Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 35198
Sitat av homoludens Vis innlegg
Vet ikke hva rettspraksis for denne typen forbrytelser er, men tror du må regne med noen år bak murene om du blir tatt.
Vis hele sitatet...
Du tror feil.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Du tror feil.
Vis hele sitatet...
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3851027.ece
Sitter på tlf så orker ikke å skrive et langt innlegg. Det at folk tror det er lett å dyrke er delvis feil. Røykbart materiale er nesten garantert, men for å yielde bra trenger man kunnskap, forståelse og litt tid. Vil anbefale deg å sjekke ut ebb n flow (flo/fjære) systemet med 36 potter som hydrogarden har. Det er heller ikke antall planter som er viktig- antall watt/lysstyrke og dyrkemetode er mye mer avgjørende. Hvis du skal gjøre dette alene a befaler jeg et oppsett på maks 6*600W, ca 20 planter og hydro. For at dette skal være forsvarlig mtp varme bør du ha ca 12kvm, i tilegg til et veg-rom på ca 7kvm til moderplante og stillinger. Har ikke veldig peiling (dog mer enn de fleste på freak), men hvis du sender en PM skal jeg svare så godt jeg kan! norcan.org by the way
Sist endret av appal; 10. august 2012 kl. 17:52.
er det ikke lettere og lage og selge hjemmebrent??

Fortell gjerne hva som er best å drive på med. hasj vs sprit ?
Sitat av cracklab Vis innlegg
er det ikke lettere og lage og selge hjemmebrent??

Fortell gjerne hva som er best å drive på med. hasj vs sprit ?
Vis hele sitatet...
bland ut metanolet feil og du har da drept 3 ungdommer som spores tilbake til heimbrent... Tror fort du blir tatt
Sitat av Odd Vis innlegg
Kjøp et par shippingkonteinere, lei en gravemaskin og grav ned ditt nye growroom på ønsket område. (Krever vel helst at du bor litt øde)
Og hold kjeft om det! Det er det viktigste av alt!

Har sett ett sånt oppsett hos en kar i danmark engang og syns det virket smart.
Vis hele sitatet...


Ja er vell ganske smart, men kan å være ganske uheldig som han her. -->
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...artid=10061103

Rimelig kjipt! Fikk litt sjokk når jeg så at den personen bor i samme by
Går ut ifra at det er marihuana dere snakker om her, og ikke hasj. Marihuana kommer fra Cannabisplanten, hasjplanter fins ikke, selv om det er det media kaller plantene. Kommersiell hasj er ikke noe som vokser på planter, du lager det av trikomene til cannabisplanten.
Sitat av Poppee Vis innlegg
bland ut metanolet feil
Vis hele sitatet...
Den må du gjerne utdype en smule
Sitat av Poppee Vis innlegg
bland ut metanolet feil og du har da drept 3 ungdommer som spores tilbake til heimbrent... Tror fort du blir tatt
Vis hele sitatet...
Kan jeg si at du er en idiot?

Metanol, også kjent som tresprit, lages ved at man varmer opp trevirke i en lukket beholder og metanolen fordamper. Hjemmebrent (så godt som ren etanol) lages ved at man først ordner sats (gjær, sukker og vann) som man gjærer for så destillere.
De første 100/200ml kastes fordi de inneholder en større grad av fusel (det som gjør deg dårlig) og ørsmå mengder metanol som har et lavere kokepunkt enn etanol. Risikoen for å selge ett produkt som er skadelig er ikke tilstedeværende hvis du vet hva du gjør.

Din logikk er altså idiotisk.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Du måtte vise til en av de største plantasje sakene i Norge. Noen som er del i et så omfattende nettverk risikerer selvsagt en del.

Ganske sikker på at Taurean ikke tenkte så stort. Men hvem vet!
Sitat av Poppee Vis innlegg
bland ut metanolet feil og du har da drept 3 ungdommer som spores tilbake til heimbrent... Tror fort du blir tatt
Vis hele sitatet...

Du blander begrep her. Hjemmebrent er sprit altså etanol. Det er IKKE tresprit i hjemmebrent, ikke skadelige mengder ja knapt målbare mengder og langt unna dødelig eller skadelig dose. Det er heller ikke mulig å lage tresprit ved et "uhell" om man kløner det til med hjemmebrent.
http://i2.asntown.net/15/elaborate-pot-growing-operation.jpg

http://www.420magazine.com/forums/ca...ics-video.html
kjøp 4x600watt hps og dyrk 8 sativa-dominerteplanter som gir deg ca 800 gram premium kvalitet. og du vil da kunne selge lett 200 gram hver måned for 150pr gram, det betyr 30000 i månedslønn. helt chill, grei jobb det vel
Fy flate, det der var enorme saker. Må være en omfattende jobb å holde det skjult. Og må jo ha masse folk til å gjøre jobben ... God damn. Da snakker man store cash. Kanskje litt for mye. Er jo umulig å holde det skjult i lengden. Hva med den mengden som må selges...

