Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2200
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har fått inntrykk av at norske fengsel er relativt luksuriøse. Si reint teoretisk man var en naver og lei av å mase på nav etter penger. Hva er en forbrytelse man da kunne gjort for å komme i fengsel uten å få bøter og ha noe jobbmuligheter etterpå. Kan på en måte ikke se for seg at så mange vil ansette en morder eller terrorist hehe.

kreative/morsomme/urealistiske svar er og velkommen
Blomzterkasse
Norske fengsler er luksus enn i forhold til resten av verden ja. Men det er allikevel helt jævlig å sitte innelåst på et rom 24/7 . Ingen vil i fengsel, alle som er i fengsel vil ut.
Hardcore trygdesvindel?
få deg en jobb mens du fortsatt motar ytelser fra NAV for ironien sin del aller helst en jobb hos NAV.
That would show those bastards
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke så luksuriøst i norske fengsler som du tror. Greit nok, det er ikke som fengsler i Thailand osv, og man har det trygt og godt med mat på bordet. Men, det er jævlig kjipt å sitte bak de gjerdene der mens verden går sin gang utenfor. Etter 6 opphold i norske fengsler under beltet, kan jeg ikke begripe hvordan det er mulig å ville inn i fengsel fordi man "er lei av å mase på NAV". Du snakker jo om å ha jobbmuligheter etter fengsel, hvorfor i huleste skal du pådra deg rulleblad for å sitte på ræva og få penger av NAV uten grunn hvis du i utgangspunktet har planer om å fikse deg jobb senere uansett?

For å svare på spørsmålet ditt, så synes det er ganske innlysende. Gå å slåss på byen, knus og tagg ned ruta på hele politistasjonen og bilene som står utenfor. Klapp til en politimann. Begå et ran. Bli busta med vilje med et par hekkere fyrings på deg. Men aller helst, så kan du jo bare fikse deg en jobb med en gang og ikke gå til anskaffelse av rulleblad på bekostning av resten av samfunnet og skattebetalerene, på pur faen?
Som regel så får man ganske solide bøter når man begår lovbrudd alvorlige nok til at det ender med fengsel. Du kan derimot gjøre noe som ikke skader noen, tror pengesvindel stiller veldig sterkt, men da får man som regel veldig store bøter å betale tilbake. Personlig ville jeg tatt et balltre og begynt å denge løs på en politibil, gjerne flere parkert på en stasjon. Blir erstatningskrav og du risikerer at det går hardt for seg når de sinte politifolkene skal rive deg i bakken. Mens du er i fengsel så kan du bare fortsette å begå lovbrudd, bli tatt med litt narkotika osv.

Men jeg har sittet på åpen avdeling, og det er jo diskusjoner om hva som er best. Det var tretti dager, og til tross for all den friheten vi fikk, så blei de fire veggene veldig fort utrolig kjedelige. Da er det bedre å mase på NAV, tro meg - og det er ikke sånn at når du bestemmer deg for at du er drittlei og vil hjem så kan du bare si "Nei nå vil jeg hjem" også dra hjem, du blir der til du er ferdig. I noen tilfeller kan man bli sendt hjem tidligere, om det er sprengt kapasitet eller inneklemte dager rett før man skal ut og de har innført fotlenke, som også er noe da.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge du har noe på rullebladet så kommer du for evig og alltid til å slite med å finne en jobb. Det er så mange hundre/tusener mennesker der ute som søker etter en jobb med rent rulleblad, hvorfor skal de da prioritere eller vurdere deg når de har så mange muligheter.

Grei nok at du er lei av å NAV'e (first world problems, lol), men så lenge du har noe på bladet så vil det alltid være vanskelig å finne en jobb. Enten om du selger rusmidler, svindler NAV, raner en kiosk eller whatever .
Så lenge du har noe på rullebladet så kommer du for evig og alltid til å slite med å finne en jobb.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Det er veldig, veldig, veldig får jobber som faktisk får tilgang til rullebladet ditt. Hull i CVen er noe annet, men med mindre du setter inne altfor lenge så skal det være fint mulig å dikte opp en historie.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Semitrailer med hasj/heroin? Win/win om fengsel er målet uansett. Så får du velge stoff selv ut ifra moralen din. Hasj vil jeg si du kan smugle uten for dårlig samvittighet i allefall.