Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1631
Jeg har hatt en samtale med en lege-kollega (jeg er sykepleier) ang flein, sånn generelt om bruk og uønskede bivirkninger ved bruk av flein. Han holder på å spesialisere seg innen rus og rusutløst psykose.
Jeg tror han skjønte at jeg leker med tanken om å prøve flein og han gav meg følgende råd: om rusen blir ubehagelig/bad, innta en god mengde c-vitamin sammen med sukker. For eks juice. Kan noen brukere av flein si noe om dette?
Nei. Sukker selges i tablett form i Amsterdam som "mushroom stoppers". 100% placebo, som forsåvidt kan funke det, sånn sett. Skal du faktisk knekke en sopptur må du nok hive i deg antipsykotika.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en klassiske misoppfattelsen. Litt sukker fra eller til har ikke mye å si på rusen. Kjør på med noe valium eller lignende, så blir mest sannsynelig resten av turen sikkert overlevbar.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er endel folk som inntar sopp kvernet i appelsinjuice som inneholder litt vitamin c og store mengder sukker uten noe redusert effekt.
Som Lyra sier må du innta antipsykotika, nå er det en populær mening i de psykedeliske kretsene om at man aldri skal avbryte en tripp og heller ri ut stormen og lære fra opplevelsen. Det påstås at man blir "hengende igjen" i sinnstilstanden man var og ikke får noe ordentlig avslutning på trippen. Men hvor mye man skal legge i det vet jeg ikke da det ikke er noe man har gjort studier på mental helse i folk som har avbrutt tripper kontra de som ikke har det.
Sist endret av Dodecha; 8. mai 2018 kl. 12:03. Grunn: Punktum, slik du kan puste litt
Stanislav Grof som nok er en av de mest erfarne og respekterte psykedeliske psykiatere, med flere tusen LSD terapisessions bak seg -advarer mot å stoppe trippen kjemisk. Han har observert at dette kan hindre naturlig forløsning på ting som kommer opp i en tripp og dermed føre til problemer i ganske lang tid i etterkant.

Ved å guide til introspeksjon og å la trippen spille seg ut slipper man denne faren.

Ifølge Stanislav Grof er det nærmest uansett bedre å la trippen gå over av seg selv naturlig enn å gå for "nødstopp" iform av antipsykotika eller.l med tanke på ens psyke i etterkant.

Skal du være forsiktig med tanke på badtripp på sopp så start med en forholdsvis lav dose første gang, sørg for god set og setting og la soppen ta deg dit den vil.

Ellers har man Terrence McKenna som hadda massiv erfaring med større doser sopp. Han anbefaler å synge hvis trippen beveger seg i negativ retning. Bruk stemmen og lag lyder og se at trippen forandrer seg. Dessuten anbefaler han å "snakke med soppen" -si jeg er ikke klar for dette nå, etc. Selv om noen svingninger innom mer ubehagelige landskap er en ødeleggende av soppens helbredende karakter
Sist endret av Bearass; 8. mai 2018 kl. 10:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Benzo stopper /bremser trip
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Har avbrutt tur med amf før, lenge siden tror ikke det var badtripp men bare att det ikke passet å ture.

Kan også avbryte fylla eller fjerne all mulighet til å røyke seg stein med samme kur.

I stedet for amf kan man jo ta en adhd pille å få samme virkning.