Naturgrønn: Det blir å begynne i det små så jeg får taket på det og deretter gjøre det større. Men èn ting som skal stå i høysetet, er risikoen. Skal for all del ikke bli tatt. Kommer aldri til å ta med på byen og vifte med det i ansiktet til folk.

Jeg er helt sikker på at veldig mange driver med dette. Det er jo super enkelt å skjule selve groinga og virksomheten. Onkel har jo så mye å styre med, de kjører ikke rundt og leiter opp sånne steder. Tenker veldig på akkurat den biten med -hvor- dette skal foregå. Å leie et sted er utelukket. Det må bli i eget hjem. De to andre 100% sikre måtene jeg kommer på er å grave og lage et rom i bakken i skogen et sted, men krever utrolig mye jobb og tid. Den andre måten er å lage plantasje i en båt. Billig og trygt, men vanskelig om vinteren. Polisen går jo ikke rundt og sjekker båter for sånt.

Det som er den store faren, er hvem du selger til. Denne personen bør vite absolutt ingenting om deg. Bare at vi skal møtes der, bytte varer mot penger og gå hvert til sitt igjen. Og ja som nevnt mange ganger, ikke si ett ord til noen.

Er mye å tenke på. Men det er jo bare gøy ^^
Shit den var mektig. Åssen har de gutta blitt busta? Er jo rene fortet med skikkelig hemmelig inngang og en ser jo de har ventilasjon og alt mulig.

Ja når har trådstarter noe å strekke seg etter.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Shit den var mektig. Åssen har de gutta blitt busta? Er jo rene fortet med skikkelig hemmelig inngang og en ser jo de har ventilasjon og alt mulig.

Ja når har trådstarter noe å strekke seg etter.
Vis hele sitatet...
Når du driver så high tech og stort omfang, uten generator
Ville faktisk anbefalt deg å sett tv-serien "weeds" den er relativt lik som real life ang. dyrking og salg av cannabis.

Ting du må tenke på er jo risikoene. Politi er den siste tingen du trenger å beskymre deg for. Værste som skjer da er fengsel.
Treffer du på rivaler som finner utav hva du holder på med, så kan du få problemer med MEGET farlige folk som ikke bryr seg om fengsel what so ever. Da kan ting fort gå utover din egen helse og ikke minst de rundt deg som du er glad i.

Derfor bør du alltid ha løpegutter rundt deg(folk som jobber for deg, selger for deg,leverer for deg, handler varer for deg(gro varer) osv.. Du er jo høyest i rangen så helst ingen skal vite hvem du er, du må alltid fremstå som et normalt menneske helst ha en jobb på si(bensinstasjon eller noe) Bare for å lettere kunne bort forklare deg.

Av tlf bør du bruke en gammel shit tlf(billigste de har på clas ohlson feks) Ikke hightech touch tlf, de har både gps og innebygd batterier.
"nickname/gatenavn" realname bruker du ikke til noen utenom lovedones.

Alltid betale kontant for varer kan også være en fordel med tanke på at du gjerne kjøper litt utstyr som folk flest ikke handler.
Sikkerheten er også ekstremt viktig, huset burde du invistert i sånn det blir innbrudds sikkert. Ellers er det bare å knekke opp døra med kujern/sparke den inn.

Og ikke minst LESE DEG MER OPP PÅ TING, se guider på youtube, cannabis forums, finne ut hvilke frø som passer best.(Kanskje begynne med noen litt mindre krevende åsså starte med noen mer avanserte?)


Kom ikke på mer i farten, men håper jeg ikke har gjenntatt for mye å at noe var til hjelp! Lykke til!!

PS. Veldig kul idee! Jeg hadde LETT vært med på den ja!
seriøst, når man leser på denne tråden får man inntrykk av at man må selge minst flere kilo hver uke for og tjene greit på og selge cannabis... Haha!
For å tjene penger ja. Men for lommerusk holder en plante og 2
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
La oss si at han får til å gro veldig mye, men hvordan ville dere si den beste måten ville vært å få noen til å kjøpe store mengder? Tenker da hvis han ikke har noen kontakter fra før.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
La oss si at han får til å gro veldig mye, men hvordan ville dere si den beste måten ville vært å få noen til å kjøpe store mengder? Tenker da hvis han ikke har noen kontakter fra før.
Vis hele sitatet...
Jeg ville anbefalt han å bruke deep web for det det er verd. Minst sjanse for å bli tatt, folk kjenner han kun under et brukernavn, og i nattens mulm og mørke kan han snike seg ut å poste brev.
Når man går i en gate, så om man ser seg litt rundt så er det relativt lett å legge merke til hvem som holder på med ting ikke alle andre gjør. Derifra så bare prøver man å få kontakt for å så starte forsiktig å hinte om å kjøpe noe av personen på gata. Etter å ha handlet noen ganger så får man fort nye kontakter via den, et nr her å et nr der.
Når man finner en potensiell kunde man liker er det bare å lufte til denne personen om han/folk han kjenner er intresert i et parti.

