Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1726
Hei, jeg går første året TIP i Stavanger, men vurderer å søke Vg2 Brønnteknikk på Bergen Maritime (BM) er det noen som vet hva snittet lå på i år?
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Anbefaler deg å sende dem en mail. ingen kan gi deg et bedre svar enn administrasjonen på BM selv! Lykke til!
Hvorfor ikke gå brønn i stavanger når du går TIP der?
Jeg ser på alle muligheter , men jeg lurer på om snittet er noe lavere i bergen enn her .
Sitat av thommyboy Vis innlegg
Jeg ser på alle muligheter , men jeg lurer på om snittet er noe lavere i bergen enn her .
Vis hele sitatet...
Du har jo stavanger ofshore tekniske fagskole(sots) som nevnt over her, vet det er vildt høyt snitt der....


Men mener at så lenge du søker skole i annet fylke en det du kommer fra, så havner du bakerst i alle køer for å komme inn uansett snitt trodde jeg? Mener så lenge fylket har en klasse med den linja du prøver å søke i en annen by, så blir du satt bakerst.
Noen andre kan kansje fylle inn fakta og kilder?

Sitter på jobb, og kan desverre ikke sitte og søke nå !

-Yardz
Sitat av Yardz Vis innlegg
Du har jo stavanger ofshore tekniske fagskole(sots) som nevnt over her, vet det er vildt høyt snitt der....


Men mener at så lenge du søker skole i annet fylke en det du kommer fra, så havner du bakerst i alle køer for å komme inn uansett snitt trodde jeg? Mener så lenge fylket har en klasse med den linja du prøver å søke i en annen by, så blir du satt bakerst.
Noen andre kan kansje fylle inn fakta og kilder?

Sitter på jobb, og kan desverre ikke sitte og søke nå !

-Yardz
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ogsaa hoort. Saa vil tro at det er korrekt!
Jeg har selv vurdert dette når jeg gikk på VGS, men snudde fort da jeg leste at jeg måtte skifte fylke osv.
Takk for gode svar
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Snittet i Bergen var iallefall 5.
4,9 i stavanger.
Må først og fremst spørre hvorfor du vil søke Bergen fremfor Stavanger.
Eneste forklaringen på hvorfor Bergen har høyere snitt er kun fordi de har færre klasser enn SOTS.
Dessuten vil du ikke få langt på nær like mye kompetanse i Bergen enn hva du vil lære i Stavanger.

Bergen dekker vell Boring, Sementering og komplettering sist jeg så etter.
Mens Stavanger dekker Boring, Sementering, Komplettering, Wireline (mekanisk og elektrisk), Coiltubing og Subsea.

Pluss at du vil bli prioritert i forhold til hvor du er bosatt. Hvis ikke er det et styr med søknadder du blir nødt til å sende til Bergen
Sist endret av Pandalicious; 10. februar 2014 kl. 01:22.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Må først og fremst spørre hvorfor du vil søke Bergen fremfor Stavanger.
Eneste forklaringen på hvorfor Bergen har høyere snitt er kun fordi de har færre klasser enn SOTS.
Dessuten vil du ikke få langt på nær like mye kompetanse i Bergen enn hva du vil lære i Stavanger.

Bergen dekker vell Boring, Sementering og komplettering sist jeg så etter.
Mens Stavanger dekker Boring, Sementering, Komplettering, Wireline (mekanisk og elektrisk), Coiltubing og Subsea.

Pluss at du vil bli prioritert i forhold til hvor du er bosatt. Hvis ikke er det et styr med søknadder du blir nødt til å sende til Bergen
Vis hele sitatet...
Jeg ville også søkt til i Stavanger om jeg bodde der, men tror ikke det er store forskjellen. Om en av skolene er best tror jeg det er Stavanger.
You are pointless :)
Trur at hvis du skal søke i ett annet fylke så må du melde flytting FØR du søker. Har hørt noe om ''Rogalandsgarantien'' ?