Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1631
Jeg har hatt en samtale med en lege-kollega (jeg er sykepleier) ang flein, sånn generelt om bruk og uønskede bivirkninger ved bruk av flein. Han holder på å spesialisere seg innen rus og rusutløst psykose.
Jeg tror han skjønte at jeg leker med tanken om å prøve flein og han gav meg følgende råd: om rusen blir ubehagelig/bad, innta en god mengde c-vitamin sammen med sukker. For eks juice. Kan noen brukere av flein si noe om dette?
Nei. Sukker selges i tablett form i Amsterdam som "mushroom stoppers". 100% placebo, som forsåvidt kan funke det, sånn sett. Skal du faktisk knekke en sopptur må du nok hive i deg antipsykotika.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en klassiske misoppfattelsen. Litt sukker fra eller til har ikke mye å si på rusen. Kjør på med noe valium eller lignende, så blir mest sannsynelig resten av turen sikkert overlevbar.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er endel folk som inntar sopp kvernet i appelsinjuice som inneholder litt vitamin c og store mengder sukker uten noe redusert effekt.
Som Lyra sier må du innta antipsykotika, nå er det en populær mening i de psykedeliske kretsene om at man aldri skal avbryte en tripp og heller ri ut stormen og lære fra opplevelsen. Det påstås at man blir "hengende igjen" i sinnstilstanden man var og ikke får noe ordentlig avslutning på trippen. Men hvor mye man skal legge i det vet jeg ikke da det ikke er noe man har gjort studier på mental helse i folk som har avbrutt tripper kontra de som ikke har det.