Tar jo tross alt noen mnd før første ladning er ferdig så har ganske så god tid til å finne potensielle kunder.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Choobe Vis innlegg
Jeg ville anbefalt han å bruke deep web for det det er verd. Minst sjanse for å bli tatt, folk kjenner han kun under et brukernavn, og i nattens mulm og mørke kan han snike seg ut å poste brev.
Vis hele sitatet...
Ville ikke dette vært litt risiko fult med tanke på at det kan være undercover politi som lurker?
Har ikke så mye peiling på Deepweb, har bare vært der noen få ganger.

EDIT: Tenker nå på å selge store mengder, ikke stamkunder som du selger noen gram til hver uke etc.
Sist endret av ArtOfHacking; 11. august 2012 kl. 02:20.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Ville ikke dette vært litt risiko fult med tanke på at det kan være undercover politi som lurker?
Har ikke så mye peiling på Deepweb, har bare vært der noen få ganger.

EDIT: Tenker nå på å selge store mengder, ikke stamkunder som du selger noen gram til hver uke etc.
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke signerer eska med pot og tar betaling i BitCoins er du rimelig safe med mindre politiet virkelig er ute etter deg og setter i gang å backtracke deg.
Hvis det skal være noe som helst poeng for en lovlydig borger å begynne med dette så bør man jo ha ganske stort volum på operasjonen. Å dyrke noen hundre kilo i året i smug høres ikke spesielt vanskelig ut. Sørg for å ha en god forklaring på høy strømregning og forklaring til nysgjerrige naboer på hva du skal med en gigantisk garasje, invester i nødvendig utstyr for å skjule lukt og varme, hold kjeft og risikoen for å bli tatt er nesten ikke-eksisterende.

Å selge store mengder av det uten at noen fatter mistanke tror jeg derimot blir VELDIG vanskelig.

Med mindre du er hvitsnippforbryter er det nok enklere å tjene pengene på lovlig vis
Sitat av Tafattt Vis innlegg
Når du driver så high tech og stort omfang, uten generator
Vis hele sitatet...

Åssen vet du det? Bildene sier jo ingenting om hvor de får strømmen fra.
Kan være via generator, vindmølle eller rett og slett stjålet strøm.....
Sitat av kevva Vis innlegg
For å tjene penger ja. Men for lommerusk holder en plante og 2
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje jeg ikke har fått med meg prisene på weed her i norge siden jeg bare kjøper i københavn til vanlig da... men trudde det var ca 150 pr gram for bra weed og 7500kr for hektogrammet og ca 40 000 for kilo... dvs at om du selger 6 hekkere i månden tjener du 45000 og det er faktisk ikke lummerusk. og til det kreves ikke millioner i dyrkeutstyr og plass heller..
Sitat av Malamutt Vis innlegg
Ja, kanskje jeg ikke har fått med meg prisene på weed her i norge siden jeg bare kjøper i københavn til vanlig da... men trudde det var ca 150 pr gram for bra weed og 7500kr for hektogrammet og ca 40 000 for kilo... dvs at om du selger 6 hekkere i månden tjener du 45000 og det er faktisk ikke lummerusk. og til det kreves ikke millioner i dyrkeutstyr og plass heller..
Vis hele sitatet...
Her hvor jeg bor er det så og si konstant tørke etter god weed, og prisene STARTER på 200kr :/

Standard brunt har også gått opp i pris, så man kan fort tjene store penger på ett litt alternativt jordbruk.
Ville heller lagt 100k i 3-4kg hasj fra danmark. finn en dude som er villig til å selge det for deg mot litt provisjon. da får du lett 100k i fortjeneste itillegg til at du får tilbake de 100 du la i.

Mye tryggere enn å gro selv hvertfall
Sist endret av Sondre; 11. august 2012 kl. 14:30.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av ompapa Vis innlegg
Shit den var mektig. Åssen har de gutta blitt busta? Er jo rene fortet med skikkelig hemmelig inngang og en ser jo de har ventilasjon og alt mulig.

