Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1651
Hva liker dere freaks og grille da? Kiwi og rema kommer jo alltid ut med grillmat pakker, og lurer på hva som er verdt å kjøpe.

Bruker bare vanlig kullgrill jeg da så sånn langtidsstekt reinsdyrfilet passer dårlig tror jeg. De spareribs pakkene har jeg ikke turt å kjøpe for vet ikke om det duger

Så jeg lurer jo på om det er noe pølser og burgere som er jævlig Nice å spise fra grillen, sånn chili hotdogs med bacon er feks veldig Nice, men mangler nok litt mer kunnskap om hva som er digg. Gjerne kom med innspill kjære freaks
Bønes sine biffpølser er nr.1
Angusburgeren fra ferskvaredisken til Meny er superdigg, gjerne «ghostburger» versjonen som er marinert med chilliglace
Før covid ville jeg sagt hva enn som er på kampanjepriser på svinesund eller Nordby. Pleide å kjøpe hel entrecote til 79 kr kiloen. Tri tip til samme pris, svinekoteletter til 29 og nakkekoteletter til 29. Svinefilet 39 og kjøttdeig av svin for 29 og kjøttdeig av storfe 39 kg. Ribbe til 79 utenom juletider da var de billigere og selvsagt litt god drikke til fra Strømstad. Bestilte man i forkant fikk en svinekjaker og storfe ribber. Svinenakke, wagu, skirt og andre godsaker. Baby back ribs pleide de ofte ha kampanjer på.

Nå er jo krona "verdiløs" og selv i handlemekkaet over broen har prisene steget.



Så nå kan du vel nesten like greit handle hos strøm larsen, annis el jens eide? Kjøper du store stykningsdeler og renskjærer selv så ta vare på alt av fett osv du skjærer av og bruk det til å lage egne burgere fra bunn. Eksprimenter med hvor stor andel fett vs kjøtt du foretrekker. Mellom 15 og 30% en plass tipper jeg du finner din favoritt.
Enig med han over når det kommer til kjøtt på Grillen. Jeg bor såpass nærme svenskegrensa at grillmat blir handlet over grensen og ikke i norske butikken. Kvaliteten på kjøttet og utvalget er hundre ganger bedre over grensa.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Lammekoteletter, grillribbe, grillspyd med diverse kjøttstykker surret i serranoskinke eller bacon, all type røyket bbq kjøtt, spare ribs.

Grillet kalv eller geit er også sinnsykt digg

Grillribbe er typisk billig i Norge selv i sesong. Men har sett en prisøkning på det også. Hjemmelaget hamburger ut av kjøttdeig er relativt rimelig det også
Sist endret av meaculpaUIO; 6. mai 2023 kl. 18:08.
Det som også er kjempegodt, er småløk, uskrelte hvitløksfedd, paprika, tomat og pastinakk i aluminiumsfolie og med litt olivenolje.
Glemte jo å legge til at for de som ikke handler i oslo er Oda.no en godt alternativ. De har ofte stykningsdeler som du normalt ikke finner i butikkene, selv ikke meny. Typisk kjaker, brisket, bibringe, okseribbe og har også sett de har villsvin av og til.
Kjøper kjøtt på gastroroyal
Her har vi det kjøttstykket jeg kjøper oftest om dagen. Bortsett fra kyllingfilet



Nakkekoteletten. Billig og effektiv. Her med salt og pepper, pensling med hvitløksolje og ovnsstekte potetbåter og italiensk salat som tilbehør. Meget god den fra rema 1000

Sist endret av Penisskaft; 7. mai 2023 kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Hva liker dere freaks og grille da? Kiwi og rema kommer jo alltid ut med grillmat pakker, og lurer på hva som er verdt å kjøpe.

Bruker bare vanlig kullgrill jeg da så sånn langtidsstekt reinsdyrfilet passer dårlig tror jeg. De spareribs pakkene har jeg ikke turt å kjøpe for vet ikke om det duger

Så jeg lurer jo på om det er noe pølser og burgere som er jævlig Nice å spise fra grillen, sånn chili hotdogs med bacon er feks veldig Nice, men mangler nok litt mer kunnskap om hva som er digg. Gjerne kom med innspill kjære freaks
Vis hele sitatet...

Corrico pølser!!! Eller hvordan det skrives. Med potetsalat å greier (litt barnselig kanskje) hehe
Laksefilet wrapped i aluminiumsfolie med en dæsj hvitløkssmør og kuttet gressløk. Serveres med potet og salat. Snadder!
Dette grilles i Zambia i dag. Latskap med ferdig spicet. Gode og møre biff grillspyd.
Biffstykket marineres ved å ligge i cola i 2-3 timer, sikrer god smak og at det blir mørt. Pork ribs er ikke min favoritt men helt okay.
Hjemmelaga hvitløksmør på fransk baguetter sikrer ett godt måltid.

Skål og god grillsommer

Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Hva liker dere freaks og grille da? Kiwi og rema kommer jo alltid ut med grillmat pakker, og lurer på hva som er verdt å kjøpe.

Bruker bare vanlig kullgrill jeg da så sånn langtidsstekt reinsdyrfilet passer dårlig tror jeg. De spareribs pakkene har jeg ikke turt å kjøpe for vet ikke om det duger

Så jeg lurer jo på om det er noe pølser og burgere som er jævlig Nice å spise fra grillen, sånn chili hotdogs med bacon er feks veldig Nice, men mangler nok litt mer kunnskap om hva som er digg. Gjerne kom med innspill kjære freaks
Vis hele sitatet...
Synes pølser på grillen fort kan bli litt kjedelig, men en del av disse "spesial pølsene" fra grillseriene til både rema og coop har virkelig overrasket meg positivt, flere gode typer der. Burgerne er heller ikke verst.

Er stor fan av spareribs på grillen, men kjøpte et par pakker av disse ferdigmarinerte her om dagen, og dæven for en pris. Nesten 200,- per pakke, og en pakke holder knapt til en person.

Ellers har du jo klassikerne som koteletter(nakkekotteletter er desidert best), flintsteik, maiskolber, biff, grillskiver osv, det er utrolig mye å velge mellom, man må bare prøve å være litt kreativ og ikke være redd for å prøve nye ting, f.eks marinader eller en ny type krydder kan gjøre en utrolig forskjell.

Aluminiumsfolie er også genialt og ha, lager ofte pakker med f.eks potetskiver, grønnsaker, fisk, smør/kryddersmør etc, bare fantasien setter grenser, og det slår stortsett alltid veldig bra ann.

Og en ting til, kullgrill er tingen, gassgrill er juks.
Jeg synes det er godt å grille tandoori-marinert kyllingfilet. Marinerer kjøttet selv noen timer før grilling.
blekksprut
Sitat av Gloss Vis innlegg
blekksprut
Vis hele sitatet...
Mange foretrekker å benytte blekksprut til agn for skikkelig mat.
Etter jeg fikk meg pizzastein til grillen, har det omtrent kun vært pizza vi har grilla her i heimen. Blir sykt gode, tynn italiensk stil. Kan anbefales!