Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3028
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husker som det var i går første gangen jeg tok noen trekk av en joint. Det er 8 år siden. Ble helt mindblown, hadde aldri opplevd noe lignende, og jeg elsket det fra første sekund. Husker jeg ble megahøy og hadde porblemer med å føre en vanlig samtale. Kjentes nesten ut som jeg hadde tatt syre, alle inntrykk var så intense.

I årene som har gått etter dette har cannabisrusen bare mistet mer og mer av sjarmen. Selv om jeg ikke har daglig forbruk og kan gå måneder uten i perioder kan ikke virkningen komme i nærheten av det den engang var. Når jeg røyker en join nå føler jeg meg påvirket i kanskje 15 minutter før jeg bare blir trøtt og tom i hodet. Er ikke kvaliteten det står på tror jeg, har hatt mye gode saker opp gjennom årene.

Jeg har også null problemer med å være i sosiale settinger og føre helt dagligdagse samtaler i motsetning til det første året hvor jeg trippet balls.

Noen som opplever det samme?
Høy toleranse/dårlig kvalitet
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette er helt vanlig, og gjelder alle opplevelsene vi har i livet:
Den første gangen man setter et triks på et stort hopp på snowboard vil f.eks gi deg en lykkefølelse som aldri helt vil kunne gjenskapes med mindre du går for noe høyere og mer skummelt.

Akkurat slik er det med rusmidler og, de gir deg en opplevelse og første gangen er det veldig nytt og intenst.
Det som hjelper på er å ikke bruke det for ofte, jo lengre du venter i mellom, jo mer spesiell blir opplevelsen.
Hadde nok sagt att det var kvaliteten på det du røyker, etter egen erfaring.
Det att du bare føler deg fjern i 15 minuter styrker bare i min bok att det du røyker ikke er av beste kvalitet.

Ellers kanskje du bare har så høye forventinger att rusen i seg ikke lever opp till det lenger?

Åtte år er en lang tid. Man rekker å utvikles noe enormt på den tida. Sinnet ditt takler kanskje THC annerledes idag enn tidligere.

Selv blir jeg like super-zonka som forste gang hvis jeg bare har ett par uker uten. Syre-fjern.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dere er nok inne på noe. Alt blir kjedeligere hvis man gjør det hundrevis av ganger. Jeg tror ikke det handler om kvaliteten på varene. Har alltid hatt respektable og seriøse dealere som ikke selger buff. Fikk dette bekreftet av en kompis da vi røyket akkurat det samme og han skjønte ikke hva jeg pratet om. Han sa at han fikk akkurat like sterke effekter som før, selv om han til tider røyker mer enn meg. Det er nesten som hjernen min har blitt mer tolerant ovenfor cannabis. Hadde en pause på tre måneder før en stund tilbake. Gledet meg skikkelig til å røyke meg syre-fjern igjen, men ble ordentlig skuffa!
Klart hjernen venner seg til men når du ikke har funk mer enn 15 min. Så er de greiene du røyker. Du trenger å teste noe skikkelig bra haze!
De fleste rusmidler mister magien når man tar det for mange ganger eller for hyppig ja. Har ikke så mye med kvalitet å gjøre etter min erfaring med flere rusmidler og samme situasjon.
Sist endret av Marriese; 4. mai 2018 kl. 13:09.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Marriese Vis innlegg
De fleste rusmidler mister magien når man tar det for mange ganger eller for hyppig ja. Har ikke så mye med kvalitet å gjøre etter min erfaring med flere rusmidler og samme situasjon.
Vis hele sitatet...
Kanskje det. Ser mange mener det går på kvalitet, men jeg tviler. Har flere rundt meg som røyker akkurat det samme og de blir ballefjerne. Det at jeg føler meg ruset i 15 minutter tror jeg handler om at jeg merker overgangen fra edru til fjern, for så å kort tid etter gå inn i vanlige modusen. Kan hende jeg er så vandt med rusen at jeg ikke legger så mye merke til det lengre? Er høy uten å tenke over det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje det. Ser mange mener det går på kvalitet, men jeg tviler. Har flere rundt meg som røyker akkurat det samme og de blir ballefjerne. Det at jeg føler meg ruset i 15 minutter tror jeg handler om at jeg merker overgangen fra edru til fjern, for så å kort tid etter gå inn i vanlige modusen. Kan hende jeg er så vandt med rusen at jeg ikke legger så mye merke til det lengre? Er høy uten å tenke over det.
Vis hele sitatet...
Nei, altså jeg røyket jo veldig store mengder med hasj. Og det var av en bra type som ga en kraftig rus. Blei veeeldig skakk av 0,1-0,2. Jeg fortsatte å røyke på det samme og det gikk over til en daglig greie, til slutt satt jeg å røyket 1-2 gram av det om dagen.

