Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3109
Ettersom den tragiske helikopterulykken skjedde har jeg lagt merke til at folk kritiserer nyhetene(tv2) for å sende reklame og ha reklame på nettstedet ettersom det er en tragisk hendelse. Er det bare jeg som tenker at de er helt på bærtur? Hvordan skal nyhetene gå rundt om det ikke blir tjent penger på det?
Folk reagerer når det er snakk om en tragedie i nærheten.
Har de samme folkene reagert når tv2 har sendt reklame mellom nyheter fra tragedier/katastrofer/kriger i andre land enn Norge?

Uansett, hvilke(n) reklame(r) var det folk reagerte på?

Reklame som kunne oppfattes som "insult to injury" i konteksten eller bare reklame generelt?

Kan se for meg at en reklame som f.eks. de fra NSB som oppfordrer folk til å ta toget fremfor å benytte andre transportmidler kan tolkes litt feil og gjøre at folk reagerer.




Hvordan hadde du reagert om en i familien din hadde dødd i en trafikkulykke, og en reklame på nettsiden oppfordret deg til å ta toget?
Enda værre: dersom en i familien din døde i en togulykke, og en reklame oppfordrer deg til å ta toget.
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Uansett, hvilke(n) reklame(r) var det folk reagerte på?
Vis hele sitatet...
Er generell reklame vil jeg si, dynamisk generert til tv2 sine nettsider kan jeg tenke meg. Håper da ikke det var reklame for noe i samme nisje (som nsb eksempelet ditt) Da ser jeg grunn for kritisering.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hvordan hadde du reagert om en i familien din hadde dødd i en trafikkulykke, og en reklame på nettsiden oppfordret deg til å ta toget?
Enda værre: dersom en i familien din døde i en togulykke, og en reklame oppfordrer deg til å ta toget.
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget ditt og er helt enig i det. Ville nok syntes det var forkastelig, men det er jo det. Tror de har en viss form for oversikt på hva reklame som kjører når, men en feil kan jo alltids skje.
Sitat av blitZz96 Vis innlegg
Jeg ser poenget ditt og er helt enig i det. Ville nok syntes det var forkastelig, men det er jo det. Tror de har en viss form for oversikt på hva reklame som kjører når, men en feil kan jo alltids skje.
Vis hele sitatet...
Det går ann å sjekke litt hvilke reklamer som havner hvor.
Eventuelt forbedre algoritmene som velger reklame dynamisk slik at det oppstår færre feil.

Men ja, feil skjer... her er noen eksempler:











Det har blitt en trend å være hårsår og klage på alt som er.