Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2504
Hei,
Må bare innrømme at jeg har lite greie på det som har med strømregninger,nettleie osv å gjøre så håper noen her kan forklare om min siste faktura ser "riktig" ut.
Kort fortalt så bor jeg i en liten blokkleilighet på 50m² utenfor Oslo og jeg har aldri hatt så dyr strøm regning som nå til tross for at jeg har bodd her i 10 år og jeg regner ikke april som noen vintermåned heller.
Synes 2800,- i regning (strøm/nettleie) for de 2 siste månedene som veldig dyrt,noe jeg ikke har fått med meg?



Du har egen strømmåler ikke sant? Da noterer du ned tallene med jevne mellomrom, og da ser du hva du har brukt. Så ser du om det er i nærheten av hva fakturaen din er. Det er mange med elektrisk fyring som har fått et strøm-sjokk i år pga den lange vinteren.
Trådstarter
33 3
Ja alle beboere her har egen strømmåler som står i et felles rom.
Hadde vel ikke reagert om det hadde vært regning for januar/februar men april er en måned som jeg har lite strøm til oppvarming i leiligheta mi.
Du ser ikke noe på regningen som du stusser på? (overpriset eller lignende)
Sist endret av ReppYepp; 19. mai 2018 kl. 18:21.
Den ser riktig ut den fakturaen. Du er klar over at du her betaler for Mars + April her? Har du fått installert ny smartmåler i denne perioden?
Trådstarter
33 3
Sitat av mekaniker1 Vis innlegg
Den ser riktig ut den fakturaen. Du er klar over at du her betaler for Mars + April her? Har du fått installert ny smartmåler i denne perioden?
Vis hele sitatet...
Ja....skrev de 2 siste månedene i første post (allså mars+april)
Fikk innstallert ny strømmåler i desember 2016 og fikk høyere strøm regninger etter dette.Noe jeg ser når jeg sammenligner fakturaer for samme perioder før og etter måler skifte til tross for samme bruker mønster fra min side.Fikk bare beskjed fra strømleverandør at nye målere leste av mere nøyaktig.
Ble litt off topic dette :/
Ja, de gamle strømmålerne var notorisk unøyaktige. Selv fikk jeg lavere regninger etter ny måler.

Og nei, jeg greier ikke å se noe feil på regninga så lenge det er korrekt forbruk. Da har jeg ikke sjekket for regnefeil.
Sist endret av ivar_oslo; 20. mai 2018 kl. 02:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Faktura og forbruk ser riktig ut, men du får billigere strømabonnement enn det der.
Selv bruker jeg Hafslund WebSpot og har betalt ca 10 øre mindre pr kWh for samme periode som du har fått faktura for.
Fastbeløpet er også på Kr 19,90,-

Høres ikke ut som enorme forskjeller, men på langsikt blir det veldig mange tusen.

Husk også at vinteren var lang i år. April var en kald måned, selv her på østlandet.
Trådstarter
33 3
Takker for alle svar.
Ved nærmere ettertanke så har dusjen og vaskemaskiner blitt brukt ekstra mye denne perioden pga besøk .....tenkte ikke på det og det trekker sikkert "mye" strøm.