Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 901
kjøpte meg wlan kort i går... Dlink dwl air ettellerannet... Jeg scannet for nettverk med netstumbler og fikk opp naboen min sitt.... Synd det var 64 bit web... Men jeg prøvde å logge meg på allikevel, og ja... De hadde visst ikke passord....Jeg får tildelt en automatisk ip fra routeren, men jeg kommer ikke på internett!
Hvis du vet ipen til routeren kan du jo prøve å logge deg inn på kontrollpanelet. Kan være at det er en type sperre der som ser hvilke mac adresse du bruker. Kan være at naboen din har glemt å forandre passordet på routeren og da er det ikke noe problem å komme seg inn, hvis ikke kan du jo prøve bruteforce?
Hvis du kommer inn på ruteren står vanligvis WEB nøkkelen der. Hvis han har mac filter på må du legge inn din mac der...
Det er ikkenoe passord tror jeg... Jeg får logget meg på routeren og får tildelt ip adresse... Men jeg kommer ikke på nettet.. Kan hende at jeg må sette opp en PPPoE oppkobling... Eller?
sikker på at det er inett på den tilkolbingen ?
vist det er inett via den trådløse routern skal det være satt opp feks PPPoE
eller så kan du prøve å scanne nettverket etter andre pcer med feks languard. så kan du se om det er noe som kan minne om en gateway du må stille deg inn på.
vet at mange kjøpe telenor adsl med router og så en trådløs router i tilleg
Mmm. har kjørt ipscan på ip-rangen min (den jeg får tildelt av routeren), får bare opp min egen ip som "levende"...
kan jo hende noen leker smart og har satt på dhcp for å villede deg eller andre som snoker rundt, eller at det bare ikke er i bruk. ingen ting i konfigen som kan gi deg spor ?
WEB nøkkel ? Mener dere WEP nøkkel?

Du kan bruke en Wifi cracker for å bruteforce'e passordet siden det bare er 64bits.

Ellers kan du logge inn på routeren dersom du går på http://gatewayip og prøver på standardpassordet på routeren
Opprinnelig postet av Dark
Det er ikkenoe passord tror jeg... Jeg får logget meg på routeren og får tildelt ip adresse... Men jeg kommer ikke på nettet.. Kan hende at jeg må sette opp en PPPoE oppkobling... Eller?
Vis hele sitatet...
Muligens en missforståelse her. Du får logget på ruteren, mener du at du kan skrive ip`en til ruteren inn i nettleseren og logge inn på den, eller om du bare får "koblet deg til den"? (koblet deg til et trådløs nettverkspunkt)
Altåså for å logge deg på routeren, skriv: http://her poster du din ip. For å finne den, trykk windows-tast + r og skriv cmd, når du får opp det, skriv ipconfig. Så tar du den der det står gateway et eller annet.