikke noe man bør "leke" med, har man først prøvd noe en gang er sjansen stor for at man gjør det igjen. Ikke bland alt mulig, selv om du hører om andre som har gjort det og synes det er drit fett. Vi er alle forskjellig og det som funker for noen, kan være et helvete for andre.

Ikke ha det så travelt med å teste forskjellige ting, bli i hvertfall voksen før du tar skrittet, for det kan godt være at det er nettopp du som er en av de som får et rusproblem.

Hilsen MeTheWall
Vis hele sitatet...
Sist endret av Veggen; 27. august 2010 kl. 13:19.
Selv synes jeg ikke hasj er noe særlig å bruke når man skal eller er på fylla. Som folk sier, røyker jeg før fylla er jeg ganske slapp når fylla starter og jeg kommer ikke i noe festhumør. Jeg har ikke sånn kjempeork til å drikke og alkohol smaker heller ikke særlig digg.

Røyker jeg når jeg er full eller drita blir rusen veldig kraftig. Jeg får som regel alltid karusell, spyr og blir dårlig, kroppen blir tung og jeg vil legge meg. - Helt vanlig.
generelt tips er å røyke litt før man drikker, komme i humøret og se an på humøret om du ska røyke/drikke mere, er vel en generell regel innen alkohol og vil jeg si men når du får kontroll over dette og klarer å være i "godhumøret" hele kvelden så er det greit digg. bare å få kontroll på hva du tåler av shit/alkohol!
Synes det er helt topp!
Beste festene er de hvor du kan sitte på et forspill med mye hasj og en six pack med øl.
For meg er det igrunn et must på enkelte fester hvor det bare blir alkohol blir det alt for mye! røyker man kontrolerer man alkoholen som en konge og formen er upåklagelig hele kvelden!
Sist endret av mårnings; 27. august 2010 kl. 17:31.
Cannabis og alkohol synes jeg er prima vare. Jeg tror at mange av tilfellene hvor folk blir dårlig av å røyke når de er drita fulle er overdosering og nikotinsjokk, tar man det rolig istedenfor å fyre løs med et apehves så mener jeg at det skal godt gjøres å bli dårlig.

Har selv vært rundt mye fulle mennesker som har røykt, både erfarne og uerfarne, og de gangene vi har fyrt opp chillum og bonger har det som regel endt opp med at folk blir dårlige. Folk har en tendens til å bli kjepphøye på røykingen når de er på fylla og røyker derfor alt for mye for den formen de allerede har.

Jeg har derimot vært på utallige nachspiel hvor det har blitt røykt en del jointer, og ikke en eneste en har blitt dårlig. De som går over på bongen etter en spliff blir som regel heller ikke dårlig, noe som jeg innbiller meg at kan være relevant (hurtig stigende rus = ?)

Når man lærer seg å ikke kjøre overkill (eller venner seg til det) så er cannabis og alkohol en god blanding for mange. Fordelen er at man blir utrolig mye mer stein og for min del så forsterkes også de psykedeliske effektene. Personlig så elsker jeg "the spins", som noen her sier de har problemer med, men jeg har heller aldri fått det i noen alvorlig grad, så jeg kan ikke uttale meg for mye om det. Er du typen som foretrekker å være høy og faktisk klare å ha en meningsfylt samtale med noen, så anbefaler jeg ikke cannabis og alkohol.

Uerfarne bør ta det rolig uansett, for marginen for å gjøre feil her er smalere enn når man røyker cannabis i edru tilstand.
Det beste må vel være å røyke FØRST! Iallefall for min del.
Pleier ta et par bongtrekk/jointer på vors + alkohol såklart, men da merker jeg bedre hvor mye alkohol jeg kan hive i meg før det sier stopp. Så topper jeg det hele med et par jointer i bh'n som jeg går ut for å røyke mens jeg er på byen da er kvelden bra! Men det er en veldig tung rus......
jeg var god i formen etter en del sprit i går. så var det noen som dro opp en joint, og tok et par gode trekk.
hjerterytmen min gikk opp noe sykt(følte jeg da) og det gjorde meg stressa. så da var den dårlige turen i gang. jeg ville bare være helt alene, så jeg kasta mobiltelefonen i do, og la meg til ro i dusjen med vannet på. etter å ha spydd utover hele dusjen, sovna jeg og våkna opp der i dag morges.
tror jeg holder meg unna slike saker fra nå av
Var litt brisen og stein engang, Husker lite, Men husker at jeg ble _veldig_ fjern. Gøy var det hvertfall
Sitat av moret Vis innlegg
Ja, svært vanlig. Weeden og alkohol i en mix er ganske knock-out
Vis hele sitatet...
Hehe, tja på kort sikt så forsterker de 2 hverandre, ofte vil barn av alkoholikere bli hasjrøykere, og barn av hasjrøykere bli alkoholikere. Hvorfor? Fordi etanol og THC er motpoler i kjemibalansen i kroppen.
Første gangen jeg tok hasj og alkohol samtidig ble jeg utrollig svimmel og dårlig. Jeg spydde og sovnet med en gang jeg la meg nedpå! faktisk noe av det værste jeg har vært med på
Første gangen jeg skulle prøve alkohol med cannabis gikk glatt, men jeg hadde røyket før jeg begynte å drikke, men rart nok så merket jeg egentlig ikke så mye til alkoholen, men nå var jeg ganske '' Høy '' også.
Haha. Prøvde det igjen i går, bare denne gangen tok jeg først røyken så spriten (60%).
Gikk ikke helt som planlagt, alt var greit fram til jeg tok min 4 shot, da sa det bare kapyyyysj så sov jeg som en stein, haha
Det kan være veldig behagelig om man ikke er totalt shitings. Om jeg derimot er totalt shitings ender jeg ofte med å røyke litt vel mye. Resultat: Mat og sov godt.

