Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1093
Kom først frem etter ein lita kjøretur mellom tettbygd strøk..
Høres ut som at det klakker sånn midt i motorrommet/motor.
Lyden kom klarere frem under tomgang, men begynte ca ved 2k i turtall..
Slukket bilen og ventet i ca 15-20min for nedkjøling. Sjekket oljenivået i MMI'en; OK. Første gangen at nivået har vært litt over halvveis..
Startet forså bilen og lot den stå litt på tomgang for å sjekke om at lyden fortsatt var der. Var da vekke..
Valgte deretter å kjøre litt(50m) for å dobbelsjekke. Kom da tilbake.. (skulle selvfølgelig ikkje ha gjort dette, eller iallefall kanskje i motsatt rekkefølge.
Kan vel da konstatere at ein ikkje alltids kan stole på følerene, og at ein savner litt av peilepinnen.. (var nok sikkert derfor at eg ikkje ble varslet på forhånd).
Men selve oljenivået akkurat der og da, tenkte eg ikkje så mykje på, ettersom det nylig ble tatt ein grundig tilstandsrapport av bilen.
Men kan det være nok i seg selv å bare prøve å etterfylle i litt olje, eller er det best å tilkalle bergingsbil for å få den til nærmeste (Møller) verksted?
Får håpe på at det er snakk om ein bagatell, og forhåpentligvis ikkje feks at stemplene har gått tørre..
Takk.
Sist endret av tommiti; 12. mai 2018 kl. 02:38.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
For din egen skyld så hadde jeg ikke regnet med egenevaluering av bilen. Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg levert den inn på verksted for feilsøking. For alt du vet så kan det være en liten feil som forårsaker en stor skade.
audaaa, kjøp bmw

men kan jo være så enkelt som at du har for tynn olje og at det tikker i ventilene
Vanskelig å bedømme uten å høre lyden i person. men er det noen gang byttet svinghjul om det er manuell?
Jeg fikk alle mulige dunke og klunke lyder når dobbelmasse svinghjulet på min B7 takket for seg. lyden kom og gikk.