Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1797
Som tittel antyder: Ønsker å vite hvilke tog som har månedskortvogner (altså som kan snikes på uten å være altfor sneaky) i Oslo-området. Vet at lokalrutene til Lillestrøm, Ski, Spikkestad osv. er av den typen, men vet mindre om rutene som går til rundtliggende byer, f.eks. Kongsvinger osv. Er alle togrutene med L i rutenavnet (går ut ifra at det står for lokal) av typen med månedskortvogn?

På forhånd takk for input.
Aldri hørt om, og tror ikke det er mindre kontroll på enkelte vogner og tog. Har reist en god del med både lokaltog (L) og regiontog (R), og det hender i ny å ned at det er kontroll. Hvis du skal snike, så er det nok mindre kontroll utenfor rushtid, enn det er i selve rushtiden.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ofte konduktører som går igjennom hver vogn å sjekker billetter på regionstog. Ikke alltid, men ofte. Vanskelig å være sneaky sneaky
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
L- toget som stopper/starter i Moss har sånn vogn. Sitter der 5 dager i uka omtrent (tur retur)- har aldri måter vise billett. Konduktøren går gjennom for å komme Til vognene det er billettkontroll i.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drammenstoget, og Spikkestad/Lillestrøm-linja. Men, jeg tar ikke de lenger - har nemlig et års tid brukt Flytoget inn og ut til byen. Blitt stopppa av vekter når jeg har hoppa av på Oslo S ved 4 anledninger, har bare blodnekta og sagt at jeg kom med toget som står på det andre sporet :P "Ok, beklager så meget, ha en fin dag", har jeg fått tilbake!
L13 dal toget og L12 Eidsvoll er de jeg benytter for sneaky snake. Har blitt tatt 4 ganger på snart 4 år, så er ikke ille.
Kongsvinger toget er også mulig å snike. Om ikke så kan du ta tog i rushen.
Sist endret av Zotify; 30. desember 2017 kl. 00:01.
Har opplevd kontroll på L13 1 gang på de 4 årene jeg har tatt det. (Nesten hver dag i hverdagene), nå sitter jeg ofte på betjent da, (Har billett, men det er mindre folk der) så vet ikke om det kan ha vært flere kontroller, bare at de ikke sjekker betjentvognene.
Togene som trafikkerer ruter merket med L i Oslo-området er lokaltog, og det kjøres lokaltog til byer som Kongsvinger, Kongsberg og Moss. De har som regel ubetjente vogner. Betegnelsen månedskortvogn er gått ut av bruk for 10 år siden. Det er også slutt på at vognene bare var ubetjente fram til kl. 20 på hverdager. Nå er de ubetjente hele driftsdøgnet, også i helgene.
Anonym bruker
"Flink Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av huehuehue Vis innlegg
Har opplevd kontroll på L13 1 gang på de 4 årene jeg har tatt det. (Nesten hver dag i hverdagene), nå sitter jeg ofte på betjent da, (Har billett, men det er mindre folk der) så vet ikke om det kan ha vært flere kontroller, bare at de ikke sjekker betjentvognene.
Vis hele sitatet...
De kjører sjelden sjekk av billetter på betjente vogner, siden konduktøren alt går rundt der og sjekker billetter. Det er mest på ubetjente vogner at de gjør sjekk av billetten til alle på vogna. Jeg pendler med L13 inn til Oslo hver dag og ville vel sagt at det fort er rundt 1 gang i måneden at jeg opplever billettkontroller på ubetjent vogn.