Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1328
Har søkt, men fant ingenting

Jeg sitter på en gjestekonto på en xp home pc. Det jeg vil er å få tilgang til "mine dokumenter" til en annen bruker, uten å måtte gå ut og inn av brukere. Den ene brukeren har heller ikke passord så jeg kan jo bare ta og gå ut og inn, men det er ikke det jeg vil. Har lyst til å få tilgang ved å bare være på en bruker. Gjør dette for å lære, er interessant, ikke for å gjøre noe kriminelt.
Prøvd å gå inn i sikkerhetsmodus å logge på som administrator?
Sitat av lefsaker
Prøvd å gå inn i sikkerhetsmodus å logge på som administrator?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser posten hans, tror jeg at han mener og gå igjennom Gjeste kontoen. Men det er fult mulig og gå igjennom Safemode, så lenge det ikke er noe passord på den Administrator brukeren, eller den er skurdd av.

Edit: My Bad.
Sist endret av #Conex; 21. juli 2006 kl. 23:13.
Hvis det ikke er passord på administrator kontoen trenger du ikke å lågge på igjennom safe mode, bare trykk skjapt 2 ganger på Ctrl+Alt+Delete på innlogings skjermen...
Sitat av BlackHawk
Hvis det ikke er passord på administrator kontoen trenger du ikke å lågge på igjennom safe mode, bare trykk skjapt 2 ganger på Ctrl+Alt+Delete på innlogings skjermen...
Vis hele sitatet...
Jeg antar at han vet at han kan gjøre dette. Det han vil fram til er om det er MULIG å komme seg til "Mine dokumenter" til en annen bruker fra en gjeste/begrenset konto.

Om filene er satt til private, dvs EIER rettigheter på de filene er satt til BARE den eieren, så skal det etter alle sigende være teknisk umulig så lenge du holder deg inne på den gjestekontoen. Du må i så tilfelle skaffe deg en adminkonto (noe jeg antar at du har) og sette EIER over til den administratoren eller trå til med en live-linux-cd.
xanonymx's Avatar
Trådstarter
42 0
Jeg har ikke tenkt å opprette noen ekstrakontoer eller noe. Jeg kan jo bare ta og logge av gjest kontoen og trykke på en annen konto og dermed er jeg inne på kontoen. Det er jo lettere enn å opprette en til eller gå inn via safemode. Jeg viste om sikkerhetmodus og ctrl+alt+del to ganger fra før. Jeg kommer i hvertfall ikke inn i mappen ved gjestekontoen. Jeg vett ikke om gjestekontoen er satt opp slik at det ikke skal gå ann eller om han har satt det til privat.
Bare et lite spørsmål: går det ann å sette passord på gjestekontoen?

Skal du gjørra om gjestekontoen til admin eller ska du bare "låne" admin rettighetene til neste gang du logger på gjestekontoen?
Sitat av Psycho
Bare et lite spørsmål: går det ann å sette passord på gjestekontoen?
Vis hele sitatet...
Start> Kjør> Cmd

Net user Gjest (ditt nye passord)

Start> Kjør> Control userpasswords2

Gå til Gjest kontoen og trykk "Tilbakestill passord" og skriv in et passord.

Du kan også lage en ny bruker og legge den i "Gjeste gruppen" ;P
Sist endret av kakebak; 27. juli 2006 kl. 01:50.