Ja når har trådstarter noe å strekke seg etter.
Vis hele sitatet...
Så smarte som de var så stjelte de strøm, og ble til slutt busta.
Ja det er det jo bare til å ta lærdom av taperne og kjøre på med agregat.
Aggregat er jo skalerbart etter behov, start med en og øk på når behovet for mer lys og strøm oppstår.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Ville heller lagt 100k i 3-4kg hasj fra danmark. finn en dude som er villig til å selge det for deg mot litt provisjon. da får du lett 100k i fortjeneste itillegg til at du får tilbake de 100 du la i.

Mye tryggere enn å gro selv hvertfall
Vis hele sitatet...
Du tar risiko når du:

1) kjøper fra fyren, du vet aldri om polisen spaner på h*n.

2) skal over grensa.

3) selger. Å bli tatt med 3-4 kilo hasj kan jeg tenke meg er verre enn å bli tatt med 3-4 planter og groutstyr.


Hvis du gror selv i egen bolig, må du bli tatt ute først før polisen i det hele tatt vil finne på å ransake boligen din. Det er kun den ene risikoen man løper, å bli tatt ved salg.

Men utover det så var det kanskje ikke et heldumt forslag. Tror likevel det er tryggere å gro i egen bolig.

Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hvis det skal være noe som helst poeng for en lovlydig borger å begynne med dette så bør man jo ha ganske stort volum på operasjonen. Å dyrke noen hundre kilo i året i smug høres ikke spesielt vanskelig ut. Sørg for å ha en god forklaring på høy strømregning og forklaring til nysgjerrige naboer på hva du skal med en gigantisk garasje, invester i nødvendig utstyr for å skjule lukt og varme, hold kjeft og risikoen for å bli tatt er nesten ikke-eksisterende.

Å selge store mengder av det uten at noen fatter mistanke tror jeg derimot blir VELDIG vanskelig.
Vis hele sitatet...
Det er derfor jeg tror det er best å drive i det små. Ihvertfall til man har taket på det og kanskje har funnet et egnet sted. Det tar tid å finne ut av sånt.
Sist endret av Taurean; 11. august 2012 kl. 16:08.
Noen som har gode forslag til hvor man skaffer frøene fra? Vet det er mange internett sider, men mange av de er jo fra USA/Nederland. 100% sjanse for å bli tatt i tollen.
Dette er et meget interessant tema. Og jeg har følgende bekymringer og løsninger.

1. Hva jobber du med? Skaff deg et 'cover' overfor familie/venner, politiet og skatteetaten. Mao bør du ha en lovlig bi-inntekt som akkurat dekker utgifter til mat bolig og strøm. Du kan feks tjene 100k/år og sitte igjen med 7200/måned, noe som burde være akkurat nok til å dekke et minimum av utgifter. Bruk visa-kort og lovlige opptjente penger til dette slik at du kan dokumentere coveret ditt.

2. Strøm. Sørg for å ha et moderat til lavt strømforbruk. Dette kan du få til ved å bruke mindre strøm på andre ting, isolere godt, bruke en generator/vindmølle eller bare ha en begrenset størrelse på operasjonen.

3. Pengene. Ha pengene du tjener i cash. Gjerne gjemt på et hemmelig sted langt inni skogen. Skaff deg en anonym bitcoin wallet. Blir du tatt kan du hente gevinsten når du kommer ut a fengsel. Skal du bruke noe av pengene så aldri gjør det der noen kan se deg gjøre det. Dra gjerne til utlandet og få tilsendt bitcoins vekslet inn i cash som du kan bruke fritt der før du reiser tilbake.

4. Kundene. Det beste er folk som er ute etter et sikkert supply av høy kvalitets produkt, anonymt og regelmessig. Skaff deg godt voksne kunder du stoler 100% på som er villig til å betale deg feks 100-200kr/g for anonym drop-off av 10g/uka. Ingen kontakt, ingen sms, ingen nye kunder osv. Hvis du trenger å snakke med kundene, bruk telefonkiosk og dekknavn. Hvis kundene trenger å snakke med deg, kan de legge igjen en kodet beskjed som forsvinner i mylderet på et høyt traffikert nettsted.

5. Pensjon. Ikke hold på for alltid. Selv om du tjener store penger så øker risikoen for å bli tatt over tid. Kom deg ut med skinnet i behold og se deg aldri tilbake. Fortell heller ingen om hva du har gjort før saken er foreldet.

