Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1057
Sitter nå med en gammel "Do-lokk" Nokia, og tenker det er på høy tide å bytte telefonen med noe mer oppdatert. Jeg er ikke spesielt kresen av meg, men ønsker noe mer nymotens. Gjerne noe som passer greit til jobben, som da er dørselger.

Gjerne med godt batteri, slik at jeg kan ha GPS'n på så lenge som mulig (eier ikke rettningssans)
iPhone eller android
Hehe. Ikke så veldig spesifik det her. Alt fra a-å gitt ut siste året er vel bedre enn det du har. Sjekk ut Amobil.no. bare velg android/ios/windows så er du ganske safe
Sist endret av wintip; 14. februar 2014 kl. 06:42.
Vet ikke om det gjelder andre men min iPhone 4 sluker batteri med GPS på. Ville nok vurdert en GPS i bilen. Du får helt greie enheter til tusenlappen.

Hvis du er som meg og ikke vil ha ett nettbrett med telefonfunksjon har nå Sony kommet med Z1 Compact. Den første toppspeca "mini" androidtelefonen som rocker alt av teste i ett kurant format. Eneste alternativet til iPhone sånn jeg ser det. Vanntett er den også tåler den mer enn de fleste.

Tror ikke jobbtelefon er så mye tema i dag da alle telefonene gjør det meste.
Jeg hadde gått for Xperia z1 compact. Gått fra både S4,iphone etc. ingen kan måle seg
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Sitter nå med en gammel "Do-lokk" Nokia, og tenker det er på høy tide å bytte telefonen med noe mer oppdatert. Jeg er ikke spesielt kresen av meg, men ønsker noe mer nymotens. Gjerne noe som passer greit til jobben, som da er dørselger.

Gjerne med godt batteri, slik at jeg kan ha GPS'n på så lenge som mulig (eier ikke rettningssans)
Vis hele sitatet...
jeg fikk for rundt 2 mnd siden en Nokia Lumia 1520 og hva batteritid angår er jeg helt ordløs, den har 6" LCD skjerm, men batteri varer lett i 2 dager så jeg lader annenhver dag, og dette med alt av GPS, WiFi, Mobildata automatisk refreshing av apper og Tiles etc. Danker fint ut min forrige S4 på bateri.

Men den er jo litt anderledes, jeg personlig finner den mer anvendelig og egentlig givende å bruke enn android som jeg har brukt noen år.
Det du må være klar over er at appmarkedet er mindre (men på ingen som helst måte ubrukelig) Mye nyttige apps fra scratch fra Nokias side.

+Batteritid
+Stor Skjerm
+Mye nyttige apps
+Dritbra 20Mp kamera med en mengde innstillinger jeg ikke forstår å bruke

-Stor, litt vanskelig å bruke med 1 hånd (var skeptisk til dette, men nå er kjærestens s4 så LATTERLIG liten..)
-Appmarkedet kan ikke helt måle seg med Apples og Googles (men det vokser naturligvis)

PS: Det er vistnok en del oppdateringer på vei også, får håpe dette forbedrer opplevelsen ytterligere
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Sitter nå med en gammel "Do-lokk" Nokia, og tenker det er på høy tide å bytte telefonen med noe mer oppdatert. Jeg er ikke spesielt kresen av meg, men ønsker noe mer nymotens. Gjerne noe som passer greit til jobben, som da er dørselger.

Gjerne med godt batteri, slik at jeg kan ha GPS'n på så lenge som mulig (eier ikke rettningssans)
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg så hadde jeg lest litt på nettet om dagens hotte telefoner, og deretter spurt mellom 2-3 modeller utifra dine behov.

Dagens hotteste telefoner er:
Iphone 5s
Iphone 5c
Sony Xperia Z1
Sony Xperia Z1 Compact
Samsung galaxy S4+
HTC One mini
LG G2

Velg en av de, så har du en knall telefon. Les litt om forskjellene, og ta din avgjørelse etter dine preferanser. Er du fremdeles usikker om noen av de etter du har lest er det bare å spørre.

Hilsen Mobilselger
Sist endret av hermanoo90; 15. februar 2014 kl. 15:11.