Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 910
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet hvor farlig det er å kombinere disse? Lest det ikke anbefales. Blir full av cirka 8 øl ila en kveld på 4-5 timer, hvor mye øl og linjer kola bør jeg maks ta når disse kombineres?
Jeg leste et sted at kola+alkohol kan være opp til 20 ganger mer belastende for hjertet enn bare kola alene. Siden doseringer ikke ble nevnt der jeg leste dette, så velger jeg å ta det med en stor klype salt.

Men såklart er det belastende for kroppen.

0,2g - 0,3g hvis du ikke har noen toleranse(50mg hver halvtime).
Sist endret av Superspurv; 27. april 2023 kl. 20:17.
Anonym bruker
"Glad Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ganske waste å ta cola uten alkohol egentlig. Si du har 8-10 øl (helst ikke sprit). Drikk først rundt 3 stykker, alt ettersom hvor mye som trengs for å bli brisen for deg. Så små bumps, ikke linjer, ta det rolig og tenk at det skal være kos.

Det øker vel faren å innta disse stoffene sammen, men skal du først da cola kan du også drikke litt øl. Går bra det bare husk å ta det rolig og chill. Null stress joggedress
https://en.wikipedia.org/wiki/Cocaet...methyl%20ester.

Cocaethylene is the byproduct of concurrent consumption of alcohol and cocaine as metabolized by the liver.

In most users, cocaethylene produces euphoria and has a longer duration of action than cocaine.[6][7] Some studies[8][9] suggest that consuming alcohol in combination with cocaine may be more cardiotoxic than cocaine and "it also carries an 18 to 25 fold increase over cocaine alone in risk of immediate death".[7] Cocaethylene has a higher affinity for the dopamine transporter than does cocaine, but has a lower affinity for the serotonin and norepinephrine transporters.[10][11]
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men.....hvor farlig er alkohol + kokain sånn egentlig? Det er en kombo som tas av hundrevis - om ikke tusenvis - av nordmenn hver eneste helg. Hvor ofte får folk akutt hjertestans etc? Kjenner alle "en fyr" som har daua av det eller??
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men.....hvor farlig er alkohol + kokain sånn egentlig? Det er en kombo som tas av hundrevis - om ikke tusenvis - av nordmenn hver eneste helg. Hvor ofte får folk akutt hjertestans etc? Kjenner alle "en fyr" som har daua av det eller??
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om det i løpet av min ruskarriere, men man blir jo fortalt at det ikke er bra, på samme måte som at det ikke er bra å ta mdma, spise sopp, ta lsd, ikke er bra å røyke hasj eller bruke sigaretter og snus osv.
Men det er vel alltids en eller annen forelder, barn eller venn der ute som har vært vitne til eller hørt om noen det har skjedd med.

Kan det tenkes at det skjedde oftere før fordi ting kanskje var mer ut blandet?
Virker jo som renhetsgrad har økt i takt med årene
Bare spekulasjon selvsagt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men.....hvor farlig er alkohol + kokain sånn egentlig? Det er en kombo som tas av hundrevis - om ikke tusenvis - av nordmenn hver eneste helg. Hvor ofte får folk akutt hjertestans etc? Kjenner alle "en fyr" som har daua av det eller??
Vis hele sitatet...
Poenget er; om du ikke har noen svakheter i hjerte og karsystemet ditt (spesielt aneurese), vil det mest sannsynlig gå helt fint.
Men om du har en slik svakhet inne i hodet (inne iblant hjernen) eller på hovedpulsåren kan du være død på noen få sekunder eller minutter. Så da koker alt ned til, skal en gamble på om hjerte og karsystemet er perfekt?

Jeg vet ikke om du husker de ungdommene som døde av energidrikk + alkohol. Det var mest sannsynlig det økte blodtrykket de døde av, eller at de ikke sovnet av overstadig beruselse av alkohol. Altså kombinasjonen koffein + alkohol. Men komboen koffein + alkohol blir som blåbær, når en sammenligner den med kokain og alkohol.

Merk at om du har et slik vilt blodtrykk ofte, kan også dette på sikt danne svakheter i hjerte og karsystemet ditt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men.....hvor farlig er alkohol + kokain sånn egentlig? Det er en kombo som tas av hundrevis - om ikke tusenvis - av nordmenn hver eneste helg. Hvor ofte får folk akutt hjertestans etc? Kjenner alle "en fyr" som har daua av det eller??
Vis hele sitatet...
Jeg vil vell i grunn tro at det er noe av det værste du kan gjøre i rus sammenheng hvis vi ser bort i fra hensynsløs injisering. Kan ikke si at jeg har hørt at folk stryker med mens de er ute å fester, jeg vil heller tro at det viser seg ved å kutte ned på levealderen om man har ett alvorlig misbruk. Man kombinerer jo tross alt to av de hissigste stoffene, så det medfører så klart en ekstra belastning, men akutte farer som plutselig død vil jeg påstå er uhyre sjelden.

Hvis vi går over til ekstremsport grenen innen kokain så ser man jo folk i relativt dårlig forfatning som skyter disse greiene uten å stryke med, men det er vell kanskje mer flaks enn noe annet.
Kokain IV skal visstnok være omtrent som å røyke crack.
Crack er helt sinnsykt, har vært redd for å stryke med flere ganger når jeg har fått en skikkelig suser av ett trekk. Det er ganske ulikt alt annet, for eksempel amfetamin oppleves jo som ett helsekostprodukt i forhold.

Kunne vært interresant å vist hvor skadelig crack er i forhold til alkohol/kokain kombinasjonen. Intensiteten tilsier at crack er verre, men jeg tror faktisk at kokkaholen tar seieren som verstingen.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Crack er helt sinnsykt, har vært redd for å stryke med flere ganger når jeg har fått en skikkelig suser av ett trekk. Det er ganske ulikt alt annet, for eksempel amfetamin oppleves jo som ett helsekostprodukt i forhold.
Vis hele sitatet...
Synes du rusen "dekker over" skrekken om å dø? Har ingen interesse i å prøve, bare nysgjerrig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men.....hvor farlig er alkohol + kokain sånn egentlig? Det er en kombo som tas av hundrevis - om ikke tusenvis - av nordmenn hver eneste helg. Hvor ofte får folk akutt hjertestans etc? Kjenner alle "en fyr" som har daua av det eller??
Vis hele sitatet...
I sør-amerika der kokainet er hakket mere potent er det ganske "vanlig" med hjerte-trøbbel får å si det sånn.