6. Aldri gå med mer enn 15g utenfor huset ditt.
Sitat av Fasett Vis innlegg
4. Kundene. Det beste er folk som er ute etter et sikkert supply av høy kvalitets produkt, anonymt og regelmessig. Skaff deg godt voksne kunder du stoler 100% på som er villig til å betale deg feks 100-200kr/g for anonym drop-off av 10g/uka. Ingen kontakt, ingen sms, ingen nye kunder osv. Hvis du trenger å snakke med kundene, bruk telefonkiosk og dekknavn. Hvis kundene trenger å snakke med deg, kan de legge igjen en kodet beskjed som forsvinner i mylderet på et høyt traffikert nettsted.
Vis hele sitatet...
Det vil være svært ugunstig og føre med seg store mengder arbeid hvis man i tillegg til å dyrke stor kvantum også skal selge det smått. Sånn jeg ser det er det mest gunstig å selge unna så mye som mye som mulig i hver handel til andre dealere. Hvis du dyrker på semi-høyt nivå vil jeg ikke tro det skal være i veien for å kunne ha noen kilo ferdig annenhver måned f.eks. Nå er det en stund siden jeg har vært kjent med miljøet, men da var det ikke uvanlig at et hekto gikk for 9000kr. Dette vil generere en del penger.

Veldig spennende tråd!
Sitat av stødig Vis innlegg
Det vil være svært ugunstig og føre med seg store mengder arbeid hvis man i tillegg til å dyrke stor kvantum også skal selge det smått. Sånn jeg ser det er det mest gunstig å selge unna så mye som mye som mulig i hver handel til andre dealere. Hvis du dyrker på semi-høyt nivå vil jeg ikke tro det skal være i veien for å kunne ha noen kilo ferdig annenhver måned f.eks. Nå er det en stund siden jeg har vært kjent med miljøet, men da var det ikke uvanlig at et hekto gikk for 9000kr. Dette vil generere en del penger.

Veldig spennende tråd!
Vis hele sitatet...
Selger man i små volum er prisen høyere. Selger man i store volum får man automatisk et ekstra mellomledd mellom deg og kunden, noe som innebærer risiko. Selger man direkte til middelaldrende familiefolk som man vet kan holde kjeft og som over alt i verden vil holde kjeft fordi det ikke er bra om det kommer ut at de røyker så er man temmelig trygg.

Strikkball sier man kan kjøpe to telt, alt inkl. for tilsammen 12000kr. Da kan man høste 1kg/4måneder eller 250g/måned. Dobler man dette til 500g/måned og selger 5-15g/uke per faste kunde (gj.snitt 10g/uke) trenger man en 12-13 kunder. Selger man til 100kr/g drar man inn 50k hver måned, samtidig som man har så små volum at man aldri har mer enn 15g på seg hver gang man leverer og kundekretsen er liten.

Den typen kunder jeg ser for meg er sikkert villige til å betale 200kr/g bare det de slipper alt hazzle og greiene man leverer er fra øverste hylle. Da kan man kanksje tjene 100k/måned.
Sist endret av Fasett; 11. august 2012 kl. 18:30.
Sitat av Taurean Vis innlegg

Hva risikerer jeg?


Vil gjerne høre erfaringer om noen tør å dele dem.
Vis hele sitatet...
Står mye interessant her:

Domstolenes utmåling av straff - en undersøkelse av rettspraksis
Er usikker på det å drive med "småsalg".
Hver kunde du hanker inn øker sjansen for at noen prater og plutselig har du spanere på deg eller en razzia.
klart prisen per gram er høyest på den type salg men det er jo fordi risikoen er høyere. Gevinst står til risiko som ellers i livet.

Om trådstarter klarer å skaffe seg en en eller to kontakter som kan svelge unna større volum så mimimeres risikoen samtidig som høyt volum vil kompensere for lavere pris.

Er trådstarter ikke en del av miljøet og fortsetter å holde seg unna ettablerte miljø skal det svært mye til for at han blir busta idet han skal gjennomføre et dropp. Husk å unngå de vanligste og teiteste blemmene, som å kjøre for fort med "medisisin" i bilen, eller kjøre bil som er begjært avskiltet eller bryte trafikkreglene.

Eneste alternativ for småsalg slik jeg ser det er anonymt salg fra selgers side. Solgt fra deepweb eller liknende.
Sitat av Fasett Vis innlegg
Selger man i små volum er prisen høyere. Selger man i store volum får man automatisk et ekstra mellomledd mellom deg og kunden, noe som innebærer risiko. Selger man direkte til middelaldrende familiefolk som man vet kan holde kjeft og som over alt i verden vil holde kjeft fordi det ikke er bra om det kommer ut at de røyker så er man temmelig trygg.

Strikkball sier man kan kjøpe to telt, alt inkl. for tilsammen 12000kr. Da kan man høste 1kg/4måneder eller 250g/måned. Dobler man dette til 500g/måned og selger 5-15g/uke per faste kunde (gj.snitt 10g/uke) trenger man en 12-13 kunder. Selger man til 100kr/g drar man inn 50k hver måned, samtidig som man har så små volum at man aldri har mer enn 15g på seg hver gang man leverer og kundekretsen er liten.

