Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 13519
Her har dere en liste av de 10 låtene som majoriteten har nominert fram. Med tillagt informasjon lagt til for å sette noe i et perspektiv (slik jeg ser det fra min side).

Jeg legger også ved lenke til låtene. Tenkte å føre med en poll, men jeg knota den til.

1. Kobojsarna - Jag Vet Att Du Vill Ha Mig
En låt fra svensktopparna, som viser seg å slå an blandt ungdom og ikke minst russen i år. Den er av de nyere låtene som ligger på denne lista, men kobojsarna hadde tross alt russelåten i fjor - dobbel seier har man vært borti før, så for all del.

2. Maskinen - Alla Som Inte Dansar Är Våldtäktsmän
Hjølpes, jeg vil heller være en våldtäktsmän enn å må høre på denne dag ut og dag inn i russetiden. Jeg vet det er frivillig å høre på musikk, men russelåta blir garantert spillt mye - uansett.

3. Alex Gaudino - Destination Unknown
2004 anyone ? Låta er så ripof av alt som har med Eminem-remixene (Ja, dere hørte meg). Det er drunkenmonkey (med calabria) i ny form og farge; altså i en musikkvideo med halvnakne jenter som spiller saxofon

Se den her.

4. Basshunter - Now You’re Gone
Ymze å se / høre boten anna på nytt som russelåt, bare i (som nå skjer med årets russelåtvalg) nye farger, eller nytt språk. Meningen med låten er vasket bort, alt for å tjene penger.

5. David Guetta - Love Is Gone
Electro style, det er fanzy. Har faktisk ikke noe negativt å si, annet enn at det er noe man (hvertfall jeg) fort blir lei av.

6. Red Divaz - 19
PUT YOUR ASS, IN THE AIR!!! De orket ikke å bruke egne synther en gang, DET er tragisk imo.

Se den her, og sammenlign med orginalen.

7. DJ MTG - 6 Little Eggs
Det var en vokalpakke som ble gitt ut, det er ikke noe "orginal" av denne. eJay kompilering av russelåt? Jeg sier ikke mer.

8. Sunblock - Baby Baby
Electro igjen, bare... lets party like its 1995.

Corona er da være en slager fra oppveksten.

9. Madcon - Beggin’
Låta er da fengende den, hadde vært kult med en nesten-verdt remake av en 60 låt som russelåt. Creds til Frankie Valli and the Four Seasons

Orginalen finnes her.

10. Lightstorm - Nå Er Vi Russ
Jeg missliker vokalen min, kunne trengt kvinnelig en : >
Hurtig arbeid, men det er hvertfall orginalt.

(Hvis noen lurer på hvorfor jeg er nominert, så er det nok grunnet et godt arbeid med å reklamere)


Edityo: Brukte noen forsøk på å rette opp alle lenkene, slik at det ble mer system i rotet. Og ja, listen er sortert etter rangering (kan såklart endre seg før starten av Mai.)

Du kan se listen og evt. stemme selv (hvis du er russ) her.
Sist endret av dosky; 2. april 2008 kl. 02:48.
Better than thou.
Den mest orginale er i hvert fall Alla Som Inte Dansar. Perspektivet ditt er ... vel, at det er biased er helt sikkert.
Sist endret av Carlo; 2. april 2008 kl. 02:48.
Hva skjedde med my boobs are ok? Og den siste der er faen meg langt fra orginal Er jo Basshunter på norsk.

Russelåten når jeg var russ... Gigi D'gastino eller hva den hette... Tider det..
Sist endret av hyys; 2. april 2008 kl. 02:50.
Må nesten si at jeg synes 'Kobojsarna - Jag Vet Att Du Vill Ha Mig' passer seg best.
Hørt de fleste av de fra før, må dog si at '6 Little Eggs' er fet også i rett versjon. Den du linket til blir for kjedelig som du antyder.

