Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1304
Har i de siste dagene fått haugevis av spam som ser ut som om den er sendt fra min egen epost adresse. Er det noe som kan gjøres for å unngå dette. Vil det hjelpe å blokkere for innkomende epost fra min egen adresse noen dager for å se om trafikken dabber av, eller er det noe annet jeg kan gjøre ?

God påske til alle !
Jeg har det samme problemet, begynte for omtrent en uke sia. Vet ikke hva det kommer av. Når jeg ser i "sendt" mappa så finner jeg ikke noe uvanlig. Å bytte passord har heller ikke hjulpet så eposten er ikke hacka (tror jeg).
Det kalles "spoofing" og går ut på at noen andre benytter seg av 'din' addresse, men de gjør det egentlig ikke...

Har ikke en god måte å forklare det på, da jeg ikke har veldig mye peiling på det tekniske. Jeg ville senket skuldrene, da du sannsynligvis ikke er hacket. Dette er en ganske vanlig måte å sende spam/scam.
Epost er internett versjonen av postkort og er omtrent like avansert, så det er ikke noe faktisk problem i å sende fra en hvilken som helst adresse. De har ikke hacket deg eller noe som helst.

Det eneste som virker er å ha et skikkelig spamfilter.