Den typen kunder jeg ser for meg er sikkert villige til å betale 200kr/g bare det de slipper alt hazzle og greiene man leverer er fra øverste hylle. Da kan man kanksje tjene 100k/måned.
Vis hele sitatet...
Disse kundene du trekker fram er ikke bare-bare å få tak i. Hvor mange middelaldrende familiemenn er det som røyker 10g i uka? Hvordan skal du komme i kontakt med et sånt nettverk av middealderende storrøykere om du selv ikke er middelalderende? Om du faktisk får disse kundene fra starten er jo selvfølgelig det optimalt men vi må jo se realistisk på det

Med tanke på risikabelt er det jo mindre risikabelt å ha 3-4 kunder som handler stort av deg annenhver mnd, enn 14 kunder som du møter hver uke.
3-4 kunder som handler stort blir for mye det også. Aller helst kun 1 eller maks 2 kunder.
Dropp trenger heller ikke gjøres in persona, det finnes jo måter å unngå det på.
Første gang du handler med stor kunde må du kanskje regne med å gi ut på krita siden du er ukjent. Men det får du tåle evt. få delbetaling.
Straffelovens § 162.

Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.
Grov narkotikaforbrytelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff den gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter.
Gjelder overtredelsen et meget betydelig kvantum, er straffen fengsel fra 3 til 15 år. Under særdeles skjerpende omstendigheter kan fengsel inntil 21 år idømmes.
Uaktsom narkotikaforbrytelse straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.
Medvirkning til narkotikaforbrytelse straffes som bestemt ellers i denne paragraf.
Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraff.
Dere som skriver om mengder og salg: Det blir opp til hver enkelt å velge hvor risikabelt man vil leve. Skal man drive som fasett gjør så vil det kreve mye tid og risiko. Jeg vil påstå at med den metoden er man så godt som nødt til å bli tatt før eller senere. Jeg er overbevist om at politi har mennesker som jobber med å kartlegge selgere, som utgir seg for å være normale folk. Det er uaktuelt for meg å bli tatt av en av disse.

Er mye gode råd her angående ting man kan gjøre feil osv. Det er interessant.

Tenker mye på ting som å kle seg annerledes når man skal ut og selge, også parykk. Viktig å ikke bli gjenkjent av noen i noen situasjon som f.eks. jobb. Bruke hansker ved håndtering av produktet og innpakking, unngå fingeravtrykk i tilfelle kjøper blir tatt. Alt skal gjøres så sikkert som overhodet mulig.

Enposebananer: Takk for linken.
Sist endret av Taurean; 12. august 2012 kl. 00:39.
Typen til ei jente som bodde i oppgangen blei tatt med 5 kilo hasj pga av at han kjørte for fort og var nervøs når han ble stoppa. Han satt ikke lenge i fengsel. Tror han dro inn i fengsel på vinteren og natt til 17 mai var han ute og da julte han opp kjæresten igjen.
Tipper han bare satt i fengsel en måned eller to. Og det var som sagt med 5 kilo han ble tatt. Husker det godt selv om det er noen år siden. Ganske spennende nyheter for oss kidsa. Ingen som turte angi fyren heller for han jaga en en vaktmester rundt hele blokka fordi han hadde gått rett inn uten å banke på.
Sist endret av ompapa; 12. august 2012 kl. 00:57.
Det kan fort bli utrivelig om man ikke har svært solide kontakter fra før, og man ikke er kjent i miljøene.
Om Ts for eksempel sitter på 500g weed evt flere kilo er det mange ting som kan skje,og ord spres lett.
Et par ting som kan skje er fks å bli ranet,lurt eller utpresset, selv om det er weed det er snakk om så er det nok ikke så ukomplisert som mangen her skal ha det til å bare begynne å deale i stor skala.
Sist endret av Cosmos; 12. august 2012 kl. 00:57.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Det kan fort bli utrivelig om man ikke har svært solide kontakter fra før, og man ikke er kjent i miljøene.
Om Ts for eksempel sitter på 500g weed evt flere kilo er det mange ting som kan skje,og ord spres lett.
Et par ting som kan skje er fks å bli ranet,lurt eller utpresset, selv om det er weed det er snakk om så er det nok ikke så ukomplisert som mangen her skal ha det til å bare begynne å deale i stor skala.
Vis hele sitatet...
Dette er et tema jeg ikke tenker nok på. Det er i mine øyne to måter å hanskes med det på. 1) Hvis man blir ranet og får juling, gjem vekk alt av utstyr, vask med klor for å unngå hunder og deretter anmeld fyren til polisen. Søk voldsoffererstatning.
2) Tren hardt, begynn med kampsport og ikke la seg presse. For min del virker dette lite innbydende. Da må man nok etterhvert hanskes med bolegærninger, folk med våpen og annet lort. Møte opp på jobb med blåveis og knekt nese. Forklaringsproblemer. Smerte. Nei takk.

