Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 29312
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
42 7
Litt usikker hvilket forum jeg skulle poste i, men jeg kjører på. Hvordan er det å handle snus på nett? La til 40 bokser i handlekurven på snuslageret.no og det kom ikke på mer enn 3000. Er dette lovlig? Og hvis ikke, er det noen her som har bestilt snus på nett før og hvor stor er sannsynligheten for å bli tatt? Og hvor trygge er slike sider egentlig, for eksempel snuslageret.no?
Snuslageret sender visstnok fra Norge. Skulle være helt lovlig, heller ikke nødvendi å kjøpe så mye att du får problemer med lagringen
Derimot å få det sendt fra utlandet er langt mere komplisert, hvertfal hvis du vill gjøre det lovlig
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Snuslageret sender visstnok fra Norge. Skulle være helt lovlig, heller ikke nødvendi å kjøpe så mye att du får problemer med lagringen
Derimot å få det sendt fra utlandet er langt mere komplisert, hvertfal hvis du vill gjøre det lovlig
Vis hele sitatet...
Okei, da handler jeg kun fra norske sider isåfall. Men du tror det burde gå greit om jeg handler en 40-45 bokser??
Kan ikke se at det skulle spille noen rolle, de sier selv att tobbaksavgift og allt er betalt så de er glade for allt du bestiller
Virker som de har fri frakt på allt også, og rask levering.
Jeg ville nok bestilt mindre i slengen og heller litt oftere, så ikke snusen hadde blitt tørr

Husker fra "gamledager" når vi smugla snus og tobakk og begge deler var som støv før vi rakk å bruke det hehe
Legger man snusen i fryseren holder kvaliteten seg lenge
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Kan ikke se at det skulle spille noen rolle, de sier selv att tobbaksavgift og allt er betalt så de er glade for allt du bestiller
Virker som de har fri frakt på allt også, og rask levering.
Jeg ville nok bestilt mindre i slengen og heller litt oftere, så ikke snusen hadde blitt tørr

Husker fra "gamledager" når vi smugla snus og tobakk og begge deler var som støv før vi rakk å bruke det hehe
Vis hele sitatet...
Hahha sant det, tusen takk for svar
Synd de ikke har paypal som alternativ. En vet jo aldri med nye nettsteder. Spesielt når det er gode priser. Og paypal er nå paypal.
Om noen har bestilt si litt om leveringstid etc.
Har handlet opptil 30 bokser hos dem noen ganger, har gått helt fint og det har kommet på samme tid som fra hvilken som helst annen norsk nettbutikk.
Skal du handle snus på nett, bør du handle på www.snus1.no, billigere der. Har butikk i Hønefoss også til info
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Okei, takk for svar dere
Kom over denne saken om å blande sin egen snus: https://www.dinside.no/okonomi/her-k...-snus/69081078

Noen som har testet? Er ganske kresen på snus og snuser general ekstra sterk. Mest pga av smaken også liker jeg styrken.
Noen som vet om det finnes ferdige aromaer som matcher general smaken? Og blir det en brukbar erstatter? Skal en tur over grensa før jul og lurer på om det er verdt å prøve ut?

Har kjøpt forskjellige billigmerker på svinesund noen ganger når jeg har litt dårlig råd. Men det som ofte skjer er at jeg går lei smaken og ender opp med å snuse general likevel. Og til sist så har billigsnusen tørket ut, så det ble netto tap.

Skulle gjerne hørt om noen som har prøvd dette og som kan si litt om general smaken?
Sist endret av frtoretang; 14. desember 2017 kl. 21:52.
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Kom over denne saken om å blande sin egen snus: https://www.dinside.no/okonomi/her-k...-snus/69081078

Noen som har testet? Er ganske kresen på snus og snuser general ekstra sterk. Mest pga av smaken også liker jeg styrken.
Noen som vet om det finnes ferdige aromaer som matcher general smaken? Og blir det en brukbar erstatter? Skal en tur over grensa før jul og lurer på om det er verdt å prøve ut?

Har kjøpt forskjellige billigmerker på svinesund noen ganger når jeg har litt dårlig råd. Men det som ofte skjer er at jeg går lei smaken og ender opp med å snuse general likevel. Og til sist så har billigsnusen tørket ut, så det ble netto tap.

Skulle gjerne hørt om noen som har prøvd dette og som kan si litt om general smaken?
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig veldig glad i tobakksmaken i snus, sånn type general, the lab og slike merker. Men i det siste har jeg vært litt vill av meg og testet noen nye merker. En jeg vil anbefale deg er G3 Wire. Mye mulig du har prøvd den hvis du snuser General, men jeg syns den var et veldig godt alternativ til den vanlige snusen jeg bruker, 06. Den har noe fruktsmak, og en slags vanilje ettersmak. Ikke bare det, men den har også et nikotininnhold på 2,6 som er ganske høyt. Anbefaler veldig, enten som kosesnus innimellom eller hverdagssnus
Skal teste en boks G3 Wire når jeg drar over til uka.
Så det er endel videoer ang det å mekke egen snus, men fan tingen som sier noe om smak og om det er enkelt å treffe smaker man er vant til og som man liker aller best til bruk som hverdagssnus.