Så det handler vel bare om å ha litt kontroll.
Å røyke mens du drikker fungerer relativt dårlig i mitt tilfelle. Surrer rundt uten å skjønne noe som helst i 30 min før jeg ender opp på kne foran toalettet.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg kan jo fortelle om mine erfaringer med dette.

Jeg er veldig følsom for nikotin. Jeg festrøyker en del, men hvis det blir for mange sigg i løpet av en kveld så får jeg noe som mest sannsynlig er nikotinsjokk. Blir kvalm og kaldsvetter. Har jeg da inntatt alkohol i tilleg så ser kvelden mørk ut.

Men helga for 2 uker siden var det helt jævlig;
Jeg hadde drukket en del sprit, og var egentlig i veldig god "fylleform" om jeg skal si det sånn. I fylla flyr jo siggen også rimelig fort, så det ble mange. Etterhvert kjente jeg at det bikka over med for mye nikotin, så jeg slutta med røyken for kvelden. Så kom en kompis bort til meg å ba meg bli med litt vekk fra eiendomen for å ta et par joints. Disse var rulla med tobakk og brunt, og det fungerte helt ok. Men etterhvert så slo en utrolig kvalme til, og jeg ble bare nødt til å spy. Jeg fikk ikke fri fra spying resten av kvelden, og hadde det altså helt jævlig. Noe må ha gått utrolig galt!

Det blir hyttetur i helga, med 25G på 6 pers. Holder meg til bongen!
Sist endret av daimeno; 3. september 2010 kl. 12:18.
Spliff i fylla er noe av det beste. Sjelden det går dårlig for min del, heller alkoholen som fucker opp. Hjelper som faen på fyllesjuken dagen etter også!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Å drikke og røyke samtidig kan være både en fantastisk opplevelse og helt forferdelig. Sitte i godt lag med gode kompiser, en grønn jonas og noen glass god rødvin er helt perfekt. Å drikke seg stupdritings for deretter å røyke en feit bong med tørroc på et slapt nash derimot er ikke noen god opplevelse.

Følelsen av gode grønnsaker og vin sammen er ubeskrivelig. Alle inviteres herved til å ta del i opplevelsen
Jeg har røyket meg et bongtrekk før jeg har begynnt å drikke noen ganger. Det fungerer utmerket. Å drikke først, for så å røyke blir som oftest søl.
Vi var 3 kompiser som røyket bong på nachspiel. Etter 15min gikk førstemann ut og spydde, så gikk jeg ut å spydde, og før jeg fikk komme meg inn igjen kom siste mann spurtende ut og spydde. Ikke en behagelig opplevelse.


Å røyke når du er fyllesyk gjør underverk.
Sist endret av itZsaiN; 15. september 2010 kl. 15:51.
Vel, fant grensa mi på 1 captain morgen 0,7 l og 2 gram pot, jeg blacka og våkna av at jeg hadde blitt pranka (såpe i øret og ansiktet). Våkna dagen etterpå hjemme i senga mi med en kompis på siden av meg. Begge var vist helt på tryne og vi hadde krøpet inn vinduet til soverommet mitt siden vi ikke fikk opp døra på morgenkvisten en gang.
Flassa som et helvete i ansiktet i en uke etterpå på grunn av såpa som jeg hadde ligget med i ansiktet i uviss tid.
hehe, Fylla har skylda ^^

6-8 pils og en liten spliff eller to går veldig bra men ei hel flaske sprit og x antall bong trekk, splifs og piper funker dårlig! hele verden blir borte under føttene på meg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg greier selv ikke å drikke alkohol uten og ta meg en jonas eller to, som regler blir det en i timen. Alkohol i seg selv gir meg ingenting hvis jeg ikke har litt shitt blandet sammen
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
To pils går greit, men noe særlig mer gjør faren for å grønne særdeles tilstedeværende. Ubehagelig!
Foretrekker de hver for seg, selv om fristelsen for å ta en jonas blir veldig stor når jeg har drukket (men dog ikke vice versa). Blir bare ekstremt slapp hvis jeg blander de, og får ikke rusen på samme måte som jeg gjør hvis jeg røyker edru.
feiende flott sammen.. har du problemer med hjertet eller no slikt nei...
god combo imo
Av alle droger og turer jeg har begitt meg ut på, har den saftige knock-outen vært hasj og alkohol. Slår aldri feil, jeg blir like dårlig hver gang. Hasj er et suverent rusmiddel, med eller uten annen vare, men ikke alkohol..for min del i alle fall.
må ikke glemme at alkohol også er et rusmiddel nå da folkens..
En nydelig kombinasjon bare forholdene er riktig.
Vil ikke ende opp å spy i en halvtime i strekk fordi du har fått oppheng i det
Røyke litt når du er godbrisen også drikke litt etter du har trekt.
Må alltid drikke etter jeg har røyka hvis ikke blir det bædings.
I det siste har jeg blandet rusmiddlene veldig hyppig, og nå har det blitt til at jeg sitter og røyker og drikker samtidig til tider. Elsker kombinasjonen og er nok kanskje litt svak ovenfor den. For meg som har høy cannabis toleranse slipper jeg heldigvis denne karusell følelsen, jeg får en litt mere euforisk og avslappet men samtidig gira feng uten særlig bivirkninger. Men alkohol toleransen min er vel standard, så det blir som regel øl da, jeg liker det best uansett. Her for litt siden shotta vi tequila og drakk pils, så tokk vi ett par trekk, husker nesten ingenting av kvelden.