'Våldtäktsmän' er også en god konkurent, orker bare ikke høre den sangen mer nå, seriøst. Den har blitt spilt overalt hvor jeg har vært, den siste evigheten.
Sist endret av Volch0k; 2. april 2008 kl. 02:53.
Sitat av hyys
Og den siste der er faen meg langt fra orginal Er jo Basshunter på norsk.
Vis hele sitatet...
Jeg baserer orginaliteten på grunnlag av egne idéer og 0 sampling. Jeg gjør alt selv og står for det jeg har gjort. Om jeg evt. skulle sample noe, så gir jeg dem som står for produktet all æren.

Edityo: Kan legge ved at det er forskjell på innflytelse og copypasta av andre artister. Alle har innflytelse; enten det er andre artister, naturen eller syretripper man henter det fra.

Det kan virke som en litt dobbel moral på dette grunnet Dagen Derpå, men det er en helt annen historie vi ikke trenger å gå inn på nå. Saken er lagt på is, og det er Stian K og Jim som står for den. Har aldri nekta, det bare tok tid før jeg fikk vite om det.

Nuff said.
Sist endret av dosky; 2. april 2008 kl. 02:54.
Dexter da ;¤
Alle som danser... var den eneste som skilte seg litt ut. Love is gone er litt kul til tider, men er lei den ja... etter å ha hørt den 5 ganger. Resten var same shit different name i mine ører.
Sitat av dexter
Vis hele sitatet...

ZOMGZ GIEF MOAR!!!
Vell,hadde jeg vært russ i år hadde jeg stemt maskinen.. kan tenke den tar av på tryvann..
Er det nå man skal være glad for at man ikke er russ?
Å gud bedre. Håper alle produsentene av de låtene dør.

Hadde jeg vært russ hadde jeg mest sannsynlig gått rundt 24/7 med en mp3spiller med egen mp3samling, evt hørselvern.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Glad jeg ikke er russ i år! Ingen av sangene var noe spesielt bra etter min smak.
Maskinen - Alla Som Inte Dansar Är Våldtäktsmän!!!!!!!!
Alle russesanger igjennom tidene har vel blitt nærmes glemt 2 dager etter russetiden. Det skal jo ikke være kvalitet på sangen, det skal være fløyte-lyd og mye bass...
Sist endret av Pagliacci; 2. april 2008 kl. 13:41.
Summer of 69 hadde vært sykt. Latterlig nominasjon. Hadde virkelig forventet å se flere catchy sanger. Og hvor fan ble det av La Di Da? Fuck this, kan like godt bli emo med en gang.
Hehaheahehahe yeah xD Madcon-Beggin' er virkelig ingen russesang.. Og 'Nå er vi russ' suger like mye som når den ble promota her (?) tidligere på året.. Resten går det an å drikke til >.<

Sitat av Scr0tum
Alle russesanger igjennom tidene har vel blitt nærmes glemt 2 dager etter russetiden. Det skal jo ikke være kvalitet på sangen, det skal være fløyte-lyd og mye bass...
Vis hele sitatet...
Du mener Lillehammer bør rammes av en ny DJ-Alligator-periode?
Sist endret av excubated; 2. april 2008 kl. 13:48.
Om det blir Sunblock - Baby Baby, så jubler eg!
Sitat av excubated
Hehaheahehahe yeah xD Madcon-Beggin' er virkelig ingen russesang.. Og 'Nå er vi russ' suger like mye som når den ble promota her (?) tidligere på året.. Resten går det an å drikke til >.<



Du mener Lillehammer bør rammes av en ny DJ-Alligator-periode?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri vært russ og jeg har aldri hørt om DJ-Alligator.
Sist endret av Pagliacci; 2. april 2008 kl. 14:12.
Faen for noen triste alternativ. Går de inn for å finne drittsanger til russetiden?

Samtlige sanger er uoriginal. Jeg er russi år å sangen kan godt være teit, men det finnes grenser.
Myye dårlig musikk ja.Noen som husker russe låta 2003?

