Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 806
Hei! Bygde en gamingpc for ca 7 år siden, en maskin som alltid har kunne kjørt alt på maks frem til eg slutta å spille for ca 3 år siden. Når eg fyrte den opp igjen nylig for å teste dagens spill eg ville spilt (ARK og Apex) henger ikkje pcen litt med en gang..

PCen's Specs:
- MSi Z87-G45 GAMING Motherboard
- 16GB RAM 1600MHz
- 850W PSU
- i7-4770K CPU
- ASUS ROG MATRIX HD7970 PLATINUM GPU
-2 SSDer i RAID og 2 HDDer for lagring

Har ikkje lyst å bruke store summer på oppgraderinger da eg ikkje lenger er så kresen på grafikk og "det siste nye". Eg trur bare å oppgradere skjermkort holder i første omgang. Har tenkt i retning 2060 eller det nye 1660 TI.
Er dette kortet bra? https://www.elkjop.no/product/data/p...-grafikkort-6g

Det eg først og fremst lurer på er om resten av rigget funker med ett såpass nytt kort, da eg ser at rigget ligger ett par generasjoner etter..
Takk på forhånd!
Kjøper du 2060 eller 1660 TI skal du ikke ha noe problem med å henge etter i alle spill.

Ser ut som resten av dataen din er veldi bra.

Kanskje hovedkorte skulle hatt en oppgradering siden den har kun directx 11 support og siden 12 er ute og 13 sikkert bottlenecke dataen litt. Men tror ikke dette er et must.

Har selv 770ti å denne henger med i det meste i topp kvalitet så tror ikke du skal ha problem me å kjøre alle spill i topkvalitet