Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4463
Hei,

Jeg kontaktet nylig en person på youtube som har rundt 80k subs, fyren er mangemillionær, han har også verdt i media (ikke norske) noen ganger.

Etter å maila litt frem og tilbake, vil han snakke med meg for å gi meg tips om hva jeg burde gjøre for å oppnå målene mine. Han sa at jeg skulle legge han til på Whatsapp, har aldri brukt dette selv - så vil gjerne vite mer om hvordan det fungerer.

Kan han se telefonnummeret mitt? Er det risky om han får vite det? Vil helst slippe spam.

Koster det penger å ringe til utlandet med Whatsapp? Er vel ikke så mange andre møter han kan lure meg på, kommer ikke til å sende han penger eller noe lignende.

Om det er spørsmål, eller om noe var uklart, så bare spør.
Han ser tlf nr ditt og om du er mulig og søke opp i tlf kataloger kan han finne ut info om deg .
Er ikke noe spam forbundet med og bruke WhatsApp
Telefonnummeret ditt er jo selve brukernavnet på Whatsapp. Derfor bruker jeg ikke den.
Sitat av don cornholio Vis innlegg
Han ser tlf nr ditt og om du er mulig og søke opp i tlf kataloger kan han finne ut info om deg .
Er ikke noe spam forbundet med og bruke WhatsApp
Vis hele sitatet...
Hva kan han finne ut som er sketchy? Tror ikke man finner adressen min med navn eller nummer faktisk, men har ikke så mye å si uansett.

Med spam, så tenkte jeg i tifelle han selger nummere eller annen info. Men hvis Whatsapp er helt gratis, så burde det vell gå fint..
Virker ikke spesielt sketchy annet enn at han sikkert prøve å selge deg noe.

Whatsapp bruker telefonnummer som brukernavn som sagt. Samtaler tas over internett så det er heller ikke noen (særlige) kostnader ved samtalen.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Telefonnummeret ditt er jo selve brukernavnet på Whatsapp. Derfor bruker jeg ikke den.
Vis hele sitatet...
Bruker du noen andre lignende apper? Har liksom ikke eksprimentert med det.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
I store deler av verden er det helt standard å bruke WhatsApp som kommunikasjonsmiddel nummer 1.

Her jeg bor så bruker veldig mange firma whatsapp heller enn andre former for tale eller tekst når de tar kontakt med kunder eller kunder tar kontakt med dem.
Sist endret av nso; 4. mai 2018 kl. 00:00.
Sitat av Best og værst Vis innlegg
Bruker du noen andre lignende apper? Har liksom ikke eksprimentert med det.
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt Skype tidligere. Der er brukernavnet en selvvalgt tekst. Men det er 5 år siden. Jeg har installert Whatsapp, men har ikke tatt den ibruk.

Idetheletatt snakker jeg veldig lite med folk både på tlf og irl. Foretrekker SMS eller andre meldingssystemer.
Sitat av Best og værst Vis innlegg
Hei,

Jeg kontaktet nylig en person på youtube som har rundt 80k subs, fyren er mangemillionær, han har også verdt i media (ikke norske) noen ganger.

Etter å maila litt frem og tilbake, vil han snakke med meg for å gi meg tips om hva jeg burde gjøre for å oppnå målene mine.
Vis hele sitatet...
Høres veldig ut som en scam. Denne artikkelen er vært å lese: "Fake it till you make it: meet the wolves of Instagram" - https://www.theguardian.com/news/201...-media-traders
Sitat av Kongen Vis innlegg
Høres veldig ut som en scam. Denne artikkelen er vært å lese: "Fake it till you make it: meet the wolves of Instagram" - https://www.theguardian.com/news/201...-media-traders
Vis hele sitatet...
Han har hatt en Ted talkX om penger/suksess. Nei det er ikke Tai Lopez.

Flere tanker?
Sist endret av Best og værst; 4. mai 2018 kl. 11:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
1. Hva er du redd for? at han skal utpresse deg for penge/lure eller svindle deg på noe vis? Du sier fyren har 80k subs (på youtube?), så da tjener han vel mer enn nok til å skulle ville eventuelt lure eller svindle deg penger.

2. Men om du er skeptisk, så kan du jo bare kjøpe et nytt nummer med kontantkort på telekiosken, også legge han til med det nummeret
Sist endret av cplpro; 4. mai 2018 kl. 23:40.