Huff kom på det selv, var woodpecker from space.

Flaks vi hadde Steve-O og scooter til å underholde oss
Sist endret av prick; 2. april 2008 kl. 14:24.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg er av samme mening som Tierra: jeg håper produsentene dør av gonoré og brenner i hælvette.
Men på den andre siden må jeg innrømme at rockefoten satte i gang første gang jeg hørte Maskinen - alla som inte dansar
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Maskinen - Alla som inte dansar er faktisk litt fengende i fylla. Men nå har jeg hørt den hver eneste dag i det siste så begynner å bli litt lei. Tilogmed på TG gikk den HELE tiden.
Synes det er morsomt hvordan alle whiner om de nominerte sangene før hver eneste russetid. Så starter festen og alle gir faen.

Når vi er innpå morsomme ting, synes vinklingen din er latterlig Dosky. Alle sangene er seff dritt bortsett fra din? Relativt lav kvalitet blant sangene, men mener din sang virkelig trekker lista ned i dass. Under min (ekte) russetid i fjor gikk jeg svært lei den samme drittsynthen, phaset vokal og sist men ikke minst; teksten.

"NÅ ER VI RUSS, VI HAR DEN FETESTE BUSS VI SKAL DRIKKE FAEN LØLØ"

Poenget mitt er; alle driter i slike lister. Det er DJ'ene på satsebussene som bestemmer hvilke låter som blir spilt i ringene, og de vet som oftest hva som funker. Med andre ord kommer ikke Lightstorm-låta til å fylle ringene.

EDIT: Voldtektsmenn er fortsatt svært mye spilt her i Sverige, ergo slager i Norge i russetiden. Den har kvalitet i det minste, så ikke whine!
Sist endret av Lootfisk; 2. april 2008 kl. 15:12.
Hadde stemt på Maskinen jeg. Greit nok at den gjøre en støvsuger flau over dårlig sugeevne, men faen, har folk bestemt seg for å utelukkende nominere STYGGE russelåter?
Sitat av BuzzR
Vell,hadde jeg vært russ i år hadde jeg stemt maskinen.. kan tenke den tar av på tryvann..
Vis hele sitatet...
Det kan jeg egentlig si meg enig i, men samtidig er den ganske så utvasket nå. Så man må nesten bare se hva som skjer.


Sitat av Tierra
Å gud bedre. Håper alle produsentene av de låtene dør.

Hadde jeg vært russ hadde jeg mest sannsynlig gått rundt 24/7 med en mp3spiller med egen mp3samling, evt hørselvern.
Vis hele sitatet...
Det er tross alt majoriteten som bestemmer utvalget. Så det er nok ikke så mye å skrike over. Og som det er sagt 100 ganger før; smak og behag. Ikke alle blir fornøyde uansett.

Sitat av jOkKeJacKaL
Summer of 69 hadde vært sykt. Latterlig nominasjon. Hadde virkelig forventet å se flere catchy sanger. Og hvor fan ble det av La Di Da? Fuck this, kan like godt bli emo med en gang.
Vis hele sitatet...
Baracuda - Ladida ble jo nominert i fjor etter mye spilling på tg. Tho, kobojsarna vant og låtene glemt.

Sitat av maggis0
Om det blir Sunblock - Baby Baby, så jubler eg!
Vis hele sitatet...
Ehyeiyeiyei! BEIBIBEIBI! Joda, 1995 musikk passer sikkert. Fenger i alle fall like godt som orginalen av Corona.

Sitat av Scr0tum
Jeg har aldri vært russ og jeg har aldri hørt om DJ-Alligator.
Vis hele sitatet...
Dette sier meg at du kanskje ikke har samme musikkstil som majoriteten av russ egentlig har ? DJ Alligator Project - The Whistle Song husker jeg godt fra tiden jeg var elev på grunnskolen. Og det var nok en praktrusselåt med russefløyta gående hele låten istedet for standard basslinje. Tho', jeg likte ikke låten da, og heller ikke den dag i dag.

