Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1456
Hei,

Jeg flytter til egen leilighet om 2uker.

Og tenker at det er smart og få noen tips fra noen som har vært i situasjon,

Jeg har cirka 4920kr i måneden som skal dekke internett mat klær og diverse sånne ting"dekker ikke strøm avgifter husleie etc"

Hva er greit og vite om og bo alene og gå på skole, hvordan skal jeg bruke pengene mine?

Trenger mest muligtips som kan hjelpe meg

Takker for svar
Kan desverre bare føye til lit av handlelisten min fra hver eneste måned.


Rema 1000:
Middager:

1x 5 kg Jasmin ris - 40kr
1x 2 kg Kyllinglår/vinger - 70-80kr
2x 1 kg spagetthi - 20kr (x2=40kr)
8x 400g Bokkoli - 8kr (x8=64kr)
4x Lerøys fiskegrateng - 9kr (x4=36kr)
2x Rema 1000 Pesto - 15kr (x2=30kr)


Tot: 290kr

Frokost/Lunsj:
4x Brød - 20kr (x4=80kr)

De har gjerne Ta 3 betal for 2 tilbud på kjøttpålegg, så benytt deg ofte av dette.

6x kjøttpålegg - 80kr
1x Syltetøy - 20kr (Kiwi har First price på dette, så annbefaler heller Kiwi)
4x 1L skummet melk - 40kr

Tot: 220kr

Kiwi:
4x First price Fiskekoteletter - 15kr (x4=60kr)
2x First price hvitløksbag. - 15kr (x2=30kr)
4x First price juice 1,75L - 15kr (x4=60kr)

Tot:150kr



TOTALT: 660kr ~+-
5 kg ris i måneden? Er ikke det litt i overkant med karbohydrater? Når du i tillegg spiser brød hver dag også. Kanskje vurdere å variere med poteter som inneholder mye mindre karbs og kalorier.

Ellers var listen grei.
5 kg ris kan lett fordeles over 2-3 mnd. skulle pressisert det. men kombiner det gjerne med noe annet om ønsket. carbs skal derimot ikke være noe problem dersom du får nok mosjon
Et lite tips som jeg har tenkt ut er å kutte opp store mengder med brokkoli, gulerot, tomat, løk, champignon, bambusskudd, mais, squash og paprika. Frys de ned og ta opp litt og litt. Hiv alt i ovnen med frossen kyllingfilet fra for eksempel rema så har du et bra måltid et par ganger i uka ut måneden. Du varierer selvfølgelig grønnsakene selv