Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2476
Hei! Er det noen som vet om en bra app som tømmer mobil telefonen for cache/virus og annet dritt? Jeg har prøvd mange forskjellige apper, men kan ikke si at alle funker.

Grunnen til at jeg lurer på dette, er fordi jeg har formatert telefonen min(samsung S7 edge), og har gjennoprettet alle appene, bildene osv. som jeg hadde, men mobilen går så utrolig mye kjappere og batteriet holder mye bedre! Så da tenker jeg at det har vært mye tull der inne som gjorde at den var tregere enn den er nå.

Så tanken slo meg da at det har vært mye cookies/logger og det som er nevnt over.

Eller er jeg helt på bærtur her?
Til android så har jeh pleid å bruke avast, bra antivirus med mange nice funskjoner og root funksjoner. Funnet så og si alt av virus som jeg har eksprimentert med på min android

Om den kan tømme cache er jeg litt usikker på men tviler på at det er det som gjorde telefonen din treg.

Av erfaring så kan jeg si at nesten alt av devicer jeg har hatt blir tregere med tiden om dem ikke får seg en reformatering innemellom
Sist endret av Alge; 3. mai 2018 kl. 14:55.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Å drive å "micromanage" cachen manuelt høres jo ut som noe som kanskje var et tema for 10+ år siden, har du noen grunn til å tro at dette er nødvendig?
Hvordan får dere virus og spam på mobilene egentlig? Dette har jeg ikke fått til enda, og jeg surfer ganske så mye. Er det noe dere driver og laster ned?
Sitat av OinkOink Vis innlegg
Hvordan får dere virus og spam på mobilene egentlig? Dette har jeg ikke fått til enda
Vis hele sitatet...
Og hvordan er du så sikker på det?

Veien til å få virus på telefonen er mange, men basicly så er det samme som på en datamaskin.
Sist endret av Alge; 3. mai 2018 kl. 18:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Til android så har jeh pleid å bruke avast, bra antivirus med mange nice funskjoner og root funksjoner. Funnet så og si alt av virus som jeg har eksprimentert med på min android

Om den kan tømme cache er jeg litt usikker på men tviler på at det er det som gjorde telefonen din treg.

Av erfaring så kan jeg si at nesten alt av devicer jeg har hatt blir tregere med tiden om dem ikke får seg en reformatering innemellom
Vis hele sitatet...
Koster ikke dette i måneden?
Nei. Det det er en free verson med litt ads på eller du kan betale bittelitt for å slippe. Også tror jeg det er noen ekstra funskjoner om du betaler også.

Btw ser ut som den har en clean up funksjon som sikkert sletter cache osv..
Sist endret av Alge; 4. mai 2018 kl. 16:43.
Trådstarter
Kjøper man de ekstra funksjonene, eller må man betale en sum i måneden(slik som på AVG antivirus)?
Betaler litt i månden eller en hundrings eller noe så har du hele greia i ett år.

Last det ned bare da vell? Så ser du om du kan leve med free versjonen, om du gidder å betaler for det eller om du gidder å ha det på telefonen i det hele tatt?