Aller helst for min del: Brains over brawns. Dette er også en sak man må ta med i oppveining:

Selge hvor stort kvanta/risiko for å bli tatt av politi/hvor mye penger tjent/risiko for å bli truet av andre kriminelle.

Det det koker ned til her er det du påpeker: Å ha gode kontakter som driver ren business.

Mange ting å tenke på.
Sist endret av Taurean; 12. august 2012 kl. 01:31.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Det kan fort bli utrivelig om man ikke har svært solide kontakter fra før, og man ikke er kjent i miljøene.
Om Ts for eksempel sitter på 500g weed evt flere kilo er det mange ting som kan skje,og ord spres lett.
Et par ting som kan skje er fks å bli ranet,lurt eller utpresset, selv om det er weed det er snakk om så er det nok ikke så ukomplisert som mangen her skal ha det til å bare begynne å deale i stor skala.
Vis hele sitatet...
Det høres fristende ut å tjene 50k ekstra i måneden, men er kanskje ikke så kult lenger når man blir vikla inn i et kriminelt miljø. I kriminelle miljøer er det jo en hard indre justis, siden de ikke kan benytte rettsstaten og politiet. Det betyr rett og slett trusler og vold. Ja, det er potensielt mye penger om man får til en liten hasjdyrkings-operasjon, men er det verd det om du må være redd for å bli banka opp av øst-europeisk mafia?

Et annet problem som jeg mener kommer fram i tråden her er hvem skal du selge til? Vokser familiefedre med godt etablerte jobber og godt rykte som røyker hasj på trær? Hvis de røyker har de sikket gode kilder fra før. Hvorfor skal de stole på deg? Stoler du på dem? Tror det å dyrke hasj i garasjen hjemme høres lettere ut å gjøre enn det er i praksis

I tillegg må du være redd for å bli tatt av politiet. Tror politiet er smartere enn det mange tror. Er du stor nok vil du før eller siden komme i politiets søkelys. Den minste feil kan føre til at du blir tatt. Er det verd det? Takler du ydmykelsen ved å bli bura inne? Kanskje i flere måneder eller år. Høres ut som en perfekt måte å ødelegge livet sitt på, og å starte en kriminell løpebane. Selv om det er mer arbeid med det tror jeg godt ærlig arbeid og å følge samfunnets spilleregler er best når det kommer til stykket. Vil du ha høy lønn finnes det måter å ordne det på også hvis man bare bestemmer seg for det.
Sist endret av homoludens; 12. august 2012 kl. 01:57.
Nå trenger du ikke svartmale llivet på andre siden av loven helt homoludens.

Klart man kan tjene penger som en knakende god advokat eller lege eller noe slikt men det er mange års utdannelse.
Og det er slett ikke sikkert man kommer ut med godt nok vitnemål til å få de beste jobbene. Advokater i det offentlige har ikke allverdens til inntekt feks. Så det er en gambling det å studere også. For de beste og de med stor kontaktnett så vil det nok lønne seg og studere. Men så er det ikke som passer til å være student. Kan være alt fra problemer til å takle undervisninggsituasjoner til selvmotivering, manglende evne til å være blant de beste eller rett og slett fravær av interresse for faglig lærdom.

Klart det er mange scenarioer som må tenkes igjennom om du skal leve livet som kriminell og du faktisk er av de som kan velge enten eller. Men det er da fordeler også med å være en ekte outlaw.

Når det kommer til salg av en kilo eller to så er det nok liten sjanse for å bli banket helseløs av russisk mafia for noe slikt.
Det er tross alt bare et lite parti. Og selv skurker ønsker jo profitt og stabile inntekter. Og dealerne vet de kan få topp kvalitet saker til en fast pris som gjør at de selv tjener gode penger måned etter måned hvorfor skal de da jule deg helseløs, skyte deg eller pusse mafiaen på deg? Da mister de jo bare en god forretningsforbindelse. En som tar en kilo eller to i slengen har nok heller ingen interresse av å preike om hvor han får sine varer fra.

Dere må ikke ta alt det verste fra hollywoodfilmer å tro at det er livsfarlig å dyrke litt.
Sitat av stødig Vis innlegg
Disse kundene du trekker fram er ikke bare-bare å få tak i. Hvor mange middelaldrende familiemenn er det som røyker 10g i uka? Hvordan skal du komme i kontakt med et sånt nettverk av middealderende storrøykere om du selv ikke er middelalderende? Om du faktisk får disse kundene fra starten er jo selvfølgelig det optimalt men vi må jo se realistisk på det

Med tanke på risikabelt er det jo mindre risikabelt å ha 3-4 kunder som handler stort av deg annenhver mnd, enn 14 kunder som du møter hver uke.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at de kundene man vil ha er folk som røyker stabilt og har en jobb og ikke vil miste den...tar man mer betalt kan man ha færre kunder. Det er ikke umulig å skaffe den type kunder jeg snakker om bare man har et par gode kontakter til å begynne med. Kanskje må man finne folk som røyker litt mindre enn det jeg spår, kanskje 5g to ganger i måneden, men jeg er sikker på at de finnes og de betaler for sikkerhetog for å slippe tull.