Jeg blei jo så klart helt bøtte-fjern, og det å røyke var nesten mer normalt enn å spise til slutt. Det mister faktisk magien, så kan man gå en måned eller to også fyre igjen? Når man har begynt å glemme litt hvordan det er å være fjern, da er det moro å fyre igjen.

Det er litt som å se en morsom videosnutt, du kan le høyt de første fem gangene så blir det mer og mer kjedelig.
Mattoholiker
Markonan's Avatar
Ta et års pause. Røyk så med måte. Da kan du bevare "magien" så veldig mye lengre.

Jeg ser på cannabis som jeg gjør med veldig god kaffe, en god bok eller et nydelig måltid. sjeldent jeg går ut å spiser veldig bra mat, det er forbeholdt 4-5 ganger i året. Kaffe, hvis jeg virkelig skal kose meg så sjekker jeg opp bønner og brenner disse selv. Kan bruke 2 timer på å lage en skikkelig bra kopp, men meget deilig når man virkelig treffer. Jeg leser masse, men når jeg har lest en bok som virkelig gjorde inntrykk så vil jeg lese denne igjen, men ikke før jeg har lest nok til å "glemme" mye av boken. Når jeg da kommer tilbake til den boken så er det noe jeg gleder meg til. På denne måten får jeg veldig mye gleder ut av vanlige hverdagslige ting som andre tar for gitt.

Gjør det til et rituale. Sørg for å ha god tid, sett på musikk du ikke hører på daglig eller ta deg en tur i telt/hytte/opera. Cannabis skal forsterke opplevelser, og ikke være opplevelsen alene.
Sitat av Marriese Vis innlegg
Nei, altså jeg røyket jo veldig store mengder med hasj. Og det var av en bra type som ga en kraftig rus. Blei veeeldig skakk av 0,1-0,2. Jeg fortsatte å røyke på det samme og det gikk over til en daglig greie, til slutt satt jeg å røyket 1-2 gram av det om dagen.
Vis hele sitatet...
Først og fremst; Du mener virkelig ikke at røyking av «veldig» store mengder hasj er 0.1-0.2 J’s og 1-2g om dagen?

1-2g pr dag er ikke en dritt om man røyker en del, selv har jeg roa ned betraktelig fra ca 6-7g pr dag til max 1.5g nå, og jeg bruker _ALLTID_ 0.5-0.55 i pr jay.

Lurer på hvordan man kan røyke 1-2g i gjennomsnitt pr dag og bli «veeeeldig» skakk på 0.1-0.2 jays, her jeg bor passer vi ikke engang slike småjays til damene..
Har selv røyket daglig i 14 år, og klarte meg greit med 2g per dag.
Sikkert mulig å få i seg 6-7 gram også, men da er dette kun et resultat av et langvarig unødvendig overforbruk eller dårlige varer.

En kompis av meg har røyket i ca 40år, og klarer seg på 2-3g per dag. Han sitter kun alene, ser på TV og røyker hele dagen.

Veldig skakk blir man ikke uansett ved et slikt forbruk. Så lenge skakk er normaltilstanden tilpasser hjernen seg deretter.
Sist endret av SkammeligNykter; 5. mai 2018 kl. 11:32.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Først og fremst; Du mener virkelig ikke at røyking av «veldig» store mengder hasj er 0.1-0.2 J’s og 1-2g om dagen?

1-2g pr dag er ikke en dritt om man røyker en del, selv har jeg roa ned betraktelig fra ca 6-7g pr dag til max 1.5g nå, og jeg bruker _ALLTID_ 0.5-0.55 i pr jay.

Lurer på hvordan man kan røyke 1-2g i gjennomsnitt pr dag og bli «veeeeldig» skakk på 0.1-0.2 jays, her jeg bor passer vi ikke engang slike småjays til damene..
Vis hele sitatet...
Dette har jeg aldri forstått. 6-7 gram om dagen er helt sjukt. Er det ikke fryktelig dyrt å ha et så stort forbruk? Selv ved daglig røyking over lengre tid trenger jeg ikke øke mengden noe særlig. Føler når man kommer over en viss mengde gjør det meg ikke høyere, da blir det bare bortkastet rev. Folk er sikkert forskjellige.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Først og fremst; Du mener virkelig ikke at røyking av «veldig» store mengder hasj er 0.1-0.2 J’s og 1-2g om dagen?

1-2g pr dag er ikke en dritt om man røyker en del, selv har jeg roa ned betraktelig fra ca 6-7g pr dag til max 1.5g nå, og jeg bruker _ALLTID_ 0.5-0.55 i pr jay.