Feks i General så er det tokbakkssmaken som fremfredende, men det ligger noen andre smaker på lur som jeg ikke helt får satt fingeren på. Dermed måtte jeg nok hatt en oppskrift/klone på hvordan jeg skal få til general-smaken ved hjelp av aromaene. Kunne tenkt meg å blandet og fått pakket alt i butikk, fordi de har en maskin som sealer posjonssnusene. Er det evt. noe råtobakkblanding man kan bruke for å sikre minst like høyt nikotin nivå som i general extra sterk evt noe over?

Om dette blir for mye o/t så flytt evt disse egenmekk snus greiene i en egen tråd.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kompis av meg bestilte en god del fra snus.com. Han greide lett å bestille selvom han var under 18
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestilte snus fra msorensen.no

De leverte dagen etter, med fri frakt og billig pris!
Har benyttet meg av snuslageret.no den siste tiden. 74-76,- pr boks og gratis frakt rett i postkassen. Sparer 15-17 kr i forhold til butikkpris, så det blir fort en 4-5000,- årlig med mitt forbruk.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Eller ikke. De er dyrere. 72,- pr boks, men 45kr i frakt på 5 bokser. Det blir en totalpris på 80,- pr boks. På snuslageret.no får man samme snus for 76,- pr boks inkludert frakt og de har lager i Sandvika.

Småpenger kanskje, men på et års forbruk er snuslageret 1300,- billigere.
Sist endret av reklame; 9. mars 2018 kl. 18:41.
Msorensen.no 70-75,- boksen av posjon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Msorensen.no har snus fra 50kr og oppover. Veldig godt utvalg og fri frakt.
Noen som har erfaring med å bestille snus på nettet fra sverige? Hvis man bestiller 5 bokser for 250 kr kommer det jo under tollgrensa, men siden det er snus så er det kanskje noen flere regler i spill?
"Øko-Terrorist"
Sitat av Max Mekker Vis innlegg
Noen som har erfaring med å bestille snus på nettet fra sverige? Hvis man bestiller 5 bokser for 250 kr kommer det jo under tollgrensa, men siden det er snus så er det kanskje noen flere regler i spill?
Vis hele sitatet...
Du får ikke forenklet fortolling da det er tobakk, så bare fortollingsavgiften kommer på rundt 300kr. Så skal du betale tobbaksavgift etc. I tillegg... sist jeg bestilte fra Sverige ble sluttpris høyere enn butikkpris i Norge.

Jeg bruker www.snus.com pittelitt billigere enn snuslageret og har gratis frakt.
Sist endret av tr80r; 17. mai 2018 kl. 04:00.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Både www.snuslageret.no og www.snushjem.no har gratis frakt hjem i postkassa, du får vel normalt plass til en 30 bokser eller så. @Max Mekker: Bestille fra Sverige er bare å gi opp, blir bare masse forsinkelser i tollen og ekstrautgifter for fortolling osv.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Om man bestiller snus på nett, må man vise legitimasjon når man henter bestillingen?
Sitat av Kamelia Vis innlegg
Om man bestiller snus på nett, må man vise legitimasjon når man henter bestillingen?
Vis hele sitatet...
Du må normalt identifisere deg på forhånd (ved bestilling) via bankid for å få sikker bekreftelse på at du er 18+. Pakken kommer i Postkassen din hos de fleste som selger snus på nett.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Forconin Vis innlegg
Du må normalt identifisere deg på forhånd (ved bestilling) via bankid for å få sikker bekreftelse på at du er 18+. Pakken kommer i Postkassen din hos de fleste som selger snus på nett.
Vis hele sitatet...
Huffameg, får vel heller vente til Mai da
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Tolerant Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dytter denne. Hvilken nettbutikk er best å bestille fra i dag og blir snusen levert i diskrè pakning eller står det "SNUS" med store bokstaver over hele?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dytter denne. Hvilken nettbutikk er best å bestille fra i dag og blir snusen levert i diskrè pakning eller står det "SNUS" med store bokstaver over hele?
Vis hele sitatet...
Du må være 18 for å bestille snus på nett. Har stått "Snuslageret" på de jeg har bestilt iværtfall.
Anonym bruker
"Tolerant Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Du må være 18 for å bestille snus på nett. Har stått "Snuslageret" på de jeg har bestilt iværtfall.
Vis hele sitatet...
Jeg er godt over 18 år, hehe. Men snuser i skjul.......
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes Göteborg Rapé XR i Norge? Beste snusen jeg vet om men finner den ikke noen steder.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dytter denne. Hvilken nettbutikk er best å bestille fra i dag og blir snusen levert i diskrè pakning eller står det "SNUS" med store bokstaver over hele?
Vis hele sitatet...
Snuslageret leverer med PorterBuddy de fleste steder. Da kan du omtrent time det og møte leveransen utenfor døra di hvis du er redd for å vise pakka.

Står snuslageret.no på en liten hvit lapp på esken. Selve pappeseken er nøytral.