Sitat av qtex
Faen for noen triste alternativ. Går de inn for å finne drittsanger til russetiden?

Samtlige sanger er uoriginal. Jeg er russi år å sangen kan godt være teit, men det finnes grenser.
Vis hele sitatet...
Du får streike ? Eller kanskje få neste generasjon med russ til å lære av DINE feil. Er så mange som klager på musikken at jeg nesten får litt vondt i meg. At ingen gjør noe før de ser hva som blir nominert. Samle en gruppe og finne en låt å nominere.

Hadde vært awesome med Rick Astley - Never Gonna Give You Up ; >
RICKROLL!

Sitat av AntonSR
Hadde stemt på Maskinen jeg. Greit nok at den gjøre en støvsuger flau over dårlig sugeevne, men faen, har folk bestemt seg for å utelukkende nominere STYGGE russelåter?
Vis hele sitatet...
Dagens russ stemmer vel på det dem liker ?
Hvorfor er 6 little eggs nominert i år? den var jo populær i fjor og burde absolutt vært den offisielle russelåten i fjor. I tillegg er den utgaven av 6 little eggs som det blir linket til her ufattelig slapp og kjedelig.
Driter egentlig i hvem som vinner siden jeg ikke er russ i år, men hvis feks. Madcon blir russelåten, synes jeg synd på de folka som ikke er født med hodet i ræven og faktisk har lyst på en bra sang i russetiden.

PS: åjåjåj jubileumspost
Sist endret av the captain; 2. april 2008 kl. 16:01.
Jeg nominerer diverse av Gigi D'agostino.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Forstår ikke hvor disse nominasjonene og kåringene tar sted hen. Jeg fikk aldri stemme på en låt da jeg var russ. Antar at det foregår i Oslo-området. At låtene blir dårligere og dårligere med årene henger vel sammen med at de blir stemt frem av bygutter som går med pastellfargede klær og fremdeles er fan av diverse boybands. De går vel bananas når de hører noe som dunker og ikke ligger på VG-lista. De ser vel på det som deres sjanse til å være kreative og nyskapende. BSB 4 -> !
Nominasjoner og avstemninger av nominerte låter skjer og har alltid skjedd via www.russ.no

Se http://russ.no/russelaat/
-jeg remaka vocalen din dosky. eller fiksa den. så ekke remixen min her engang

neida
Jeg må si en ting. Av alle "dj's" rundt omkring i verden er Basshunter den VÆRSTE jeg noensinne har hørt! Det svir rett å slett i ørene mine. At det er mulig å lage mer fjortiss-trash trance er for meg helt utrolig. Og ikke minst så har han bare 1 rytme i alle sangene sine. Ta f.eks "Now you're gone" og "Botten Anna". Samme faens rytme med forskjellig tekst. Taper.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Margido, såvidt jeg vet er Now You're Gone bare en nyrelease av Boten Anna for å appelere mer til det engelsktalende markedet.

Forøvrig ville jeg stemt på Maskinen eller Guetta ut av alternativene. Fjortis-dance som russ? Navnet tilsier at det ikke fungerer.
<offtopic>Ryktes at david Guetta er på Lineupen på Sensation White</offtopic>
wtf? David Guetta som årets russelåt? Ok, han har laget MILEVIS bedre saker enn det der. Det der var bare superkommerst i forhold til ting jeg har hørt før.

Coronaripoffen var bare tragisk, og å kalle det elektro viser virkelig hvor lite du kan om den sjangeren, dosky.

Og ja, jeg er enig i at vokalen din stinker. Riktignok skrudde jeg av så kjapt at jeg ikke engang fikk hørt noe mer enn "nå er vi russ", men jeg mistenker at resten av låta også stinker.

