Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2255
Heisann!

Jeg så "Black Hawk Down" her om dagen nok en gang, og jeg må si, den skuffer ALDRI!

Men jeg lurer på, har dere noen flere tips til filmer som kan kategorisere seg som hardcore realistiske krigsfilmer?

Har sett b.la disse:

- Windtalkers
- Full Metal Jacket
- Og en haug andre jeg ikke husker navnet på.

Hva mener du er den beste?
Vet ingenting
Saving Private Ryan. Uten tvil.
Platoon er også god.
Sist endret av margido; 30. juni 2011 kl. 00:08.
Platoon og Apocalypse Now kanskje?
Alt over er glorifisert Hollywoodpropaganda, her er krig på orntlig: Idi i Smotri andre verdenskrig sett gjennom en 10-årings øyne.
Sist endret av fxxked; 30. juni 2011 kl. 00:25.
Russernes svar på Platoon : 9 Rota, (niende kompani)
http://www.imdb.com/title/tt0417397/

Helt brutal rå film
Letters To Iwo Jima og Flags of out Fathers er veldig bra film begge laget av Clint Eastwood
Anbefaler deg Å se de 2 krigsseriene som Tom Hanks og Stephen Spielberg har regissert, the pacific og den andre som jeg ikke husker navnet på.. Jævlig bra!!
Sitat av toby Vis innlegg
Anbefaler deg Å se de 2 krigsseriene som Tom Hanks og Stephen Spielberg har regissert, the pacific og den andre som jeg ikke husker navnet på.. Jævlig bra!!
Vis hele sitatet...
Tenker du på Band of Brothers?
Vet ikke om Pearl Harbour er noe særlig hardcore krigsfilm da men.. Den handler om da Japan angrep Pearl Harbour (USA) under en eller annen verdenskrig.
En av verdens beste filmer, Das Boot, føles relevant.
Se Band of Brothers! Det er en serie da, men anbefales!

Og Black Hawk Down er favoritt filmen min
Band of brothers var det jeg tenkte på ja, takk!
To filmer som jeg sterkt anbefaler:

The Pianist - Handler om livet til en jøde under andre verdenskrig.
Alexander - Handler om Alexander den Store under antikkens Hellas. Ikke moderne krigføring, men ganske realistisk.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Glemte jo såklart å nevne at jeg har sett Saving Private Ryan og The Pacific!

Men takk for innspill folkens! Skal se om jeg kan få sett dem!
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Nja, de filmene du nevner er vel ikke så meget realistiske

Patton er en god film som handler om George Patton
Stalingrad
Flott tysk film som gir et annet synspunkt enn hollywood-heltene. Dog jeg må si at Band of Brothers serien er noe av det beste jeg har sett, noensinne
Generation Kill.
En miniserie om de første dagene USA invanderte Irak.
Bridge on the River Kwai.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Armadillo er ikke en krigsfilm slik du etterspør, men en dokumentar som er meget bra. Anbefales!

Trailer.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Ip Man er basert på en ekte historie om Yip Kai-Man, som regnes som den som videreførte det vi kjenner som kampsporten Wing Chun. Filmen går kanskje litt rundt hva man normalt sett tenker på som krigsfilm, men handlingen er lagt til et japansk okkupert Kina, og hvor man ser krigføring fra en annen side: http://www.imdb.com/title/tt1220719/
Jeg synes å huske at Valkyrie var en film jeg likte godt.. Er ikke noe spesielt hardcore krigsfilm, og kanskje ikke så realistisk heller (mtp at jeg ikke sitter på loads of info om ww, så kan jeg ikke si om den er realistisk eller ei..) Men det handler om tyskerne som prøvde å sabotere for Hitler, der Hitler kom seg unna på de mest tilfeldige måtene. Bra film i mine øyne
Sist endret av KarlsenK; 10. juli 2011 kl. 15:18.
Inglourious Bastards? xD

Ikke realistisk eller historisk riktig, men sinnsykt morsom film.
Hjortejegeren