Lurer på hvordan man kan røyke 1-2g i gjennomsnitt pr dag og bli «veeeeldig» skakk på 0.1-0.2 jays, her jeg bor passer vi ikke engang slike småjays til damene..
Vis hele sitatet...
Heh, om du må ha en halvgrammer i jointen din så sier det vel sitt om varene du får tak i. Når du en gang får bedre kontakter så er det mulig du og blir skækk av en nullener
Blir veldig nysgjerrig på hva slags røyk det går i når folk røyker så mye? Noen som vet hva de røyker? Hva det heter? Eller kanskje noen kan laste opp noen detaljerte bilder?
Det er jo greit å bli innrøkt da, men når du tråler gjennom flere gramm om dagen, så er det kanskje på tide å ta seg en pause uansett kanskje?
6-7g om dagen er bare helt hinsides.
Høres ut som bøffcræp, drittvarer rettogslett, eller blank løgn.
Ett av to.
Har selv røkt i godt over 20 år, mange år på, mange av, men har aldri vært oppi de mengdene der.
PS: og jeg elsker rusen

betaler rundt 200,- pr g, men da gjør .01/.02 Joner såpass skade at jeg må legge meg i vannrett stilling, eller holde meg fast i stolen, de første 2 timene.
Sist endret av Eyeamare; 5. mai 2018 kl. 13:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Først og fremst; Du mener virkelig ikke at røyking av «veldig» store mengder hasj er 0.1-0.2 J’s og 1-2g om dagen?

1-2g pr dag er ikke en dritt om man røyker en del, selv har jeg roa ned betraktelig fra ca 6-7g pr dag til max 1.5g nå, og jeg bruker _ALLTID_ 0.5-0.55 i pr jay.

Lurer på hvordan man kan røyke 1-2g i gjennomsnitt pr dag og bli «veeeeldig» skakk på 0.1-0.2 jays, her jeg bor passer vi ikke engang slike småjays til damene..
Vis hele sitatet...
Om det var dette Trådstarter opplevde, så tar jeg ham på ordet: Det er forskjellige grader av missbruk og selv om han ikke nådde ditt dosenivå så opplevde han toleranse og tilvenning av rusen.
Jeg har selv brukt cannabis lenge og aldri vert i nærheten av doseringen din men fremdeles opplevd toleranser og at rusen blir en kjedelig tåke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heh, om du må ha en halvgrammer i jointen din så sier det vel sitt om varene du får tak i. Når du en gang får bedre kontakter så er det mulig du og blir skækk av en nullener
Vis hele sitatet...
Hahahah, du kan godt få teste varene

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette har jeg aldri forstått. 6-7 gram om dagen er helt sjukt. Er det ikke fryktelig dyrt å ha et så stort forbruk? Selv ved daglig røyking over lengre tid trenger jeg ikke øke mengden noe særlig. Føler når man kommer over en viss mengde gjør det meg ikke høyere, da blir det bare bortkastet rev. Folk er sikkert forskjellige.
Vis hele sitatet...
Bøtte & bong, er ikke stress og ta et bongtrekk pr 10.min om man er innrøyka.
Jo, det blir faen så dyrt og det fant jeg også ut etterhvert.
Sist endret av jaffarbigbag; 5. mai 2018 kl. 21:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hahahah, du kan godt få teste varene



Bøtte & bong, er ikke stress og ta et bongtrekk pr 10.min om man er innrøyka.
Jo, det blir faen så dyrt og det fant jeg også ut etterhvert.
Vis hele sitatet...
Skjønner den. Men Hvorfor?
Er ikke hele vitsen kokt bort i kålen da?
(oioioioi 1k post coming up! gratz 2 me
^^)
arty:
Sist endret av Eyeamare; 5. mai 2018 kl. 23:10.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heh, om du må ha en halvgrammer i jointen din så sier det vel sitt om varene du får tak i. Når du en gang får bedre kontakter så er det mulig du og blir skækk av en nullener
Vis hele sitatet...
Man røyker jo hasj, med en 0.1’er er det jo såvidt noe hasj i forhold til tobakk i en king-size jay..

0.5, 1.75 sigg, varm bønna på begge sider og gnu i tobakken (jeg gjør dette for og få blanda det bedre & gnudd hasjen inn i alt av tobakken slik at det ikke smaker like mye dritt av den)

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Skjønner den. Men Hvorfor?
Er ikke hele vitsen kokt bort i kålen da?
(oioioioi 1k post coming up! gratz 2 me
^^)
arty:
Vis hele sitatet...
Fordi man var stoner og det var livet 😄
Sist endret av jaffarbigbag; 6. mai 2018 kl. 10:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.