Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4447
Hei

Har nettopp installert Windows 10 på ny SSD. Har kjørt alt av oppdateringer og bruker Windows 10 Version 1709.
Når jeg skal laste en side i nettleseren (Chrome) kommer det opp "dette nettstedet er ikke tilgjengelig". Kjører nettverksdiagnose og får feilmeldingen "Kunne ikke finne proxyinnstillingene for dette nettverket automatisk". Enkelte ganger vil den laste inn noe av siden, men så fryser det igjen. I Microsoft edge fungerer alt riktignok som det skal, samme hvis jeg pinger en side i CMD. Andre programmer har også nettilgang.

Har prøvd å kjøre kommandoer som: "netsh winsock reset catalog", "netsh int ip reset reset.log" og "netsh int ip reset resetlog.txt" i CMD. Dette fungerer delvis når jeg starter pcen på nytt, men etter omtrent 1 minutt er problemet tilbake og ingenting vil laste inn. Noen smarte hoder som kan tenke seg frem til en løsning? Har prøvd med Chrome, opera og firefox men samme problem på alle tre.
Edge fungerer hele tiden? Det kan hende det er noen proxy innstillinger i nettleserne du har problemer med da.

Sjekk denne linken for firefox og se om det er satt opp noe rart i proxy settings.

Edit: https://answers.microsoft.com/en-us/...c-83279eed21ee her er flere med samme problem ihvertfall.
Sist endret av random42099; 13. mai 2018 kl. 17:15.