Forøvrig - alle russelåter glemt? Tja, når jeg var russ i 97 (ett år for sent, var i statene) var det Barbie Girl (http://www.youtube.com/watch?v=zEzh10_xoqw) som var det nærmeste som kom en offisiell låt, og heldigvis var det bare et år siden Robert Miles kom med One and One, så man kunne høre den en god del også, så det gjorde ting raskt bedre. Noen år tidligere husker jeg at Das Boot (http://www.youtube.com/watch?v=Nwc0shJ2aYc) var sykt populær (russen hadde fremdeles fest på Jordal da, som var rett nedenfor der jeg bodde - så gjett hvor vi var...), men om det var noen "offisiell" låt vet jeg ikke.

Tror i alle fall ikke noen av de to der blir glemt helt med det første.


Men må jo legge til at det varmer et gammelt househjerte å se at det tross alt ikke bare er crappy r&b som gjelder for russen igjen...
Sist endret av atomet; 2. april 2008 kl. 18:50.
Jeg skjønner virkelig ikke hvem som nominerer disse tragiske låtene, blir helt svett.
Alex Gaudino - Destination Unknown, ble jo spilt 24/7 i fjor.

Det året som hadde den beste russelåta må ha vært Dj Aligator - Blow My Whistle, mer passende russelåt fins det ikke.
Haha, låta di ligger på sisteplass på avstemningen jo. Blir nok ikke den i år heller gitt. Hva med å lage noe nytt for en gangs skyld og heller prøve det istedet for å ta den samme låta du har lagd før?

Vet ikke hvem jeg hadde nominert av disse, var omtrent bare crap.

Måtte forresten le litt når jeg leste denne kommentaren på maskin sangen på youtube:
Sitat av jewtube
I can't believe my own eyes! You guys actually LIKE this song! Are you completely retarded or something? Forgot to take your meds? Wtf, you should all have been given the reward of "The worlds most retarded, crappy and shitfaced taste of music". This song is the nr.1 most irritating tune EVER!
Vis hele sitatet...
Sist endret av RayMonk; 3. april 2008 kl. 17:55.
Jeg syns de burde ta med Justified & Ancient av KLF - garantert vinner

(ja, jeg har runda 30)
Sist endret av atomet; 3. april 2008 kl. 19:20.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av atomet
Jeg syns de burde ta med Justified & Ancient av KLF - garantert vinner

(ja, jeg har runda 30)
Vis hele sitatet...
Hehe, satt og venta på at du skulle dra opp den igjen. Virker som om KLF er din løsning på all denne moderne "fjollemusikken"?
Sitat av dosky
3. Alex Gaudino - Destination Unknown
2004 anyone ? Låta er så ripof av alt som har med Eminem-remixene (Ja, dere hørte meg). Det er drunkenmonkey (med calabria) i ny form og farge; altså i en musikkvideo med halvnakne jenter som spiller saxofon
Vis hele sitatet...
Driter i åssen form og farge den har. Den er bra
Sitat av dosky
Ehyeiyeiyei! BEIBIBEIBI! Joda, 1995 musikk passer sikkert. Fenger i alle fall like godt som orginalen av Corona.

Dette sier meg at du kanskje ikke har samme musikkstil som majoriteten av russ egentlig har ? DJ Alligator Project - The Whistle Song husker jeg godt fra tiden jeg var elev på grunnskolen. Og det var nok en praktrusselåt med russefløyta gående hele låten istedet for standard basslinje. Tho', jeg likte ikke låten da, og heller ikke den dag i dag.