Etter min mening er målet med tråden å finne minst mulig risiko, men samtidig å ha bra betalt ift dårlig betalt ved en vanlig jobb. Har man kunder som setter pris på at man kun er dealer og ingenting annet er dette fult mulig. Jeg kan ikke sette ord på hvor mange ganger jeg har trengt en dealer som er til å stole på, men ikke fått det. Hadde jeg hatt en jobb da hadde jeg gladelig betalt mer for å få stabile gode greier og det er jeg sikker på at andre også hadde satt pris på.

Mao. et lite nettverk med gode folk, samtidig som man unngår gjerrigheten og trangen til å tjene mer... dette er nøkkelen.

Skulle ønske mine dealere var sånn

Sitat av ompapa Vis innlegg
Når det kommer til salg av en kilo eller to så er det nok liten sjanse for å bli banket helseløs av russisk mafia for noe slikt.
Det er tross alt bare et lite parti. Og selv skurker ønsker jo profitt og stabile inntekter. Og dealerne vet de kan få topp kvalitet saker til en fast pris som gjør at de selv tjener gode penger måned etter måned hvorfor skal de da jule deg helseløs, skyte deg eller pusse mafiaen på deg? Da mister de jo bare en god forretningsforbindelse. En som tar en kilo eller to i slengen har nok heller ingen interresse av å preike om hvor han får sine varer fra.
Vis hele sitatet...
En som selger til en som tar en kilo eller to i slengen kan bli busted gjennom backtracking...Dette er altfor risikabelt for noe jeg kunne holdt på med over flere år! Nervene og gevinsten er rett og slett ikke der.

Muligheten til en kjapp gevinst ser jeg, men det er ikke det TS vil ha...

Sitat av ompapa Vis innlegg
Om trådstarter klarer å skaffe seg en en eller to kontakter som kan svelge unna større volum så minimeres risikoen samtidig som høyt volum vil kompensere for lavere pris.
Vis hele sitatet...
Mange dealere vil bli tatt etter to-tre år. Det å overlate slegerleddet til andre er å overlate risiko til andre og ikke ha full kontroll selv. Og hvis volumet er større er det større sjanse for at onkel bryr seg.

Sitat av Taurean Vis innlegg
Dere som skriver om mengder og salg: Det blir opp til hver enkelt å velge hvor risikabelt man vil leve. Skal man drive som fasett gjør så vil det kreve mye tid og risiko. Jeg vil påstå at med den metoden er man så godt som nødt til å bli tatt før eller senere. Jeg er overbevist om at politi har mennesker som jobber med å kartlegge selgere, som utgir seg for å være normale folk. Det er uaktuelt for meg å bli tatt av en av disse.
Vis hele sitatet...
Det blir litt for paranoid å tro at politiet kartlegger folk som utgir seg for vanlige folk med minre de selger i kilosklassen. Har man aldri mer enn 15g på seg av gangen og har stabile kunder er det ingen grunn til å tro å at man skulle bli avslørt. Hvis du handler anonymt og til å stole på med vanlige folk er det ingen grunn til at noen skulle avsløre deg. Handler du med folk som tar noen kilo av gangen er det tusen ledd som kan avsløre deg istedenfor 15-20 folk som bare røyker til privat bruk og kun ønsker det.
Amatører, man trenger noen habile som har litt peilig å tyngde i et hvis miljø. Blir frustrert over dere som lager dette til en situasjon, TS trenger faktisk bare en som har greie kontakter og ikke er et rasshøl aka ikke en pakkis etter en kjappe penger.. Men hvis TS er helt sosialt tilbakestående kan det selvfølgelig bli fort umulig..
Sitat av mrCannabis Vis innlegg
en annen viktig ting er hvordan du skal klare og kjøpe en feit bil med kontanter og leilighet. og hvis du etter hvert faktisk klarer og tjene mye penger hvordan skal du betale strøm og forsikringer uten og sette penger inn i banken ? vil ivertfall tro dette kommer til og bli et problem
Vis hele sitatet...
Jeg er litt stein nå, men dette virker som en bra ide - iallefall akkurat nå:
Hva om han sa at han hadde vunnet 200k +- på skrapelodd/lotto, og lagt en liten jobb i og skaffe falske skrapelodd eller lottokuponger etc?
Sist endret av Creat1ve; 12. august 2012 kl. 05:03.