Hadde vært awesome med Rick Astley - Never Gonna Give You Up ; >
RICKROLL!
Vis hele sitatet...
1: Nei - dette er en latterlig dårlig kopi av en i utgangspunktet så som så sang
2: DJ alligator projcect var en av de mest pinlige sangene noensinne, omtrent i klasse med woodpeckers from space, bompihælvetet og schnappi.
3: Ja, det hadde faktisk vært mye bedre (for ikke å snakke om mer originalt) enn stort sett alt annet på lista her
Sitat av the captain
Hvorfor er 6 little eggs nominert i år? den var jo populær i fjor og burde absolutt vært den offisielle russelåten i fjor. I tillegg er den utgaven av 6 little eggs som det blir linket til her ufattelig slapp og kjedelig.
Driter egentlig i hvem som vinner siden jeg ikke er russ i år, men hvis feks. Madcon blir russelåten, synes jeg synd på de folka som ikke er født med hodet i ræven og faktisk har lyst på en bra sang i russetiden.

PS: åjåjåj jubileumspost
Vis hele sitatet...
Hehe, godt å se flere bergensere her.
Årets russesang i bergen: Gullet ska hem!

---Edit---

Jeg lurer på noe..

Alle "nye" sanger som kommer i dag er enten inspirert av gamle eller enkelt og greit en remake av gamle sanger. Enkelte "artister" lever av dette. Sunblock er noen som lever av dette og kaller seg artist. Stapp en eller annen sang i pc'en og fiks og miks og triks med dritten om man kan det og kall seg artist? Nei takk, da kjøper jeg heller en Bjørn Eidsvåg cd....

Om beggin blir russelåt så leverer jeg inn russeklærne mine. Jeg gidder ikke å åpne en øl til to apekatter (no offence) som står å hyler og skriker i bakgrunnen.
Den er dårlig, den er OLD as shit og gud bedre noe som bør spilles her hjemme på mamma sitt vorspiel. Beggin as it should be!
Sist endret av qtex; 4. april 2008 kl. 03:47. Grunn: innså noe . .. .
wtf? David Guetta som årets russelåt? Ok, han har laget MILEVIS bedre saker enn det der. Det der var bare superkommerst i forhold til ting jeg har hørt før.
Vis hele sitatet...
Synes det er en drit bra sang, har det meste david guetta har lagd på maskinen min og synes det er noe av det beste han har lagd! Og jeg vill også kalle det electronisk house..

Hadde det ikke vært for at alle var lei alex gudinio hadde det vært et bra valg..
Det andre er så jevla commercical!
Maskinen - Alla Som Inte Dansar Är Våldtäktsmän satser på den
scooter take a break er bedre tilogmed
Den beste må være DJ MTG - 6 little eggs.. Syntes den var jævli harry men kul..
De sangene som ligger i en vote på russ.no er helt elendige hele gjengen. Når man først skal stemme mellom forskjellige sanger kunne man iallefall hatt litt variasjon i sangene.
Herregud så mange negative folk. Det er elendige sanger, men riktignok sanger som tar helt av for folk "flest". Om man har en annen musikk smak, eller ikke klarer å slå seg litt løs, så er det den enkeltes problem. Det er en grunn til at den samme type sanger er populære år etter år, uansett hvor dårlige de er :-)
Akkurat nå må jeg bare si

Kobojsarna > Maskinen

Forøvrig; Atomet, nei, jeg er ikke noe ekspert. Aldri sagt jeg var heller, så ingen vits å bli den store stygge ulven her nå. Jeg bare orker ikke tenke over hvilken presis sjanger det evt. når jeg vet at jeg ikke er for langt unna. Sodet. Tho', siden du skryter så jævlig, hvorfor sier du ikke bare hva det er istedet for å stå på tå hev og klage på meg ? : )

Jahm.

Russetid snart ;¤
Sitat av InsomniA
Herregud så mange negative folk. Det er elendige sanger, men riktignok sanger som tar helt av for folk "flest". Om man har en annen musikk smak, eller ikke klarer å slå seg litt løs, så er det den enkeltes problem. Det er en grunn til at den samme type sanger er populære år etter år, uansett hvor dårlige de er :-)
Vis hele sitatet...
Kan du være positiv til elendige sanger? =P Teach me!